![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Een museum? Dat heb ik eigenlijk al : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
amai indrukwekend, mijn respect groeit nog meer voor u! ne groote ferrari en mercedes van zo te zien? en heeft uw vrouw u nog nooit probeeren dood te slaan als je afkomy me nog een bouw doos?
|
|
||||
|
||||
Ik heb de foto's een laten zien aant vrouwke. Er kwam maar een iets uit:" Chance dak op u gevallen ben".
![]() ![]() Maar dit geheel off-topic gezegd zijnde. Het is een schitterende Toleman. Enig idee hoeveel uur je er al aan bezig geweest bent? Heb je trouwens een job? Als ik soms de voortgang tussen 2 avonden zie ![]() ![]() ![]() Doe zo voort, het wordt weer een prijsbeestje. Overlaatst is de Toleman trouwens opnieuw in het nieuws geweest. Blijkbaar is de manager die Senna wegkocht bij Toleman overleden. Is over gehoord? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik denk dat ik elke avond zo'n uurtje of 5 werk aan de Toleman. Ik werk van 7 tot 3, en ben dus altijd om 4 uur thuis. Dat helpt natuurlijk wel. Dat ik elke morgen moet opstaan om 5.30 uur neem ik er dan maar bij. |
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe heb jij het aangepakt ? Alles op voorhand fijntjes uitgesneden ? Door overvloedig te sollen ? In alle geval, 't ziet er weer piekfijn perfect uit. :tup: |
|
||||
|
||||
Quote:
Eens alles goed droog was kon ik de sleuven opensnijden, en kon ik opnieuw beginnen te sollen tot het gewenste resultaat bereikt was. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hahaha. 't Moet ook juist zijn bij jou hé manneke. ![]() Het is een Sierra, maar het beest is een panter ofzo, gene leeuw. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Hoog tijd voor nog eens een nieuwe update.
Nadat ik de referentiefoto's van de cockpit bestudeerd had, kwam ik voor een onaangename verrassing te staan : ![]() Als ik de foto vergelijk met het onderdeel dat dit dashboard moet voorstellen in de kit, stel ik vast dat het er niet eens op trekt : ![]() Wat nu aangevangen? Er zit niets anders op dan het onderdeel compleet van scratch te bouwen. Meteen een mooie gelegenheid om mijn nieuw aangeschafte "punch 'n die set" eens uit te testen... Eerst wordt de vorm van het nieuwe dashboard op zijn ligplaats getekend : ![]() Daarna teken ik een schema van dit onderdeel op schaal 10/1 : ![]() En dan gaan we aan de slag. Alle ronde voorwerpen en schijfjes werden met de punch 'n die set gemaakt : ![]() En dit is het voorlopige resultaat, met ernaast het verkeerde onderdeel : ![]() De body-parts zijn ondertussen droog na één laag vernis, en alhoewel ik normaal gezien minstens 2 à 3 lagen vernis gebruik is de glans op dit model zodanig hoog dat ik niet inzie waarom ik er nog meer zou opzetten. Dus kon er een begin gemaakt worden van de bodemplaat, die volledig bekleed werd met CF-decals "stijl jaren '80" : ![]() Ook de figuur van Senna werd helemaal ontdaan van alle bramen en is klaar om geschilderd te worden. Hier zit hij "gedryfit" in zijn werkplaats : ![]() Tenslotte nog een totaalplaatje mét het gescratchte dashboard erbij : ![]() Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:14. |
|
||||
|
||||
Nieuwe update :
Ik heb ondertussen alle onderdelen die in de kit ontbraken, gescratchbuilt. Op de foto heb ik ze met rode pijlen aangeduid. Nu is het zaak om alles zo getrouw mogelijk te schilderen en op zijn plaats te kleven, om hopelijk een cockpit te bekomen die zo getrouw mogelijk de referentiefoto benadert. ![]() ![]() ![]() Tot de volgende update! PS : een overzicht van alle foto's die in dit bouwverslag gebruikt werden kan je nog steeds hier vinden : ![]() Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:15. |
|
||||
|
||||
Prachtig werk Sennake !! Maar deze woorden hoor jij wel zo vaak dat.... Het altijd deugd doet toch???
![]() Als jij ooit eens op een tentoonstelling sta, liefst in west-vl, dan kom ik zeker eens kijken !! Trouwens nog dit: die collectie hoger op de pagina... Die staan toch een beetje volgens thema? Of heb ik dan fout gezien?? Enne zijn die allemaal van jouw hand gemaakt of staan er ook die-cast modellekes bij?? Hoe meer ik naar jouw collecties kijk, hoe erger de microbe hier bijt. Een huwelijksredder??? Maybe... Effe uitleggen... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Damn Sennake, volgens mij heb je stalen zenuwen.
Wat een beheersing en perfectie om steed iets tot een perfect einde te brengen. Kom ik natuurlijk bij de vraag: ben je eigenlijk wel eens tevreden met een afgewerkt produkt? Want je ziet of leest dat dikwijls dat perfectionisten en toppers in hun ding eigenlijk altijd wel nog iets beter konden. Allezins ,veel respect voor zoveel liefde en toewijding. |
|
||||
|
||||
Guy, kun je eens een foto posten van die "punch 'n die set'' ? Ik heb geen flauw vermoeden wat ik me daar moet bij voorstellen, maar het lijkt me in alle geval een prima apparaat.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||