De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-06-2004, 18:15
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by stickerman
Kan mij iemand vertellen wat wagen 54 (porsche) heeft gedaan?
http://adac.24h-rennen.de/live/result.asp
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 19:16
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular

dat is wel niet de eindstand he... klein foutje denk ik daar staat maar minder dan de helft van de afgelegde ronden van Schnitzer... dus daar kan je je niet echt op baseren
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 20:22
PJ46 PJ46 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by The Interceptor
vraagje: als ge een pitstop maakt daar, verliest ge dan niet telkens heel veel tijd, omdat ge zo telkens een extra rondje ingekort GP circuit erbij moet nemen? Dat is toch al gauw een extra minuut dat er verloren wordt zo.
Tijdens de wedstrijd ben je niet verplicht om een rondje GP te doen, je kan rechtstreeks binnen rijden als je van de Nordschleife komt.
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 20:54
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

hoe geven ze daar trouwens al die wagens (ik dacht 230?) een box in de pits? is die daar zo lang dan?
Old 14-06-2004, 20:56
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by marcel
hoe geven ze daar trouwens al die wagens (ik dacht 230?) een box in de pits? is die daar zo lang dan?
Zoals hier elders in de thread al is gezegd: 7 auto's in 1 box...
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 21:07
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by PJ46
Tijdens de wedstrijd ben je niet verplicht om een rondje GP te doen, je kan rechtstreeks binnen rijden als je van de Nordschleife komt.
Dit was het antwoord dat ik zocht ...
thx
Old 14-06-2004, 21:16
PJ46 PJ46 is offline
De Paddock Rookie

Tijdens de Chrono's ben je wel verplicht een rondje GP te doen voordat je terug de pitlane in kan.
Heeft als voordeel dat je geen volledige ronde over de Nordschliefe moet rijden om over start/finish te rijden om een tijd neer te zetten.
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 21:35
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Marcosmeister
dat is wel niet de eindstand he... klein foutje denk ik daar staat maar minder dan de helft van de afgelegde ronden van Schnitzer... dus daar kan je je niet echt op baseren
Sorry dit is de stand na 12 uur.
Hier is wel de uitslag na 24 uur.
Reply With Quote
Old 15-06-2004, 11:45
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by The Interceptor
dat heb ik ook al zitten denken
volgend jaar SRT en GLPK naar de 24 Uren .. hehe
Niet alleen Belcar maar ook Touring cup zou daar kunnen thuishoren. Onder de deelnemers vinden we auto's die al jaren niet meer zouden meekunnen in de Touring Cup maar toch deelnemen en uitrijden op de Norschleiffe. Een Nissan Sunny van (ik schat) 1988, een oude Suzuki Swift, een oude Opel Kadett en Corsa... Een unieke belevenis en mij zien ze er zonder twijfel terug.

Niet alleen voor de 24 uur maar ook het randprogramma met een wedstrijd van 20 ronden (lees 4 uur) Youngtimers... met 160 deelnemers. Echt uniek van Fiat Abarth's tot Mustangs tot Porsche, Capri's kortom te veel om op te noemen.

C u
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 10:12
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Vertigo Streiff
is er iemand die weet wie er juist met de bmw rijdt?
Op de 42 reed Stuck/Muller J./Muller D. en op de 43 Lamy/Said/Huisman D.
Zoals vroeger bij endurance-races waren diverse piloten op twee wagens ingeschreven. Dit kan zolang totdat je effektief het stuur neemt. Dan blijf je verder gaan op de wagen waarmee je startte. Dit werd vroeger vaker gedaan opdat rijders die voor een titel gaan zoveel mogelijk kans te geven om punten te scoren. Als dan wagen ... problemen krijgt kan de Nr. 1 piloot nog altijd overstappen naar de andere wagen.
In geval BMW geloof ik dat Stuck met zijn overwinning nu rekordhouder is wat betreft aantal overwinningen in de 24 uren.

Een Nurburgring-fan
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 10:24
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by A.J.
en dan zeggen dat die mannen geklopt werden door de Belcar top ...
Hey Andy,

Ik ben er zeker van dat je al rondjes gereden hebt op de Nordschleife. Dan denk ik ook dat je samen met mij eens bent dat nog niet de helft van de Belcar piloten er zonder kleerscheuren vanaf zou komen.
Je moet rekening houden met die 200 andere deelnemers, wisselende weersomstandigheden, smal circuit, onoverzichtelijke bochten, ...
Neen echt, ik zie het onze Belcar-piloten nog niet doen.
En ik kijk met spanning naar de 24 uren van Francorchamps, hou die BMW M3 GTR's toch maar in de gaten.

Trouwens, er viel mij nog iets op. Marc Duez reed in mei de voorbereidende race met de Manthey Porsche en was ingeschreven voor de race. Echter tijdens de race viel me op dat Lucas Luhr meereed in zijn plaats. Volgens mij is Manthey gezwicht voor de druk van Porsche, want Luhr is een Porsche fabriekspiloot.

Groeten,
Frank
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 14:44
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Z3Cp
Hey Andy,

Ik ben er zeker van dat je al rondjes gereden hebt op de Nordschleife. Dan denk ik ook dat je samen met mij eens bent dat nog niet de helft van de Belcar piloten er zonder kleerscheuren vanaf zou komen.
Je moet rekening houden met die 200 andere deelnemers, wisselende weersomstandigheden, smal circuit, onoverzichtelijke bochten, ...
Neen echt, ik zie het onze Belcar-piloten nog niet doen.
En ik kijk met spanning naar de 24 uren van Francorchamps, hou die BMW M3 GTR's toch maar in de gaten.
Groeten,
Frank
persoonlijk denk ik wel dat een Mark Goossens of een Anthony Kumpen zoiets wel zou kunnen...
Inderdaad, niet elke Belcar-piloot zou het kunnen, maar dat is nog iets anders dan "ik zie het onze Belcar-piloten niet doen".
Old 16-06-2004, 16:08
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Volgens mij rijdt de belcar op het F1 circuit en niet op de volledige Nordschleife.

Als het op het groot circuit zou zijn denk ik wel dat er brokken van zouden komen.
Reply With Quote
Old 19-06-2004, 16:02
Pascal Pascal is offline
A4993

Op het tarmac tijdens de 24 uur de volgende URL gezien www.pro-steilstrecke.de Ben hem ondertussen eens gaan opzoeken. Blijkt voornamelijk te gaan over de historie van de "Mythe". De geschiedenis van de "Nordschleife", de "Südschleife" en de "Start und Zielschleife".

Er zijn voornamelijk veel anekdotes te vinden over het wel en wee op de Ring...

Wat mij betreft zeer interessant...

Veel plezier !!!

C U
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules