![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Dan terug naar de body.
Deze kreeg zijn laagjes vernis en kreeg zijn koetswerknaden. Ook werd het raam, dat erin geklikt kan worden zonder lijmen, gemonteerd. Dat werd voorzien van zijn zwarte kaders, maar dat is niet simpel. Er zitten geen templates bij de kit om het ding af te plakken en dus wordt het een beetje zelf knoeien met gewone afplaktape. Het is nog vrij goed gelukt, maar geeft zeker niet het strakke resultaat zoals bij ondermeer een Tamiya. Enn tweede moeilijkheid is dat de raamrubbers niet op de body, maar op het raam geprofileerd staan. Dus moet ook langs buiten geverfd worden. Hetzelfde verhaal. Zo goed en zo kwaad mogelijk afplakken en verven. Ook hier vrij tevreden over het resultaat. Het volgende is het inzetstuk met grille in de voorbumper. Dat werd zwart gespoten en voorzien van enkele decals. Voor in het gat is een PE grilletje voorzien, maar erachter zit er helemaal niets en krijg je een gapend gat met nogal wat doorkijk. Dit was onze vriend Tim opgevallen. Ik heb dat dus aagepast. Eerst een geschikt onderdeel uitzoeken dat voor radiator kan doorgaan. Hiervan werd het onderste grille behouden, een beetje bijgezaagd tot een goede vorm. Aluminium gespoten en verweerd. En dit werd dan gemonteerd achter de grille en het gat is nu mooi opgevuld en oogt realistisch.
|
||||
|
||||
Het inzetstuk werd dan in de bumper gemonteerd. Dit verloopt niet echt gemakkelijk en het schuift nogal rap van zijn plaats weg. Hieraan hadden zeker ook ergens bevestigingspunten mogen voorzien zijn om te monteren.
Ik heb het gepunt met secondelijm op een paar plaatsen en eens op zijn plaats, volledig omzoomt met CristalClear lijm lags de binnenkant om zeker te zijn dat het ding er niemeer uitvalt. Ook de schroefjes in het front werden nog toegevoegd. Hier is ook het binnenwerk van de lichten te zien. De montage heeft geen uitleg nodig. Simpel en efficient dus. Wel interessant om weten is dat ik het ding in chroom heb gezet met een nieuw chroomeffect spuitbus van Motip. Gewoon 2 dunne laagjes aanbrengen rechtstreeks op het plastiek en klaar. Let wel, ook hier het gekende probleem, je mag er niet over wrijven of het is weg. En vernissen is ook geen optie, want dan verdwijnt het effect. Ideaal dus voor dit soort onderdelen die toch afgeschermd worden, maar dan weer niet geschikt om op de body te spuiten. Dan werd er nog wat opvulwerk verricht op de bodemplaat. Om te voorkomen dat er dwars door de gaten in de bumper kan gekeken worden, heb ik enkele stukjes plasticcard aangebracht en zwart geschilderd. Volgende foto's scheppen duidelijkheid. Hier zie je nietsmeer van bij de fusie met de body en het voorkomt dat je dwars door de uitsparingen in de bumper kan kijken.
|
||||
|
||||
En dan is het tijd voor die fusie. De body werd samengevoegd met het onderstel en interieur en de details werden afgewerkt. Zoals daar zijn:
De lichtglaasjes, het grilletje met logo in de motorkap, de PE-sluitingen en ruitenwissers en het grilletje in het gat links op de foto. Eigen toevoeging zijn de pinnen voor de lichtbak rond het logo. De antennes, dakhapper en het achterklepje met veugel. De spiegels en pinkers. Deze hadden wel glaasje mogen zijn voor een mooier resultaat. De spiegels werden voorzien van een chromen sticker om de glazen te simuleren. Dit wordt duidelijk op de eindfoto's. PE-sluitingen, lichtglazen en logo achteraan. En tenslotte een sleepoog en het centrale stoplicht onder de vleugel. Is gewoon geschilderd. En dan is hij helemaal klaar. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Hier een voorsmaakske:
Besluit. Belkits heeft hier volgens mij een prachtige eerste kit op de wereld gezet die zich heel gemakkelijk laat bouwen. Ideaal voor jong en oud, al twijfel ik aan de bijgeleverde livery, die toch wat ervaring vereist om te plaatsen. Er zijn wel in de aftermarket ekele leuke en vrij simpele liveries te krijgen om dat euvel te overwinnen. De body is zeer clean en heeft weinig opschuurwerk nodig met een minimum aan koetswerknaden. Het interieur is goed gevuld, en vormt ook zonder al de extra's die ik heb geplaatst zeker een mooi geheel. Enige minpunten zijn de dikte van de kooi en het wel heel banaal ogende stuur. Een beetje meer detail is hier toch aangewezen, daar het ding toch goed zichtbaar is van buitenuit. Het onderstel laat zich ook heel eenvoudig en efficient samenbouwen. Minpuntje hier is de vaste rechtuitstand van de voorwielen. Dat heb ik dan ook aangepast. Ook de veerpoten vertonen geen veringen. Ook heb ik de wielen breder gezet en daar kunnen ze misschien ook eens naar kijken bij een volgend model. Het oogt robuuster en komt toch nog steeds realistisch over. Ik heb mij alleszins enorm geamuseerd aan deze kit en het was een waar plezier om mee te werken. Heb het ding overgoten met mijn eigen zotte sausje en ben ook vrij content van het resultaat. Foto's vind je in mijn galerij: http://forum.depaddock.eu/showthread...d=1#post268422
|
||||
|
||||
alles in een woord samengevat
![]() dezeiszozaligafgewerkteneenvette207
|
||||
|
||||
inderdaad een PRACHTIGE afwerking, tot in de kleinste details
![]() |