![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Tja dan die ene pipo die de rode vlag trok, ik denk dat die kerel een probleem heeft. Het is ten strengste verboden om als baanpost zelf een rode vlag te tonen, zelfs vragen voor rood is verboden. Dat leidt alleen maar tot nog gevaarlijkere situaties. Wat betreft gevaar? Als baanpost loop je altijd een verhoogd risico, part of the job. Mocht je Monaco te gevaarlijk vinden dan moet je gewoonweg niet gaan......... Maar ik spring liever op de baan tijdens een F1 race met maximaal 20 goede piloten dan tijdens een Clio of Yaris race met een stel hooligans ertussen ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Kijk, ik lees gewoon veel anti-schumacher, en dat hij arrogant is en met de goede wagen rijdt enzovoort, en ik vind dat we toch ook eens mogen laten weten dat hij verdorie een superpiloot is, met alle commotie er rond worden zijn prestaties wel afgezwakt (lees de capriolen die ze met barrichello uithalen), maar het moet wel eens gezegd dat hij sterk rijdt. en dat komt soms te weinig naar voren, dus zeg ik het maar eens
![]() ok ik ben wel een schumi aanhanger (fan vind ik een puberwoord ![]() en @ sennake: gene stress, ik weet wel dat jij ferrari-minded ben, maar ik kreeg gewoon wat algemene indrukken, en daarbij doel ik niet alleen op jouw post, dat schumacher weer als schuldige wordt gezien terwijl dat in mijn ogen niet echt het geval was, ik zal het nog eens moeten zien zeker? maar soit, pacecar rijden is gewoon heel bizar, en een foutje is snel gemaakt, maar je mag ook niet vergeten dat iedere piloot geconcentreerd moet blijven en moet kunnen anticiperen op wat er voor zich afspeelt! voila! trouwens, het leven van fisichella heeft maar aan een draadje gehangen, even doorschuiven met de neus over de vangrail en ik zou niet willen weten wat er daarna met fisico's hoofd zou gebeurd zijn ...;
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde idee als ottoke, de Sjumel wou daar eens effe z'n remmen opwarmen en krijgt een onaangenaam surpriske... Ik herinner me dat hij hetzelfde deed in Monza (als ik het goed voor heb...) en een sukkel die er een paar plaatsen achter reed ging de rail in...
Wat bewijst dat zelfs een sublieme, onevenaarbare en tevens onaantastbare piloot ook af en toe eens een stoot uithaalt (ik zou het grote klasse gevonden hebben als hij zijn "doef" zou toegeven hebben, maar nee, wegwandelen als een geslagen hond die een o zo onrechtvaardig lot ondergaat, whoeha! ![]() Eindelijk terug eens spektakel gezien, zowel Trulli als Button verdienden het om even naast Caroline te staan... Fisico zei na de crash dat het allemaal "Takuma Salto" zijn schuld was... Goeie race, lang geleden nog zo genoten... |
|
||||
|
||||
tja, maar we hebben vroeger ook al motoren gezien die even rook vertoonden en nadien het nog volhielden tot het einde na aanpassingen vanuit de pits of iets dergelijks... dus echt BAR beschuldigen of een zwarte vlag met oranje bol geven gaat dus niet echt hé! feit is wel dat hij minder vermogen leek te hebben en iedereen aan het ophouden was, maar als je op een derde stek rijdt, ga je niet zomaar een pitstop inlassen en eerder hopen dat je blijft bollen lijkt me
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Volgens mij is dat soort trafiek (computergestuurde veranderingen aan auto terwijl die rijdt) verboden vanaf vorig seizoen...
Als dit race een voorbode is van wat nog komen zal zal ik alvast weer met meer plezier om 13.50hr de televisie aanzetten! @maarten, ik heb de beelden hier liggen, als ge ze nog is wilt herbekijken ![]()
|
||||
|
||||
M.b.t. het accident van M.Schumacher in de tunnel kunnen we heel kort zijn. Hetgeen hij daar doet mag simpelweg niet, punt uit.
Lees het maar 36 pagina's tellende sportief reglement van de FIA er op na. Pagina 24 t/m 26 gaat over de Safety car procedure. Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ben jij een soort papegaai Mark ?
![]() Maar je hebt gelijk hoor. Punt J stelt dat de lichten uitgaan als de safety car binnenkomt.
|
||||
|
||||
Van F1.com volgende uittrekselsels:
Quote:
Quote:
![]() Verschillende rijders hadden blijkbaar problemen met hun versnellingen, zou dit kunnen komen door de 2e start? |
|
||||
|
||||
Ben ik dan de enige die dit een saaie race vond?
Oké, duel Button - Trulli was leuk, maar dat was het ook. Welgeteld 2 inhaalmanoeuvres gezien: montoya op Barrichello en diezelfde montoya op een zwalpende Heidfeld. Elk ander incident (Sato, Fisichella, Alonso, ...) werd veroorzaakt door de baan. Ik vind dit circuit dan ook een aanfluiting voor de hele F1. Voor mij mogen ze die handel dan ook zo snel mogelijk van de kalender halen... Wat met Fisichella gebeurde deed me trouwens direct terugdenken aan het fatale accident met Jeff Krosnoff in de Indycar (denk zo'n 8-tal jaar geleden)... en zo'n beelden wil ik nooit meer zien! |
|
||||
|
||||
eventjes mijn mening geven op de hele reeks incidenten ....
Crash Fisichella ten gevolge van motor-blow van Sato (in volgorde van schuld)[list=1][*]De koersdirectie: Waarom wordt die zwarte vlag met oranje bol niet meer gebruikt ?? Dit had kunnen uitdraaien om een catastrofe met heel wat slachtoffers !! Heren ...Neem jullie verantwoordelijkheid. Jullie dienen niet enkel om wat kibbelende heren achteraf een straf op te leggen .... Maar in de eerste plaats om de veiligheid van piloten/marshals/toeschouwers te garanderen. Deze veiligheid was overduidelijk niet in orde.[*]BAR: Totaal onverantwoord om Sato nog te laten rondcruisen terwijl je weet dat zijn motor op springen staat ..... Dat ze hierdoor Button een extra voordeel kunnen geven op het treintje Schumacher is maar een zwak excuus om mensenlevens in gevaar te brengen.[/list=1] Sanctie nodig ? Nee ... Maar wel een grondige evaluatie van de veiligheidsmaatregelen. Het heeft geen zin om circuits en teams 1001 veiligheidssnufjes op te leggen terwijl de koersdirectie al jarenoude 'maar belangrijke' vlaggen niet meer gebruikt. Crash Alonso[list=1][*]Alonso: Gaat hier veel te aggresief te werk bij het dubbelen. Hoogstwaarschijnlijk in het heetst van de strijd. Als hij op het smalle Monaco eventjes zijn verstand gebruikt passeert hij Ralf aan de chicane .... Zonder onnodige risico's.[/list=1] Sanctie nodig ? Nee Montoya - Schumacher[list=1][*]Montoya: Banden en remmen opwarmen is de normaalste zaak in de laatste ronde van een Safety Car. Dit zou Montoya als ervaren piloot toch moeten weten. Hij kon dus VERWACHTEN dat Schumacher dat ging doen. Dat hij dan veel te dicht op Schumacher rijdt is enkel zijn eigen fout. Er was overigens geen enkel reden toe ... Vermits er nog een halve ronde was voor de herstart van de race. Quote:
Sanctie nodig ? Ja Niet zozeer omdat hij Schumacher hiermee uit de race haalt .... Maar wel omdat hijzelf profiteert van de situatie (pakt 5 punten ipv 4). Bovendien neemt hij onnodige risico's onder safety car procedure.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Schumacher zet de ellende in gang, de (ge)vervolgactie gebeurd door Montoya en de uiteindelijke klap is voor Schumacher. Als hier iemand een straf zou moeten krijgen dan is het Schumacher wel voor het niet respecteren van de regels die gelden voor het rijden achter een safety-car ![]()
|
||||
|
||||
Volgens mij nam schumacher de onnodige risico's. Hij mag niet zulke dingen doen onder de safety car (lichten waren nog niet uit (!))
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Dat de zwart/orange gebolde vlag niet boven kwam, lijkt me aannemelijk voor de reden die je aanhaalt. ![]() |
|
||||
|
||||
remember schumi in Monza enkele jaren geleden. Hij stampte toen ook op zijn rem op het rechte stuk na Ascari waardoor er bijna een kettingbotsing was en Button met de Williams in de rails belandde. Toen kwam hij goed weg en deze keer niet, zo simpel is dat.
Vond eigenlijk dat schumacher zijn wagen aan de kant had moeten zetten aan de chicane want kapot was zijne wagen toch en zo riskeerde hij nog een hoop carbon stukken te verliezen...
|
|