|
|
View Poll Results: Welke F1 wil je eerst zien bouwen door Sennake? | |||
McLaren M23 Ford (Hunt - 1976) | 13 | 76.47% | |
Lotus 78 John Player Special (Andretti - 1977) | 4 | 23.53% | |
Voters: 17. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Rating: |
|
||||
|
||||
De achterremmen en hun koelhappers werden al in kleur gezet maar moeten nog geweatherd worden.
Enkele kleinere motoronderdelen werden een beetje extra gedetailleerd en geschilderd, net zoals de onderste ophangingsarmen, de radiators en de aandrijfassen. Al deze onderdelen moeten ook nog geweatherd worden. Last edited by Sennake; 30-01-2015 at 16:28. |
|
||||
|
||||
Ik ben benieuwd om de motor met wat meer details te zien. De olieleidingen op de oliepomp zijn in ieder geval al heel realistisch op schaal.
Bij de benzinepomp blijf ik maar onzeker ... niet om wille van uw bouwkunsten, maar in het echt. Hoe in godsnaam werkt die echte pomp? Voor de rest ... goe bezig .... wat moet ne mens anders zeggen? |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar vanwaar je vraag misschien? Het is wellicht nog niet te laat om nog iets aan te passen? |
|
||||
|
||||
Quote:
heb je een detailfoto van de pomp? Ik denk dat het een rotatieve high pressure pomp is, maar dan vind ik het raar dat de koppelstukken tussen het pomp lichaam en de leidingen vierkant zijn. Maar ... nogmaals, ik twijfel er niet aan dat je bouwt wat je ziet. Alleen heb ik zo'n pomp nog nooit gezien en facineert het me hoe ze werkt! |
|
||||
|
||||
Dat is niet raar hoor, die moeten in feite cilindrisch zijn. Alleen zag ik niet direct hoe ik de leidingen aan zo'n cilindrisch stuk kon bevestigen en omdat de pomp volledig verscholen wordt onder de inlaat trompetten (die ik bij Bosica als aftermarket besteld heb) maakt het weinig uit of de vorm van de koppelstukken exact is of niet. Hoofdzaak is dat de leidingen van onderuit komen en goed vastzitten. In extremis had ik de leidingen ook gewoon los onder de trompetten kunnen leggen maar dan zitten ze niet vast en is de kans dat er eens eentje uitschiet groot.
|
|
||||
|
||||
OK, ge hebt 100% gelijk. Als ge het niet ziet maakt het eigenlijk niet uit. Een mijn dilema is ook alweer opgelost.
Een trukje is om aan het ronde pijpje een heel klein plat stukje te vijlen waarop je het boortje kan zetten om beginnen te boren. Als je voorbaard met een heel kleine diameter is bij het naboren met de juiste diameter het platte stuk volledig weg. |
|
||||
|
||||
Mooi detailwerk weeral!
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Na het weatheren en drybrushen werden een aantal onderdelen op het motorblok bevestigd; daarom eerst deze 5 overzichtsfoto's van het motorblok.
Last edited by Sennake; 30-01-2015 at 16:42. |
|
||||
|
||||
Andere onderdelen, zoals de radiators, werden al geweatherd maar kunnen nog niet gemonteerd worden.
De bobijn werd ook voorzien van extra's zoals de steuntjes en wat bekabeling. Ik was ook niet erg tevreden met de steuntjes van de uitlaten achteraan de versnellingsbak. Ze zijn overgedimensioneerd, niet realistisch en bovendien zijn ze allebei afgebroken bij de manipulatie van de versnellingsbak. Als de vorm nu nog correct geweest was had ik ze kunnen repareren maar als je de referentiefoto bekijkt zie je dat er eigenlijk van die halve maantjes moeten zitten waartegen de uitlaten bevestigd worden via een bevestigingsveer. (Met dank aan Aerogi van wiens site de referentiefoto komt) Dus gaan we die ook maken. Eerst werden de steuntjes weggesneden en vervangen door metalen steunen waaraan in stukjes plastic buis bevestigd heb die middendoor gesneden waren. Daarna heb ik de originele uitlaten (waaraan de bevestigingen vastgegoten zaten) vervangen door nieuwe, gemaakt van holle plastic buis. Ook de spaghetti-uitlaten werden al gemonteerd zodat ik de rechte uitlaten op maat kon maken. Ze moeten allemaal nog wel in de juiste kleur gezet worden natuurlijk. Het volgende dat er moet gebeuren is het vervaardigen van die veerklemmen en een systeem uitkienen om ze aan de halve maantjes te bevestigen. Als ik zover ben zal ik weer wat foto's posten... Last edited by Sennake; 30-01-2015 at 16:44. |
|
||||
|
||||
awell dat is fantastish, zeg............!!!!
Jamme |
|
||||
|
||||
En zo heb ik het opgelost:
Ik heb een gaatje geboord in een stukje fotoetch uit de onderdelendoos en het aan de steun bevestigd, zowel boven als onderaan. Daarna heb ik dunne ijzerdraad rond een metalen staafje gedraaid tot een veer, die ik aan de uiteinden omgeplooid heb zodat ze zich in de gaatjes vasthaken. Met de uitlaat erin ziet het er dan zo uit: En aan de andere zijde werd uiteraard hetzelfde gedaan: En nu ik toch bezig was met het vervaardigen van veren, heb ik de schokdempers ook maar ineens aangepakt. De beide uiteinden van de originele onderdelen worden afgeknipt en behouden, het middendeel werd vervangen door een aluminium staafje. Vervolgens heb ik messingdraad rond een metalen staafje gedraaid tot een veer, en op maat geknipt. In zijn geheel ziet de schokdemper er dan als volgt uit: Wordt vervolgd! Last edited by Sennake; 30-01-2015 at 18:53. |
|
||||
|
||||
De oplossing voor de bevestiging van de uitlaten is zeer goed. Ik had eerst wat twijfel of de halve maan niet wat te dik zou zijn, maar alles is mooi in verhouding.
Is de ophanging definitief zo, of wordt er in het midden, waar je het alu buisje ingestopt hebt, nog een fijnere pin gezet zoals op de foto hoger te zien is? |
|
||||
|
||||
Er is nog niets vastgeplakt, dus het kan nog. Maar ik weet nog niet goed hoe ik het moet aanpakken om er een stevige verbinding voor te voorzien. Ik zal er eens een nachtje over slapen. De nacht brengt raad eh
|
|
||||
|
||||
Da was rap. Ik heb het al opgelost en uitgevoerd op één schokdemper, en het is nog gelukt ook! Foto's zal voor morgen zijn denk ik.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|