|
|
||||
|
||||
Ik zag ook al dat die motor nog wat bijgestipt moet worden... Handig zo'n macrofoto's...
Hier enkele pics van andere poses van Luigi in Cars. Zie je dat zijn dak soms niet bol staat... En hier bouwen ze hem voor Disneyland Parijs... Grtzzzz
|
||||
|
||||
Maak dan van de gelegenheid gebruik om de paneellijnen in het algemeen, en die van de motorkap op de hoeken in het bijzonder, wat verder uit te krassen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Grtzzz
|
||||
|
||||
Het kan alleen maar beter zijn, het wordt een tof bakske
|
|
||||
|
||||
Bref heeft zijn werk behoorlijk goed gedaan. De ivoorverf was weg, de primer daarentegen...
Nu ja, even tape erbijgehaald en ook de primer was verdwenen. Ik heb alvast de raad van Huudo opgevolgt en de panellines wat meer uitgekrast. Ik weet niet of het zichtbaar is op de volgende foto's. Nu Luigi weer van bijna 0 opgebouwd wordt, had ik DE kans om wat aanpassingen te doen. Eentje ervan is het openen van de motorkap zodat de motor ook zichtbaar kan zijn. Toch wel handig als je een motor erin bouwt. Waarschijnlijk ga ik hierdoor toch nog wat aan het interieur moeten doen (afdekplaat naar de motor toe). Volgende stappen zijn het dichtmaken van de gaten voor de deurklinken en nieuwe gaten boren. De zijkanten voorzien van een "strip" die later BMF krijgt. En het chassis krijgt nog wat onderdelen (voorophanging bvb). Ik zie het weer zitten en kleine Robbe ook !!
|
||||
|
||||
Ik denk dat je ook nog "wenkbrauwen" gaat moeten maken die een stuk van de voorruit afdichten. Op de verschillende referentiefoto's zijn ze altijd te zien, alhoewel in alle verschillende mogelijke vormen, naargelang de "uitdrukking" van Luigi's gezicht. Daar zal je zelf een keuze moeten in maken...
|
|
|||
|
|||
Allez ik wens je meer succes deze keer! Gelukkig dat de kleine wat geduld heeft...
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Even een foto-update van mijn werkzaamheden deze namiddag:
Doordat de deuren anders open gaan dan op het model moesten de deurklinken verplaats worden. Met deze heb ik dit gedaan: - Gaatje maken voor de bevestiging: - Effe passen of het gaatje groot genoeg is voor de deurklink: - Hetzelfde aan de andere zijde: - Dichtmaken van de vorige gaten met Milliput (ik voel me effe een tuner..): - Maken van de deurstrips: ronde buisjes van Milliput die ik dan aan 1 kant wat vlakker ge schuren om ze te bevestigen. Hier heb ik nog een vraagje: eerst de strips erop, meespuiten en dan BMF of helemaal op het einde aanbrengen, na de lak, reeds bekleed met BMF? Andere ideeën zijn ook welkom ! Nu alles laten uitharden natuurlijk... Grtzzzz
|
||||
|
||||
Nu doet hij al custom ook, goe bezig man
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Geweldig wat ge doet ! Luigi's kleinkinderen (de nieuwe 500) worden in september geboren in ons land, in Italie in juli al .
|
|
||||
|
||||
Voila, de ontbrekende details zitten erop. Eerst "worstjes" gemaakt met Milliput. Deze enkele dagen laten drogen en nu... Netjes in stukjes knippen, vlak schuren aan één zijde en opkleven.
De zijstrips en de deurhangers zijn dus klaar. Nu mag de body zijn eerste witte primerlaag krijgen. Grtzzz
|
||||
|
||||
Dat begint hier al wat beter op "Luigi" te lijken
|
||||
|
||||
Dat verandert hier nog al, goe bezig
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |