|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat de verlichting dus betreft, om rechtstreeks op je vraag te antwoorden, veronderstel ik dat je het achterlicht bedoelt. Ik zal eens kijken of er op de foto's ergens draadjes zichtbaar zijn en indien ja, bouw ik ze na. Zo heb ik bv gisteren wel al de bedrading van de claxon toegevoegd. Foto's hiervan volgen nog. Dat heb ik allemaal moeten zoeken in mijn klein bakkes ... euh ik bedoel bakske. |
|
||||
|
||||
Dat weten we ook alweer zie. Bedankt Mario. Maar noem jij dat dan ook zo in het ABT (Algemeen Beschaafd Turnhouts)?
|
|
||||
|
||||
Guy dan zul je hem wel niet gestart krijgen hoor...
|
||||
|
||||
Tot nu toe heb je nog niets anders gezien dan allemaal afzonderlijk gebouwde onderdelen. Hoog tijd dus om een begin te maken van de samenbouw!
Het frame werd dus ter hand genomen, en de motor werd erin opgehangen met 6 bevestigingspunten. Ook de carburators werden aan de motor vastgemaakt eens de motor zelf op zijn plaats zat. Vervolgens zijn de bougiekabels aangesloten en werden de kabels van de carburators naar het gaspedaal aangesloten. De claxon werd bevestigd en voorzien van bekabeling. Daarna werd het achterwiel, de ketting en de achterrem in de achtervork bevestigd. De achterrem is een trommelrem en als je op het rempedaal drukt beweegt het ganse remmechanisme echt! Tenslotte werd ook de voorvork al aan het frame vastgemaakt. Het voorwiel kan er voorlopig nog niet in omdat de voorste schijfrem nog in Alclad gespoten moet worden en dat kan pas als de blinkend zwarte enamel verf droog is... Maar foto's kan ik al wel posten. Het model wordt zodanig groot dat ik het bijna al niet meer op een neutrale achtergrond krijg! En stilaan komen we ook in de situatie waarin foto's meer zeggen dan worden, dus hier komen ze! Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:23. |
|
||||
|
||||
En nog eens een serie van 5 foto's :
Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:24. |
|
||||
|
||||
Begint er al als een echte "Tuf" uit te zien.
|
|
||||
|
||||
Ja eh? Enneeuh... Guido... het is een.... HONDA!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Voor de rest ... stuur ze op naar Honda, ze kunnen ze dan in hun museum cataloog zetten en NIEMAND zal zien dat het geen echte is! |
|
||||
|
||||
Ze Power of Dreams.
|
|
||||
|
||||
Ne wa voor iet?
Chique dinges, Guy! Goe bezig.
|
||||
|
||||
Nadat ik de voorste remschijf met Alclad gespoten heb en de detailschildering uitgevoerd heb, kan ik ze bevestigen aan het voorwiel, waarna het voorwiel in de voorvork geschroefd wordt. Nu staat de Honda tenminste al op 2 wielen.
Ook de gapende opening aan de linkerkant van de motor werd dichtgemaakt met het verchroomde deksel waaraan ook de versnellingspedaal bevestigd zit. Daarna heb ik het zadel geschilderd en gedrybrushed met zwarte en grijze tinten. Het Honda logo werd er achteraan op aangebracht en het geheel werd gespoten met semigloss vernis. Daarna heb ik de onderste sierlijsten bekleed met BMF en heb ik de onderkant van het zadel aan het zadel gekleefd. Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:26. |
|
||||
|
||||
Daarna heb ik de benzinetank en het zadel al eens gedryfit om te zien wat voor effect het geeft. Het begint er stilaan op te gelijken...
Ik heb vervolgend ook enkele detailfoto's genomen van de motor. Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:27. |
|
||||
|
||||
Tenslotte heb ik de batterijkast vervolledigd en de batterij zelf gemonteerd. Ik heb er wel geen gedistilleerd water in gedaan.
Daarna werd de batterij in de batterijkast geplaatst en aangesloten. Ik heb er ook nog een foto aan toegevoegd van de ondertussen met Alclad gespoten uitlaat (1 van de 4). Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:28. |
|
||||
|
||||
ziet er echt echt uit
dit is echt een streling voor het oog ! |
|
|||
|
|||
Dit...
Is toch net echt!!!! Echter dan ik ooit een model gezien heb eigenlijk!!! Echt hééél veel respect hoor! G. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|