|
|
||||
|
||||
de gordels zitten ,op de decals na, helemaal gemonteerd op de stoelen.ik had mijn bedenkingen over de sluitingen van de gordels , maar ik had niet gezien dat er ronde sluitingen in white metal bij het setje zaten .
ondertussen ben ik begonnen met het bekabelen van de motor. ik had bij Domino 2 setjes van Hiro gekocht (0,28mm black & red) en 2 setjes van detail excites (0,45mm black en red). wanneer ik de setjes open deed , zag ik dat het geen holle rubberen kabeltjes waren maar volle plastieken... dit had ik eigenlijk wel moeten weten he! zulke fijne kabeltjes... soit , dan maar inproviceren zeker? de ijzeren stang (witte pijlen) is zelf gemaakt om wat echter over te komen.hij moet wel nog wat bijgewerkt worden. hieraan komt de okerkleurige dikke kabel die ik links ergens in mijn garage gevonden heb. hopelijk ben ik niet aan het overdrijven zodat het op niets meer zou trekken... tot de volgende |
|
||||
|
||||
Kan iemand mij helpen voor de decals op de gordels?
is dit de gebruikelijke manier van werken (decal in water , afdeppen en sollen) of moet dit op een andere manier? Ik heb dit nog nooit gedaan... |
|
||||
|
||||
Ikzelf heb het ook nog nooit gedaan, maar het lijkt mij sterk dat je een decal zonder toevoeging van water zou kunnen plaatsen. Dus het water moet er zeker aan te pas komen. De sol weet ik niet echt, maar volgens mij kan het geen kwaad.
Tom |
|
||||
|
||||
Ik breng de decals op gordels altijd op de gebruikelijke manier aan, dus decal in water, afdeppen en sollen.
|
|
||||
|
||||
Zo , de bekabeling van de motor is wat mij betreft af. Het was wel geen makkie om op de referentie foto's wat duidelijkheid te krijgen van welke kabel waar moet aan vast gemaakt worden. Maar ik vind het toch de moeite waard en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Er was immers niets voorzien van Revell om maar iets van kabels te monteren.
Zo zag de motor eruit voor (en met decal gordels ): Zo ziet de motor eruit na : Ondertussen heb ik de raamlijsten bekleedt met BMF en de ramen en deuren gemonteerd op de body. De decals voor de gordels heb ik ook al 'gekleeft' , het waren geen waterdecals maar gewone klevertjes Morgen bij mooi weer zal ik de foto's nemen . tot de volgende |
|
||||
|
||||
Ook deze Revell is op weg om een erg mooi gebouwd model te worden!
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Een tip: doe een klein beetje secondenlijm aan die klevertjes, want nu plakken die dingen nog goed, maar na verloop van tijd roogt de zelfklevende lijm uit en op een dag liggen je gordeldecals op de vloer van je model, en kan je er niet meer aan. Niet binnen 6 maanden of zo hoor, maar wel binnen een jaar of 10...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dus weer iets bijgeleerd hé |
|
||||
|
||||
gisteren heb ik geprobeerd om de body en chassis te verenigen maar helaas... , ik ben op tal van hindernissen gestuikt. zo is de body onder de deuren 2mm te kort en moet ik nogal duwen om deze dicht te krijgen. doordat ik zoveel gewrongen heb , is mijn voorruit eruit gesprongen en zit ik met lakschade. de deuren zelf springen altijd open doordat de hechtingspunten de dik zijn(onmogelijk om fijner te maken).de luchtinlaten achter de achterwielen pasten aan geen kanten meer en deze heb ik dan 2 uur aan een stuk moeten schuren en passen , en opnieuw , en opnieuw,... de motorkap springt ook heel de tijd in de lucht. bij de lichten voorraan is de lijm eronder gekropen en is de lak beginnen vechten met X11 waarmee ik de achterkant van de lichten geschilderd heb, resultaat : rode stukjes in X11... enz. , enz. ...
kortom : mijn moed zit nu juist onder mijn hielen en ik zag het eventjes niet meer zitten...(met dit model wel te verstaan hé ) nog maar eens een feit dat Revell een kl... merk is morgen , bij dag , zal ik de foto's nemen. |
|
||||
|
||||
Zo , vanmorgen wat voort gewerk om de vele mankementen wat te beperken.
Negatief nieuws: De deuren en koffer zijn , tegen mijn goesting in , vastgekleeft omdat ze continue open sprongen en ze aan geen kanten pasten . Doordat ik de deuren vastgekleeft heb , heb ik aan de bestuurderskant het raam open gemaakt zodat er toch nog wat kan genoten worden van het interieur. de motordeksel wou ik niet vastmaken omdat ik veel te veel werk in de motor gestoken heb. Misschien dat ik het deksel open laat in mijn kast. Hier en daar zijn er wat lijmrestjes achtergebleven , die probeer ik nog zoveel mogelijk weg te werken. positief nieuws : Ik had hier nog wat metaal decals liggen die ik dan ook op het model gekleeft heb alsook op de uitlaten Defoto's dan: De bestelde wielen zijn nog niet toegekomen , dus voorlopig nog de Revell wielen eronder. Wat moet er nu nog gebeuren ? de voorlichten , de pinkers voor , ruitenwissers , de niewe wielen en een goeie poetsbeurt!!!. |
|
||||
|
||||
Ik ben blij dat de schade enorm meevalt. Na het lezen van je vorige post vreesde ik het ergste. Op de foto's is er alvast niets van te zien. Alleen staat de Ferrari vooraan een ietsje hoger dan normaal, maar dat ligt aan de kit volgens mij. Zo'n prachtig gedetailleerde motor verdient het gewoon om met open motorkap bewonderd te kunnen worden, dus dat lijkt me ook niet zo erg. En als de aftermarket spaakvelgen er zullen onder staan zal je zien dat het nog eens een wereld van verschil zal opleveren. Komt wel goed
|
|
||||
|
||||
Maak het maar mee, je steekt massa's tijd in prachtig model, je maakt gebruik van aftermarket-materialen, alles lijkt te lukken totdat het "moment suprème" is aangebroken. En dan loopt het mis, 't is om het ****** van te krijgen.
Awel, ik kreeg dat bijna ook toen ik je post van gisterenavond las. Maar nu ik je foto's zie, ben ik blij voor jouw dat de schade inderdaad meevalt. Hopelijk leveren de laatste werkzaamheden geen al te grote problemen meer.
|
||||
|
||||
Ik moet zeggen dat ik ook nogal met je te doen had toen ik je post met al die problemen overlas. Ik zie nu dat de Ferrari er best nog potent voorkomt. Met een beetje zorg wordt het nog een zeer leuk model.
|
||||
|
||||
Ik heb de Ferrari weer helemaal uit elkaar gehaald omdat ik niet tevreden was met het resultaat. Alle problemen die ik had , hoop ik hiermee op te kunnen lossen. Zo ziet hij er nu uit :
Zo zie je goed op de foto's welke lakschade ik had waar ik de voorruit had gekleeft. Ondertussen ben ik de body terug aan het schuren en heb ik de deurlijsten al wat gekrast omdat de deuren en koffers wat te dik uit kwamen. De ramen zijn terug ontdaan van BMF en zouden moeten opgekuist worden. Ik zal hiervoor eens neuzen in hints en tips op de paddock. een vraagje : met welk type schuurpapier werk ik om daarna gewoon terug te vernissen? En op welke manier doe ik dit het best. Alle hulp en tips zijn welkom omdat ik hier al te veel werk heb ingestoken om dit model zo maar weg te gooien... |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|