De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-11-2005, 18:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
amai bijna 2 keer zo lang dan ik am leef :d en goeveel heb je er dan al staan,genoeg voor een muzeum te beginnen
Een stuk of 1500, en nog eens een 600-tal bouwdozen die ik nog moet bouwen.

Een museum? Dat heb ik eigenlijk al :

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 09-11-2005, 19:19
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

amai indrukwekend, mijn respect groeit nog meer voor u! ne groote ferrari en mercedes van zo te zien? en heeft uw vrouw u nog nooit probeeren dood te slaan als je afkomy me nog een bouw doos?
Reply With Quote
Old 09-11-2005, 20:47
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular

Ik heb de foto's een laten zien aant vrouwke. Er kwam maar een iets uit:" Chance dak op u gevallen ben". Antwoord:" Dus klaag nie als ik om m'n 20ste ga". Ik ben niet zo'n bouwer. Heb het meer voor die-cast, daar is alleen geld voor nodig, niet het geduld om het te bouwen. Ook een voordeel bij die-cast, bij het afstoffen kan er zoveel nie breken. Zijn er threads waar er over die-cast gesproken wordt?

Maar dit geheel off-topic gezegd zijnde.
Het is een schitterende Toleman. Enig idee hoeveel uur je er al aan bezig geweest bent? Heb je trouwens een job? Als ik soms de voortgang tussen 2 avonden zie
Doe zo voort, het wordt weer een prijsbeestje. Overlaatst is de Toleman trouwens opnieuw in het nieuws geweest. Blijkbaar is de manager die Senna wegkocht bij Toleman overleden. Is over gehoord?
Reply With Quote
Old 09-11-2005, 21:05
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by A uit PDGRacing
Ik heb de foto's een laten zien aant vrouwke. Er kwam maar een iets uit:" Chance dak op u gevallen ben". Antwoord:" Dus klaag nie als ik om m'n 20ste ga".
Jaja, ik sta wijd en zijd bekend als "de huwelijksredder"

Ik denk dat ik elke avond zo'n uurtje of 5 werk aan de Toleman. Ik werk van 7 tot 3, en ben dus altijd om 4 uur thuis. Dat helpt natuurlijk wel. Dat ik elke morgen moet opstaan om 5.30 uur neem ik er dan maar bij.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 11-11-2005, 00:36
ac.cobra427's Avatar
ac.cobra427 ac.cobra427 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Sennake
Zoude begot geloven dat ik de ganse avond besteed heb aan het plaatsen van die 2 "Candy" decals?
Absoluut Guy. Dit is waarschijnlijk één van de moeilijkste én frustrerendste fases. Een decal mooi laten uitkomen op een grille. Onnoemelijk veel last gehad met het GM logo op de capoot van de Vette, de leeuw op de Sierra, ...

Hoe heb jij het aangepakt ? Alles op voorhand fijntjes uitgesneden ? Door overvloedig te sollen ? In alle geval, 't ziet er weer piekfijn perfect uit. :tup:
Reply With Quote
Old 11-11-2005, 00:42
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by ac.cobra427
Hoe heb jij het aangepakt ? Alles op voorhand fijntjes uitgesneden ? Door overvloedig te sollen ? In alle geval, 't ziet er weer piekfijn perfect uit. :tup:
Ik heb alle letterdelen apart uitgeknipt en weer samengepuzzeld tot één geheel, om zo weinig mogelijk "draagdecal" te hebben. En dan maar sollen, of beter gezegd "Daco-products-en" want ik gebruik de rode decalsoftener van Danny Coremans.

Eens alles goed droog was kon ik de sleuven opensnijden, en kon ik opnieuw beginnen te sollen tot het gewenste resultaat bereikt was.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 11-11-2005, 00:43
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by ac.cobra427
Onnoemelijk veel last gehad met het GM logo op de capoot van de Vette, de leeuw op de Sierra, ...
De Leeuw op de Sierra? Moet dat niet de Peugeot zijn dan?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 11-11-2005, 00:51
ac.cobra427's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Sennake
De Leeuw op de Sierra? Moet dat niet de Peugeot zijn dan?

Hahaha. 't Moet ook juist zijn bij jou hé manneke.

Het is een Sierra, maar het beest is een panter ofzo, gene leeuw.

Reply With Quote
Old 16-11-2005, 23:23
Sennake's Avatar
Administrator

Hoog tijd voor nog eens een nieuwe update.

Nadat ik de referentiefoto's van de cockpit bestudeerd had, kwam ik voor een onaangename verrassing te staan :

Als ik de foto vergelijk met het onderdeel dat dit dashboard moet voorstellen in de kit, stel ik vast dat het er niet eens op trekt :

Wat nu aangevangen? Er zit niets anders op dan het onderdeel compleet van scratch te bouwen. Meteen een mooie gelegenheid om mijn nieuw aangeschafte "punch 'n die set" eens uit te testen...

Eerst wordt de vorm van het nieuwe dashboard op zijn ligplaats getekend :

Daarna teken ik een schema van dit onderdeel op schaal 10/1 :

En dan gaan we aan de slag. Alle ronde voorwerpen en schijfjes werden met de punch 'n die set gemaakt :

En dit is het voorlopige resultaat, met ernaast het verkeerde onderdeel :

De body-parts zijn ondertussen droog na één laag vernis, en alhoewel ik normaal gezien minstens 2 à 3 lagen vernis gebruik is de glans op dit model zodanig hoog dat ik niet inzie waarom ik er nog meer zou opzetten. Dus kon er een begin gemaakt worden van de bodemplaat, die volledig bekleed werd met CF-decals "stijl jaren '80" :

Ook de figuur van Senna werd helemaal ontdaan van alle bramen en is klaar om geschilderd te worden. Hier zit hij "gedryfit" in zijn werkplaats :

Tenslotte nog een totaalplaatje mét het gescratchte dashboard erbij :

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:14.
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 18:17
Sennake's Avatar
Administrator

Nieuwe update :

Ik heb ondertussen alle onderdelen die in de kit ontbraken, gescratchbuilt. Op de foto heb ik ze met rode pijlen aangeduid. Nu is het zaak om alles zo getrouw mogelijk te schilderen en op zijn plaats te kleven, om hopelijk een cockpit te bekomen die zo getrouw mogelijk de referentiefoto benadert.

Tot de volgende update!

PS : een overzicht van alle foto's die in dit bouwverslag gebruikt werden kan je nog steeds hier vinden :

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:15.
Reply With Quote
Old 21-11-2005, 01:16
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Prachtig werk Sennake !! Maar deze woorden hoor jij wel zo vaak dat.... Het altijd deugd doet toch???

Als jij ooit eens op een tentoonstelling sta, liefst in west-vl, dan kom ik zeker eens kijken !!

Trouwens nog dit: die collectie hoger op de pagina... Die staan toch een beetje volgens thema? Of heb ik dan fout gezien?? Enne zijn die allemaal van jouw hand gemaakt of staan er ook die-cast modellekes bij??

Hoe meer ik naar jouw collecties kijk, hoe erger de microbe hier bijt. Een huwelijksredder??? Maybe... Effe uitleggen... Ik heb dus mijn handen vol aan de nieuwe modellekes en daarmee "verwaarloos" ik een beetje het vrouwke... Maar, dat vrouwke is zwanger en is dagelijks kotsmisselijk, dus geen zin in intieme dingen of veel aandacht... (pas op, ik doe wel mijn best om haar te soigneren he) De meeste mannen smijten het dan in één of andere hobby en de erge gevallen gaan op een ander Dan krijg je soms een huwelijksprobleem en ... Miserie. Maar door die bouwmicrobe blijf ik lekker thuis en dichtbij het vrouwke, die niet klaagt en ik ook niet... Snappie een beetje??? Haha ja ik heb ook rare gedachtenkronkels...
Reply With Quote
Old 21-11-2005, 05:56
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Damn Sennake, volgens mij heb je stalen zenuwen.

Wat een beheersing en perfectie om steed iets tot een perfect einde te brengen. Kom ik natuurlijk bij de vraag: ben je eigenlijk wel eens tevreden met een afgewerkt produkt? Want je ziet of leest dat dikwijls dat perfectionisten en toppers in hun ding eigenlijk altijd wel nog iets beter konden.

Allezins ,veel respect voor zoveel liefde en toewijding.
Reply With Quote
Old 21-11-2005, 13:44
ac.cobra427's Avatar
De Paddock Rookie

Guy, kun je eens een foto posten van die "punch 'n die set'' ? Ik heb geen flauw vermoeden wat ik me daar moet bij voorstellen, maar het lijkt me in alle geval een prima apparaat.
Reply With Quote
Old 21-11-2005, 15:00
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Loeten
Prachtig werk Sennake !! Maar deze woorden hoor jij wel zo vaak dat.... Het altijd deugd doet toch???
Absoluut. Iedereen die iets creatiefs fabriceert, of dat nu modellen, schilderijen, bloemstukken of weet ik wat zijn, krijgt al eens graag een pluimpje. Bedankt daarvoor

Quote:
Originally Posted by Loeten
Trouwens nog dit: die collectie hoger op de pagina... Die staan toch een beetje volgens thema? Of heb ik dan fout gezien?? Enne zijn die allemaal van jouw hand gemaakt of staan er ook die-cast modellekes bij??
Ik denk dat ongeveer de helft door mij gebouwd zijn en de andere helft diecast. Bedoeling is wel dat in de loop der jaren de diecasts stilaan plaats maken voor handgebouwde modellen. De diecasts gaan dan de deur uit via Ebay...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-11-2005, 15:02
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Wild Goose
Kom ik natuurlijk bij de vraag: ben je eigenlijk wel eens tevreden met een afgewerkt produkt?
Eigenlijk moet ik toegeven dat ik nog nooit een model gehad heb waarvan ik denk :"Dat is nu eens geslaagd van A tot Z, zonder minpunten". Ik weet op elk model wel iets waarvan ik eigenlijk niet helemaal tevreden ben of wat achteraf beter had gekund. Maar dat is ook het leuke : ik ben nog steeds op zoek naar het model dat voor 100% geslaagd is

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules