De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Meetings
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-11-2005, 23:02
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by racer
Was er in Essen iets nieuw te zien in verband met modelbouw?
Compleet niks. Diecasts genoeg, tot ze aan uw oren uit komen als het moet. Maar zo goed als geen kits, noch accessoires. Triestig als ge daarvoor speciaal naar ginder zou zijn getrokken.
Old 30-11-2005, 01:14
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Dominique
Compleet niks. Diecasts genoeg, tot ze aan uw oren uit komen als het moet. Maar zo goed als geen kits, noch accessoires. Triestig als ge daarvoor speciaal naar ginder zou zijn getrokken.
Triestig,triestig,...aan de foto's te zien was het daar toch zo triestig nog niet

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Old 30-11-2005, 08:19
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Ben benieuwd voor het full-report!

G.
Old 30-11-2005, 09:12
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

komen er nog meer foto's online ??
was daar trouwens een vectra DTM ??
Reply With Quote
Old 30-11-2005, 16:45
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley
komen er nog meer foto's online ??
was daar trouwens een vectra DTM ??

Old 30-11-2005, 17:05
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Nismo
Triestig,triestig,...aan de foto's te zien was het daar toch zo triestig nog niet

Grtzzzzzzz Nismo
Voor die kits, he Nismo, voor die kits ...
Old 30-11-2005, 18:11
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Zal ik dan maar de spits afbijten?

Thuis vertrokken om 4u00 richting afrit 23 van de E313, een goeie 130km verderop Buiten een hevige regenbui onderweg geen problemen gehad, iets wat op de terugweg wel even anders was. Ik kwam als eerste aan, en druppelsgewijs kwamen ook de andere beursgangers aan. We verdelen onds over 2 wagens, en vetrokken richting de ontbijtplaats. Na het ontbijt, de inkom te betalen en een preview van Huudo's kalender te krijgen, vertrokken richting Essen. Geen idee hoe het kwam, maar we reden van de eerste keer juist. Bepaalde mensen konden het wel niet laten om in de sneeuw eens goed aan de handrem te trekken op de eerste parking
Tijdens de korte wandeling naar de inkom werden we door een groep studenten van bovenaf getrakteerd op een aanval met sneeuwballen. Helaas hebben we ze niet zo zwaar kunnen terugpakken.
Eenmaal binnen hebben we rustig rondgewandeld tot we bij de stand van Honda kwamen. Om de een of de andere reden raakten we daar niet weg.
Toen we uiteindlijk toch wegraakten, vielen Sennake en Huudo hun ogen op een slotbaan. Ze begonnen al te dromen van een hevig duel en schreven hen onmiddelijk in. Ondertussen gingen de anderen kijken, en zagen hoe de wagentjes heel vaak stilvielen. Gelukkig ging het bij ins helden al heel wat beter, al ging het gepaard met heel wat miserie.

Een klein stukje verder stond dan een vers stuk vlees een auto op te geilen. Iedereen die op dat moment een camera bijhad, begon direct met foto's te nemen. Nog wat verder kwamen we bij de stand van één of andere gele buitenlandse wagen, gebouwd in de één of de andere stad, maar om de één of andere reden was het moeilijk te focussen op de wagen.
Daarna was het de beurt aan het deel van de beurs waar je zwaar verlies kon doen: modellekes kopen De vele uitlaten, bumpers, verlichting, veringen lieten we aan ons voorbijgaan, alhoewel het soms toch we unieke beelden opleverde.

Vervolgens ging het nogmaals richting Honda. Men moet daar stilaan gedacht hebben dat we Honda personeel waren Maar het moet gezegt worden, die civic heeft me ook wel verrast, alhoewel ik zijn koffer nog steeds afschuwelijk vind.
Dan rustig iets gaan drinken, en ondertussen proberen een spyshot maken van de dames die schuin tegenover ons kwamen zitten.
Uiteindelijk sloten de deuren, en toen we terug bij ons wagen kwamen, bleek de parking al bijna verlaten. In theorie was het simpel om naar huis te rijden, maar de piloot en co-piloot raakten het niet eens, waardoor we ons alleen maar dieper in de problemen reden. Maar gelukkig melde men achter ons dat ze een gps systeem aan boord hadden. Feit blijft natuurlijk dat we op dat moment al wel een half uur schat ik aan het sukkelen waren. Onderweg hadden we vetrgaad verkeer, waarvan we handig gebruik maakten om de nederlandse cultuur te verkennen. Bepaalde diensten heb je daar al voor €25 trouwens.
Na een eind gereden te hebben, gingen we weer gaan eten in datzelfde restaurant. Die Nederlanders zijn harde werkers, op zo'n 12u hadden ze een volledig gebouw een afrit verder gelegd. Of kwam het door iets anders?
Tijdens het avondmaal gingen de meesten van ons voor het kerstmustmenu, wat heel wat hilariteit opleverde. Een 10tal zotten aan tafel met een kerstmust op. De mensen naast ons waren opvallend snel verdwenen
Vervolgens richting Geel, waar we onze eigen wagen terugvonden. Toen begon ik aan de 130km lange weg naar huis. Na een kort bezoek aan de pechstrook was ik net enkele minuten voor middernacht thuis.
Old 30-11-2005, 18:27
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
ooh maar een 2004 model.. nie veel gemist dus..
Reply With Quote
Old 30-11-2005, 22:19
De Paddock Regular

Hahaaa... betrapt!

De heren gaan gewoon slot-trainen in het buitenland!

G.
Old 01-12-2005, 12:40
De Paddock Regular

Trouwens...

Veel teasers... weinig uitgebreid report hoor jongens!

Geduld is een mooie deugd... maar da's zo saai hé!

G.
Old 02-12-2005, 22:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by MFahrer
Trouwens...

Veel teasers... weinig uitgebreid report hoor jongens!

Geduld is een mooie deugd... maar da's zo saai hé!

G.
U vraagt, wij draaien. Een iets uitgebreider verslag dan maar, vooral fotografisch. Ik hoef mijn materiaal immers niet te censureren.

Er lag sneeuw in Essen, en nog behoorlijk wat.

In de eerste hal schitterde Mercedes vooral door hun afwezigheid met een eigen stand. Jammer, maar Audi lost het mooi op door met een flink grotere stand uit te pakken. Op hun stand stond overigens de Audi R8 in LeMans 2005 livrei. Ik liet me versieren om deze foto te maken.

De tentoonstelling over "die Grüne Hölle" was wel ok, maar qua aankleding stelde het zoals gewoonlijk niet veel voor. Vooral veel groen en nog meer dennen, met daartussen de auto's. Voor mij nog altijd één van dè auto's allertijden:

en ook de Cossie dan maar op de gevoelige chip gelegd.

Ah ja, we hebben ook geslot. Niet 1 keer, maar zelfs 2 keer. Op deze wel erg grote baan was het voor de 2de keer dat we reden. En het is waar, Sennake draaide een sneller rondje dan ik, maar wat moest ik doen? 2x winnen ging toch niet - de eerste won ik en heb er zelfs een Dekra klakske aan over gehouden - want we moesten samen nog naar huis. Dan kan de sfeer maar beter goed blijven. De eerste koers was op een veel kleinere baan en naar verluidt met een magnetisch systeem dat de auto's er niet konden afvliegen... tja, je kan niet alles hebben nietwaar, maar het deed ons wel de bedenking formuleren dat als we 6 uur op zo'n knopke moeten duwen, we wel stijve vingers zouden krijgen.

Meer naar het einde toe, was ik blij deze Maybach Exelero te zien. Over schoonheid kan je natuurlijk twisten, maar het blijft wel een uniek stuk speciaal gemaakt in opdracht van bandenfabrikant Fulda.

En wat was dat nu met die Honda stand. Wel, ik heb jaren met een Honda Accord gereden en ben daarna overgestapt op PSA productjeus (Citroën en Peugeot) Deels omdat Honda geen diesels had toendertijd en deels omdat ze een erg slappe periode gekend hebben qua de diverse ontwerpen van hun wagens. Maar het tij lijkt gekeerd. De nieuwe Accord is zeker mooi en de nieuwe Civic zoniet nog mooier. De achterkant is voor interpretatie vatbaar, akkoord, maar de voorkant en het interieur/dashboard zijn bloedmooi. Dus iedere keer als we aan de Honda stand voorbij kwamen, móest ik er gewoon even gaan inzitten. De dagen van de 307 zijn geteld... Kan ook moeilijk anders, kijk maar naar de tellerpartij. Mooi, toch?

Last edited by Guido; 02-12-2005 at 23:40.
Reply With Quote
Old 02-12-2005, 23:09
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

De tuning dan maar. Essen is uiteraard ook gekend voor zijn "doppel-end-rohr-edelsthal-sport-auspuff" standjes. En dit jaar was het niet anders. Er werden zelfs torens van opgezet. SPECIAAL VOOR MARK!! Hier een exemplaar met enkel "super-breite-end-rohr-edelsthal-sport-auspuff"

En dit is de enige echte "doppel-end-rohr-edelsthal-sport-auspuff"

Moest natuurlijk ook even opgepoetst worden voor de foto

Ook de Lexus lichten waren erg in trek dit jaar

En dan zijn er natuurlijk de onverbeterlijken die naar zo'n shows gaan om madammen te trekken. Een sfeerbeeld van de meute fotografen die als op commando de gebodypainte trezen bleven achtervolgen. Precies de spreekwoordelijke hond met zijn frikadel. Er was er maar eentje die na de voorstelling wist te vertellen dat het om een auto ging, van Slovaakse makelij, in Bratislava in elkaar gedraaid, door een dikke Ford V6 aangedreven, om en bij de 43K euro moet kosten, de naam K1 heeft en dat de fabrikant geen invoerplannen voor België heeft. Dus even gesproken met de verkoper. Wie was die kerel? Wel ik heb de brochure hier bij me op de bureau ligggen. Da's wat men noemt, uw prioriteiten kennen in het leven.

Er was ook nog deze bangelijke Porsche. Alles wat je op een 911 kunt vijzen, was erop gedraaid en ingestoken. Maar als modelbouwer had ik meer oog voor de wel erg speciale en mooie lak. Toen ik de kostprijs per liter zag van deze verf, ben ik maar al "bouncing-ballend" verder gewandeld... Punaise, da's wat je kan noemen, dure verf. Ah ja, op een of andere stand had ik een bounce-ball meegegritseld...

Onder het motto, bouw eens een bad in uw Passat - het rijmt zelfs!

En ook onze Werner was weer van de partij dit jaar.

Last edited by Guido; 02-12-2005 at 23:42.
Reply With Quote
Old 02-12-2005, 23:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

En geld heb ik natuurlijk ook uitgegeven. Bij Chaters een DVD gekocht "The Greatest Years Of Rallying - 1980s" GroepB gerief 'wette wel'. En omdat er geen kits te koop waren, of toch heel beperkt en wat er was interesseerde me niet echt, was ik op zoek naar wat anders. Op een bepaald ogenblik komen we aan een stand voorbij waar een dame met een op afstand bediend autootje aan het spelen was in zo'n demo-bakje. Ik blijf even staan om te kijken, vraagt ze "Möchten Sie mal probieren?" waarop een "Aber natürlich" volgde. Ik dus met dat kleinnood aan de gang. Iedereen er rond staan te kijken natuurlijk. Na een paar minuten kijk ik op en zeg "Na, geben Sie mir bitte eins". Iedereen stomverbaasd en die madam nog meer. Hihi, ik had mijn speelgoedje gevonden en ge kunt maar gekloot zijn voor 10 euro.
Komt de meneer vanachter de stand erbij en zegt tegen de dame "Jetzt solten sie ihn küssen. Sie sind den Erste Heute um eins zu kaufen" waarop ikke "wieso, sol ich ihnen jetzt küssen, oder wie?" Hilariteit alom en de meneer, maar snel een paar passen achteruit gedaan.

Dit is het autootje in kwestie. Er zitten zelfs enkele felbrandende leds in wat bij de wildste capriolen een erg mooi efffect geeft. Ook niet onbelangrijk: het ding wordt niet in China gemaakt - zoals gewoonlijk - maar gewoon in Duitsland.

Single Spin

Wild Spin

Voila, het zit er bijna weer op. Wat hebben we onthouden?

1. De nieuwe Civic is heel mooi
2. De kleinste Toyota heet Aygo
3. Een vrachtwagen met het Nederlands kenteken "BJ-ZP-25" heeft een heel speciale betekenis
4. Naar huis rijden doe je door "Autobahn 40, richtung Duisburg" te nemen
5. Als je op de terugweg honger krijgt, neem dan afrit "AC Sevenum" en niet "Sevenum"

Punt 4 en 5 gaan we gewoon in de praktijk brengen volgend jaar en daarmee een 16-jarige vloek beëindigen.

CU next year chaps!!!

Last edited by Guido; 02-12-2005 at 23:38.
Reply With Quote
Old 02-12-2005, 23:39
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Nu, ik meen te herinneren dat dat reeds het idee was toen we van de parking reden, en toch liep het mis....
Dus ik weet het nog zo niet hoor van die vloek
Old 02-12-2005, 23:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by sledge

Nu, ik meen te herinneren dat dat reeds het idee was toen we van de parking reden, en toch liep het mis....
Dus ik weet het nog zo niet hoor van die vloek
lol, dan is het zeker de fout van de dubbele-co (zowel voor als achter) die enkel "hier moet ge links af " zegden, maar eigenlijk bedoelde "volg de weg naar de autobaan, ginder achter is dat links af".

Als ge als piloot de instructie krijgt "hier moet ge links af", dan rijdt ge de eerstvolgende straat - zijnde "hier" - links in, met alle gevolgen vandien natuurlijk.

Anyway, nu weet ik het. Ik heb andere jaren altijd gewoon blind gevolgd en dan ken je de weg na een paar jaar nog steeds niet. Door nu kop te doen, heb ik wel mijn lesje geleerd. En allez ja, deze keer was het mijn fout.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules