![]() |
|
|
||||
|
||||
Volgende update: de verstralers.
Ik heb gekozen om deze te voorzien van afdekkappen voorzien van zelfgemaakte decals met logo's van Hella. Eerst werden de glaasjes erin gelijmd. Dan werd dit geheel wit gespoten en eens droog konden de decals erop. De achterkant werd mat zwart uitgeschilderd. Op de body ziet het er zo uit: Ook werd deze voorzien van de nodige voedingskabels en werden ook alle lampen verbonden met kabels. Dat laatste is niet erg duidelijk te zien op de foto's, maar post later wel een betere.
|
||||
|
||||
![]() ![]() Last edited by jldmodélisme; 17-09-2011 at 18:45. |
|
||||
|
||||
gij zijt zot bezig man! ziet er zeer mooi uit! mss nog beter of uwen corolla...
|
|||
|
|||
Quote:
Dat weet ik niet... da is toch een straf model zalle ! In ieder geval is de binnenkant van de "trabbi" erg mooi geworden. De combinatie van de gekozen kleuren passen bij elkaar en er is rekening gehouden met de uiteindelijke afwerking. Kortom ; het plaatje klopt. Ik blijf volgen ! Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Petje af Guido, serieus petje af.
![]()
|
||||
|
||||
Het is alweer een heel tijdje geleden, maar hier is dan toch weer wat goesting en werk in gekropen.
De body werd namelijk gelakt in de Bastoskleuren. Ik heb me hievoor laten inspireren door de Ascona die mijne maat een tijdje geleden gebouwd heeft van Colsoul. De Trabant: Ook onderdelen zoals motorkap, koffer enz. werden gespoten en zelfs al voorzien van decals: Ook heb ik al één zijde voor het grootste deel in decal staan. Groot struikelblok hier waren de bastoslijntjes achteraan. Het heeft me heelwat moeite gekost om ze een beetje fatsoenlijk rond de toch wel hele brede wielboog te krijgen. Insnijden was hierbij een noodzaak en dat maakt dat het resultaat niet helemaal 100% is, maar ben toch vrij tevreden. En dan even wat samengestoken om een eerste indruk te krijgen van het resultaat: ![]() ![]() ![]() Deze laatste foto heeft me een boost gegeven om deze wagen nu in één zucht te gaan afwerken. Dus al de rest weer aan de kant (zo komt de Focus nooit klaar ![]() Grts, Guido
|
||||
|
||||
Lekker ding geworden !! Deze komt dus gauw klaar?
![]() ![]() Ik zie dat het inderdaad niet eenvoudig was om die lijnen er deftig op te krijgen. Maja, wie zet er daar nu zo een grote bogen op e?? ![]() ![]() Grtzz
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 08-01-2012 at 10:30. |
|
||||
|
||||
Spuitwerk ziet er goed, en wat de streepjes betreft, ik denk niet dat ge ze nog beter geplakt gaat krijgen.
![]()
|
||||
|
||||
Mooie update! Ik blijf volgen!
|
|
||||
|
||||
Het heeft even geduurd, maar hier is hij weer. Dadelijk zal ook duidelijk worden waarom het zo lang duurde.
Ik was namelijk gestard met de strepen aan de andere kant en daar werd pijnlijk duidelijk hoe assymetrisch de zelfgemaakte wielboogjes wel zijn. De strepen waren op geen enkele manier deftig neer te leggen en dat heeft er toe geleid dat de livery moest wijzigen. Ik heb dan gekozen om de modernere Bastoslivery, die schuin op de wagens stond te combineren met de traditionele voorkant. Dus dit: In combinatie met iets dat hier op lijkt: Daaraan toegevoegd nog "FINA" als extra sponsor en dan krijg je dit als resultaat: Persoonlijk vind ik het veel beter en dynamischer dan ervoren. Nu nog even laten rusten, dan schoonmaken en vernissen en dan kunnen we binnen zo een 2 weken starten met de eindafwerking. Grts, Guido
|
||||
|
||||
WAUW!!!!!!!!!!!
Fantastisch, schitterend, formidabel, geweldig, super de luxe!!!!!!!!!!!!1 Wat een mooie trabant is dit aan het worden. Dit is echt wel modelbouw van het hoogste niveau. Je hebt alweer een prijsbeest te pakken met deze. Op naar goud alweer!!!!!!!!!!!!! Jippie!!!!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Op één of andere manier zit er nu meer "vaart" in het model, met die schuine strepen. Dat ze de aandacht weghalen van die wielbogen is best meegenomen.
Leuk! Héél leuk zelfs! ![]()
|
||||
|
||||
Hier komt nog eens een update, en een lange, want hij is helemaal klaar.
![]() De body werd vernist, gepoleerd om een realistische en niet te felle glans te krijgen op dit oldtimertje en voorts werden de naden ingekleurd en alles geschilderd. De raamrubbers, die geprint staan op de clearparts, werden geschilderd. De nummerplaatdragers werden zwart gelakt, voorzien van platen en op hun beurt voorzien van schroefjes. Dan licht verweren en klaar.
|
||||
|
||||
Het achterbumpertje werd afgewerkt:
De motorkap werd voorzien van snelsluitingen. De binnenkant werd uitgeschilderd en verweerd. De lichten werden geschilderd. Op de body werd een dichting voorzien onder de strip die over de twee flanken loopt. Dit werd gemaakt van een zwart kabeltje ingelijmd met Cristal-Clear. Hier is ook een achteruitkijkspiegel te zien, die afkomstig is van de Lancia Delta van Hasegawa.
|
|