![]() |
|
|
||||
|
||||
In welke staat bevind zich uwe Capri ???
|
||||
|
||||
Ik had de laatste updates vrijdag al live kunnen bewonderen. De capri begint er steeds beter uit te zien. Ik kijk al uit naar het vervolg.
|
||||
|
||||
Hey Nismo, Long Time No See !
De extra luchtinlaat die je maakte vooraan is een NACA-duct en zou er moeten uitzien zoals op bijgevoegde voorbeelden. Ik kon op de foto's niet echt goed de vorm van je bak onderaan uitmaken ... daarom de foto's, voor je er misschien niets meer kan aan veranderen. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
mijne is aant wachten op banden decals en jagermeister decals...
ik wacht wel ng effe tot de uwe klaar is ![]()
|
||||
|
||||
Eindelijk de weg naar mijn modelbouwtafel gevonden.
Hier volgt een kleine stand van zaken. Allereerst werden de banden voorzien van hun Good-Year-decals. Ze staan nog te drogen, maar morgen gaat er nog een laagje matte vernis overheen zodat ze veilig blijven hangen. Daarna werden er gaatjes geboord aan de achterzijde van het zogenaamde dasboard. Hier kan ik dan achteraf de bekabeling in vast lijmen. Datzelfde dashboard werd daarna in de primer gezet. Omdat er ook een schakelaar voor de ruitenwisser aan de rolkooi vasthangt (zie achtergrond foto), werd het hoogtijd om eens in mijne mish-mash te gaan zoeken. Volgend onderdeel kwam daarvoor in aanmerking. Daarna werd ook de rolkooi geprimered om te zien of ze nog ergens moest bijgewerkt worden. Dat is niet het geval en ze krijgt één van de dagen dan ook haar aluminium kleurtje.
|
||||
|
||||
Ook ben ik al begonnen aan de achterspoiler. De spoilersteunen hebben nogal wat bewegingsvrijheid waardoor de gehele achterspoiler al een scheef kan komen te staan.
Daarom heb ik al aan 1 zijde het gat waarin de steun moet gelijmd worden wat opgevuld met een dun plaatje. De spoilersteun zelf werd dan zo geschuurd dat hij perfect past en niet meer kan wiebelen op zijn plaats. Aan de spoilersteunen zelf is ook nog heel wat werk, vooral plamuur- en schuurwerk. Kijk maar eens naar die bovenste verzakking. Het onderste gat zie je achteraf toch niet meer.
|
||||
|
||||
Zeer korte update;
Het zogenaamde dasboard is zijdeglans zwart gespoten en kan nu verder afgewerkt worden. Ook de rolkooi heeft zijn kleurtje: AS-12 (Bare Metal Silver) van Tamiya.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 14-11-2009 at 00:29. |
|
||||
|
||||
Gisteren wat verder gewerkt aan het "dashboard".
De klokken, knopjes en schakelaars werden al met zilver geschilderd. De kop om de turbodruk te regelen komt uit het mish-mash-assortiment en de bekabeling werd ook al aangebracht. Deze foto neem ik als voorbeeld om het dashboard ongeveer na te maken. bron: http://racing65.com/ Hier is het dashboard al aan de rolkooi bevestigd, de knoppen en schakelaars zijn ook al ingekleurd. De schakelaar voor de ruitenwisser is ook voorzien van een likje verf, alleen moet hier nog een kabeltje worden voorzien.
|
||||
|
||||
Onderstaand foto neem ik als referentie om de bekabeling ongeveer na te bootsen. Hij is afkomstig van de opengewerkte Capri van Kurtl op het AF-forum.
bron: http://www.automotiveforums.com/vbul...=171626&page=1 Bovenaanzicht rolkooi; Rolkooi op het chassis; Met carrosserie; Tot zover deze update. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 16-11-2009 at 22:55. |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Modelbouw met de grooooooote M !!! Prachtig al die kleuren! Keep up the good work ! Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Allé mannen, hier ben ik nog eens. Na 6 dagen congé, eindelijk tijd gehad om wat te knutselen.
Allereerst heb ik de bekabeling vast gemaakt aan de rolkooi met behulp van kleine reepjes stoffen tape. Na wat brainstormen (koppijn dat dat deed ![]() Ik ben dan eerst begonnen om het gedeelte aan de carrosserie te verwijderen. Het gedeelte op het chassis wordt later verwijdert.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 28-12-2009 at 00:56. |
|
||||
|
||||
De nieuwe uitlaat werd gemaakt van een aluminium buisje dat met behulp van een kleine bankschroef wat platter werd gemaakt en zodoende ook wat breder werd. Daarna werd het uiteinde schuin afgezaagd en gevijld.
Hier het test-exemplaar dat gemaakt werd van iets te groot buisje om te zien of het doenbaar was. Dit werd wel eerst gemaakt alvorens ik de zaag zette in de carrosserie zoals te zien in de vorige post. Vandaag heb ik dan een exemplaar gemaakt uit een buisje met kleinere diameter en dit is de uitlaat die eronder komt. Eventjes kijken of het ongeveer past. De gleuf moet nog wat breder uitgevijld worden en er moet een overkapping opkomen zoals te zien op volgende foto's bron: http://www.geocities.com/zakcapriturbo/bigwing.html
|
||||
|
||||
Alweer een extra mooie toevoeging!
|
|
||||
|
||||
Als extraatje zou ik de rand van de buis nog wat dunner vijlen. Voor de rest ... Heel goed bezig.
Misschien kan je het testbuisje gebruiken om de overkapping te maken.
|
|