|
|
||||
|
||||
Inderdaad mooi modelletje Johny. Het ziet er allemaal zeer net uit. Mooi gebouwd dus!
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Interieur met leidingen: Dan heb ik de voorwiel ophanging maar verder afgewerkt, maar hier ging het mis. De stuurstang, om de wielen te laten draaien brak af en er zat niets anders op dan de banden te monteren en alles mooi recht vast te lijmen met een drupje secondenlijm. En zodoende staat ook het dashboard op zijn plaats. De spiegeltjes en de ruitenwisser werden ook al gespoten.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 16-11-2008 at 23:30. |
|
||||
|
||||
Dan maar wat verder gedaan met de resterende decals aan te brengen.
De voorkant Achter de uitlaten was op referentie foto's te zien dat daar een hittebestendig schild was aangebracht, dus werd dat hier ook voorzien met behulp van wat bmf. Omdat ik alleen maar bmf-chrome in huis heb en alles wat te fel blinkt, zal ik wat moeten verweren. Ook aan de andere kant werd dit gedaan.
|
||||
|
||||
De antenne werd ook al aangebracht, maar wordt misschien nog vervangen door een dunner exemplaar.
De resterende onderdelen van de achterwielophanging worden nu onderhanden genomen en van hun kleurtjes voorzien. Voilà, bij deze ziet het er uit dat ik dit jaar dan toch 1 model ga afgewerkt krijgen en nog wel mijn tombola-model, en het jaar is nog niet om.
|
||||
|
||||
Mooie update Johny! Het interieur ziet er trouwens prachtig uit zo!
Tom |
|
||||
|
||||
Bijna klaar. De bedrading is zeker een surplus.
|
|
||||
|
||||
Het interieur ziet er zeer goed uit, spijtig wel van de voorste ophanging. Maar als je de wielen in vooruit stand gaat presenteren valt dit toch niet op. Mooi model !
|
|
||||
|
||||
Het is dan uiteindelijk toch van gekomen, ik heb mijn eerste model van dit jaar af.
Ik ga eerst de laatste updates nog laten zien van wat er gisteren is gebeurd. Ondanks een paar onderdelen die nog geverfd en gemonteerd moesten worden, heeft het toch meer moeite gekost dan verwacht werd. De antenne die er eerst opstond viel toch wat te dik uit en heb ik dan maar vervangen door een dunner exemplaar; De achterwielophanging werd gemonteerd nadat alle onderdelen eerst een likje verf hadden gekregen. Ook werden er nog wat leidingen aangebracht, waar achteraf wel niks van te zien is. Daarna werden de wielen geplaatst en ziet het er zo uit van bovenaf gezien; En nog een zijaanzicht alvorens ik chassis en carrosserie ga samenvoegen; Nadat het chassis met de vier wielen op de grond stond, bleek er eentje de grond niet te raken. Hij was een beetje wiebelig. Alles opnieuw nagekeken, maar nergens vond ik iets wat de oorzaak kon zijn. Enfin, het wiebelen bleek wel mee te vallen totdat ik de carrosserie monteerde. Het werd er alleen maar erger op. Toen ik chassis en carrosserie eens paste zonder de wielen, bleek alles normaal. Met de wielen erop past de voorkant slecht en wiebelde hij iets meer dan zonder carrosserie. Volgens mij iss de bodemlaat ietwat verwrongen. Ik heb dan de body maar op de bodemplaat met secondenlijm vastgeplakt zodat hij aan de voorkant niet meer ging openstaan. Alsof dat nog niet genoeg was brak er ook nog het rechtervoorwiel af. Dat heb ik dan maar zo vastgeplakt dat het model nu wel met zijn 4 wielen op de grond staat. Dat was gisteren.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 20-11-2008 at 23:34. |
|
||||
|
||||
Ondanks de tegenslagen van gisteren, heb ik vandaag dan het model afgewerkt.
Ondertussen was het model al behandeld met compound-finish, waarna ik er nog eens met wax ben overheen gegaan. Enkele foto's van de laatste details die vandaag aangebracht werden: Allereerst werden de spiegeltjes gemonteerd. BMF bleef niet plakken zodat ik de binnenkant maar geverfd heb. De hittebestendige plaat die ik in de vorm van bmf had aangebracht, blonk wat te veel naar mijn goesting en omdat het er achter een uitlaat toch niet proper is, heb ik ze maar bewerkt met de befaamde "sminkdoosjes" van Tamiya. Ook de binnenkant van de velg werd voorzien van wat remstof met behulp van diezelfde sminkdoos. Ook de voorvelg werd behandeld,; En zo ziet de achterkant eruit; En in afwachting van foto's van het afgewerkte model die je binnenkort in de fotogalerij gaat te zien krijgen, hier alvast een voorsmaakje; De meetingbezoekers krijgen hem morgen van dichtbij te zien. En bij deze heb ik niet alleen mijn eerste model van dit jaar af, het is namelijk de kit die ik vorig jaar op de eindejaarstombola in de wacht sleepte.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 20-11-2008 at 23:59. |
|
||||
|
||||
Knappe build! Morgen meebrengen?
|
||||
|
||||
Proper gedaan, die vuile velgen
|
|
||||
|
||||
Ik heb nog 2 dingetjes die ik zou willen zeggen:
- Ik zou de antenne nog wat dunner maken - Ik zou het vuil op je zelfgemaakte BMF stukjes achter de uitlaten, laten doorlopen tot helemaal op de rand van de kas (dus tot net voor de achterwielen) Voor de rest "Good job matey!" |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Mooi modelletje Johny. Gisteren eens goed kunnen bekijken en hij zag er mooi proper gebouwd uit.
Alleen zou ik die antenne nog wat dunner maken |
|
||||
|
||||
is een zeer mooi model geworden
|