De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #76  
Old 25-05-2005, 10:48
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
@Laskaat : Ik denk dat je de stelling van Sennake aangaande "oude garde" fout geïnterpreteerd hebt. Dat sloeg op de rijders die, laat ons zeggen, niet sinds 3 of 4 jaar in de F1 rijden maar al beginnen afstevenen op de status van veteraan zoals daar zijn, Villeneuve, Fisichella, Coulthard, R Schumacher, Trulli etc.
Maar stellingen zijn vatbaar voor interpretatie en jij hebt jouw visie ervan gegeven, een visie waarin ik enkele elementen in terugvind die ik kan bijtreden. Maar dat is weer een ander verhaal

Ik moet echter toegeven dat ik als geboren Ferrariman de voorbije jaren weining of niets te vertellen had in het F1-forum omdat het gewoon oersaai was. Nu, F1 moet het nog steeds op tv afleggen tegen MotoGP en WSBK maar dit jaar is het eens wat interessanter en het feit dat Ferrari al een ferme achterstand heeft opgelopen na slechts 6 Gp's maakt het voor mij des te spannender. Ze hebben het moeilijk, zoals tijdens de-postProst-en-preSchumacher-jaren, maar voor mij is het leuk om te zien hoe ze zullen terugvechten en trachten het pleit alsnog in hun voordeel te beslechten. Ferrarifan of niet, ik denk dat iedereen dit gegeven wel leuk vindt en hem/haar ook zal aanzetten om op zondagmiddag voor de buis te gaan zitten en zich afvragen wat het vandaag gaat worden. Dit in tegenstelling tot de voorbije jaren...wie wordt er derde vandaag? Wie de tegenstander is maakt me geen bal uit, McLaren, Renault, Toyota, BAR of Minardi. En als ze het uiteindelijk niet halen, wil dat zeggen dat de concurrentie zijn huiswerk beter gedaan heeft dit jaar en dat ze Ferrari geklopt hebben op hun eigen terrein...en verdiend zal het dan ook zijn.

Ivm het supporter-verhaal :
a) Ik supporter voor ferrari sinds 1979. Heeft alles te maken met Gilles.
b) Ik blijf supporteren voor ferrari, ongeacht wie er achter het stuur zit. Ik moest in 1990 wel even slikken toen Prost naar Maranello kwam, maar mijn afkeer jegens mijn naamgenoot weerhield me niet om hem aan te moedigen omdat hij de man was die Ferrari terug deed meespelen voor de titel.
c) Ik supporter voor M. Schumacher sinds 1990. Toen hij als 21-jarig broekventje op de Nurburgring de achtervolging inzette op Mauro Baldi in de Sauber ( die toen de status genoot van de senna van de Groep C ) en hem met gelijke wagens 1,5 seconde per ronde afnam. All due respect, maar dat vond ik indrukwekkend en ik was verkocht.
d) Mijn twee idolen zijn er jammer genoeg niet meer : Gilles Villeneuve en Stefan Bellof. Voor mij zal er nooit iemand aan hen kunnen tippen, geen Schumacher, geen Senna, geen Alonso of wie dan ook.
e) Mijn "helden" voor de toekomst zijn Lewis Hamilton en Scott Speed. Wanneer zij in de F1 of waar dan ook zullen aantreden, zal ik hen steeds blijven aanmoedigen. Net zoals ik dat bij Sato ( zie avatar ) en Pizzonia gedaan heb.

Verder ben ik gewoon benieuwd naar het verloop van het seizoen. De tijd en 13 races zullen raad brengen. Ik wens dan ook iedereen veel plezier bij het aanschouwen, al dan niet ter plaatse, en dat de beste moge winnen!
Reply With Quote
  #77  
Old 25-05-2005, 11:27
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Ik weet niet in hoeverre ik mijn status moet verdedigen, maar ik zal het niet onder stoelen of banken steken dat ik eerder een Ferrari-getinte mening neerpen. Het verschil met de rasechte tifosi en mezelf ligt daarin dat ik bij momenten toch wel duidelijk kan erkennen wanneer Schumacher en co dé totale verliezers zijn van een race-weekend. Ere wie ere toekomt: de McLarens en Renaults hebben dit jaar duidelijk het beste pakket; Ferrari wordt op kwalificatie-vlak duidelijk verslagen.

Mijn 'Schumacher-adoratie' (nouja) heeft in feite een duidelijke achtergrond; van '94 tot 2000 moest Michael voortdurend optornen tegen een betere concurrentie: De Williams van Hill en Villeneuve, de McLarens van Hakkinen en Coulthard (remember: in die tijd reden de McLarens met Bridgestones die voor het voordeel zorgden ! Toen iedereen uiteindelijk de Goodyears achterliet, besloot Bridgestone zich gek genoeg te concentreren op de Ferrari. En dat leidt ons tot seizoen 2005). Schumacher heeft van al die seizoenen een ware strijd gemaakt, waarbij je vaak de laatste race de WK pas kende. Zelfs in '99 had hij uiteindelijk nog wat te zeggen, toen hij op het nieuwe Maleisië-circuit de concurrentie letterlijk en figuurlijk afdroogde. Races zoals Monaco en Spa '97 vergeet ik nooit; je zag hem énorm pushen, terwijl de Williams-wagens klungelden met buitenaardse bandenkeuzes. Of de zege in Spanje '96...Het opstapelen van wereldtitels vanaf 2000 deed vanzelfsprekend geen goed aan de F1; een sport die ik nog altijd koester. De start van elke GP doet me nog altijd met spanning naar de eerste bocht van het circuit uitkijken en de posities na de eerste ronde. Toen Schumacher race na race binnenhaalde en records brak alsof het niets was, wist ik dat de perfectie zelve benaderd was: de beste coureur in de beste wagen kon niets anders dan het hele veld op een rondje zetten. Saai werd de F1 wel, maar ik gunde het Ferrari. Stiekem hoop ik in seizoen 2005 nog wel op een mokerslag van Schumacher. Elke kwalificatieronde duim ik nog mee om hem een betere startplaats te zien nemen. En ik lach in m'n vuistje met mislukte tactieken van McLaren en Williams.
Feit is, dat ik van de Villeneuves, Mansells, Prosts en zelfs Sennas weinig gezien heb. Ik volg F1 nu al zo'n 15 jaar, pas intensief vanaf '94; het Schumacher-jaar. Misschien is het dan ook logisch dat ik momenteel maar één held heb, en enkele 'sub-helden' zoals Fisichella en Trulli.
Wat me wel tegenvalt aan Schumacher, is zijn charisma. Het is en blijft boven alles een Duitser die af en toe wel eens vreemd uit de hoek kan komen op en naast de baan. Ik kan inzien waarom men hem arrogant zou noemen, waarom men zijn rijgedrag roekeloos noemt. Maar hij durft wel risico's nemen, wat niet kan gezegd worden van een pak andere coureurs, met name Barrichello die het 'inhaalmaneuver op Monaco onnodig vond '.
Schumacher heeft de F1 jarenlang kleur gegeven. Voor mij heeft hij de jaren '90 gered van datgene waar hij vanaf 2000 zelf voor gezorgd heeft: een saaie F1.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #78  
Old 25-05-2005, 19:36
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Maranello
Posts: 481
Quote:
Originally Posted by marcel
kijk, dit was me ook opgevallen. en dan krijg ik op een ander forum de opmerking dat zijn voorvleugel in de weg lag. nu ben ik in geen geval expert ter zake, maar een voorvleugel lijkt mij geen onoverbrugbare hindernis. je kan daar gewoon over rijden. en het was mij ook opgevallen dat, bij het verschijnen van het SC-bordje, Schumi opeens wél verder kon...
Je moet niet afgaan op foto's. Op de beelden zie je duidelijk dat Schumacher zijn vleugel onder de wagen gaat liggen en hij niet goed weet hoe dat op te lossen. Eens de marshall het beest weg neemt gaat hij gewoon door.
En wat is het nut van een safety car situatie uitlokken wanneer je zowiezo de pit in zal moeten zonder vleugel, want dat zag hij eerder dan het SC bordje.
Maar bon, daar gaat het niet over, feit is dat Michael geen keuze had. Als hij door reed op het moment dat die vleugel onderin stak dan had hij a) zijn banden naar de knoppen gereden, b) over een gedeelte van de vangrail moeten 'schuren'.

http://users.telenet.be/michaelT/TV_..._1346.0000.mpg
Reply With Quote
  #79  
Old 25-05-2005, 19:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Savi
En wat is het nut van een safety car situatie uitlokken wanneer je zowiezo de pit in zal moeten zonder vleugel, want dat zag hij eerder dan het SC bordje.

ik ga liever de pit in onder een safety car dan tijdens een wedstrijd op volle snelheid hoor.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #80  
Old 25-05-2005, 20:03
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Quote:
Originally Posted by raceboy
ik ga liever de pit in onder een safety car dan tijdens een wedstrijd op volle snelheid hoor.
idd, wou het net ook zeggen.
Tijdens een SC car 'rit' sluit je gewoon weer meteen aan bij de groep.
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #81  
Old 26-05-2005, 09:43
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 136
Om terug te komen op supporteren voor mindere goden, daar kan ik ook over meepraten.

Wie mijn idool is (en wanneer) kan je gewoon uit m'n naam afleiden...

Het was echter frustrerend om tussen '94 en '01 alles te moeten aanschouwen wat Jean op de baan liet zien.

Dan was hij weer brilliant bezig... (Was het nurburgring?? In de regen a 3 sec/lap terugkomen op schumacher, nadat hij was gespind in't begin van de koers en onverwacht moest binnenkomen, om uit te vallen met gebroken aandrijfas... Spa 2000 in de Prost gewoonweg naar voor rijden in de regen, vechten met Mansell in die vreemde GP van Japan '94, en wie kan de beelden vergeten van Phoenix, racen met Senna, het inhaalmanoever dat Trulli dit weekend probeerde heeft onze Jean *wel* gedaan gekregen...)

Dan was het weer huilen met de pet op... (Teamgenoten torpederen, 50 meter na je rempunt in de ankers gaan met alle gevolgen van dien, of het ultieme, "vergeten" gaan tanken in de GP van Australie )

Hij is een talent, maar was nooit consistent genoeg, maar de momenten dat hij er stond was hij voor mij een God!
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000
Reply With Quote
  #82  
Old 26-05-2005, 15:14
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
schumacher heeft bij deze actie zeker geen voordeel gehad hoor!
hij kwam na het monteren van de nieuwe neus achter raikonen de baan op, en had dus een ronde verloren! Moest hij nu voor Raikonen de baan op zijn gekomen dan had het nog helemaal anders kunnen lopen, want de ferrari's waren ongelooflijk snel in de race, schumachers snelste ronde laat het wel zien neem ik aan. Ik weet eigenlijk niet of deze tijd nog is verbeterd?
Soit, ik zou ferrari nog niet afschrijven. Met betere omstandigheden voor de rubbers kunnen ze nog steeds mee met de top
__________________
Reply With Quote
  #83  
Old 26-05-2005, 20:11
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Maranello
Posts: 481
Quote:
Originally Posted by Yannick R
idd, wou het net ook zeggen.
Tijdens een SC car 'rit' sluit je gewoon weer meteen aan bij de groep.
Beetje uit zijn context getrokken, niet? In het geval van Schumacher had hij er toch niks aan...en dat is toch vrij duidelijk gemaakt, hij zat ineens op een ronde van Kimi. Waar is dan het voordeel? Niet in een algemene vorm maar specifiek voor Schumacher, die de vinger krijgt bij enkelen wegens het willen veroorzaken van een SC nadat hij weet dat zijn vleugel eraf is...


Er is geen voordeel, tenzij je +1 lap als een voordeel ziet
Reply With Quote
  #84  
Old 26-05-2005, 20:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Savi
Er is geen voordeel, tenzij je +1 lap als een voordeel ziet
Ik zie +1 lap wel als een voordeel t.o.v. +2 laps toch...

Zonder safetycar rijden de anderen namelijk op racesnelheid en zou het wel eens kunnen dat Kimi bv reeds voor de 2e keer voorbij de finish gepasseerd was alvorens Schumi weer buiten kwam... Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken. Ik beweer dan ook niet dat het zo is, alleen dat de SC misschien iets geholpen heeft. Misschien ook niet. Het heeft hem in elk geval niet benadeeld. Die +1 lap had hij in alle geval gehad.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.