|
|
||||
|
||||
Inderdaad, de foto laat duidelijk zien wat voor een grote "regelaar" dat wel is. Ik stelde me eerder iets kleiner voor, vandaar. Beter als wat jij gemaakt hebt, zal moeilijk kunnen, niks overmaats dus, maar zeer goed!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Anyway, ik volg hier ook al iedere update, maar ik kan gewoon niks noteren; Ik ken niks van racewagens (ook niet van moto's Tom) dus ik kijk dan maar gewoon naar de meesters in kwestie. Net als de anderen vind ik het prachtig wat je laat zien. Dat poeder is indeed een verrijking, ook al is het niet zooooo eenvoudig om toe te passen. De volgende stap zal dan voor mij het aanschaffen van zo'n zakje zijn zeker? Zou dat hier in West-Vlaanderen ook te vinden zijn?? Of zou ik bij nonkel horlogemaker zelf moeten aankloppen... Grtzzz
|
|||
|
|||
Weet je wat het bij mij is? Ik lees altijd deze threads met zeer veel aandacht en bewondering! Zeker die over de Le Mans wagens... die interesseren mij het meeste! Maar een mens kan toch niet blijven in superlatieven spreken hé!
Maar nu wel nog eens: vreed goed bezig! Neh! En dan zeggen ze van ons slotracers da wij ne slag van de molen hebben: ge moet dit eens zien! Wat een werk! Knap! G. |
|
||||
|
||||
Quote:
Tom Last edited by Sennake; 02-03-2008 at 15:22. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik had beter foto's genomen van het afgewerkte dashbord vooraleer ik het aan de body vastkleefde, maar ik heb er te laat aan gedacht. Dus moet ik me behelpen met enkele foto's uit verschillende hoeken, van de cockpit. Het stuur werd ontdaan van zijn "ballast", ttz ik heb een groot deel van het cilindervormige deel achteraan het stuur weggesneden, en de stuurstang heb ik helemaal weggegooid. Hiervoor kwam een metalen stuurstang in de plaats die op haar plaats gehouden wordt door middels een centrale moer. Ik heb ook het onderdeel gescratcht dat eigenlijk aan het dashbord vastzit en waardoor de stuurstang loopt. Ook de bediening van de pinkers hangt hieraan vast. Aangezien mijn dashbord aan de body vastzit en het stuur in principe aan het chassis vastzit, zal ik dit onderdeel aan het stuur moeten bevestigen en kan ik het pas na het samenbouwen van chassis en body aan het dashbord vastmaken. Ofwel moet ik de bevestiging van het stuur aan het chassis laten vallen en alles aan het dashbord vastmaken. Daar moet ik nog eens over nadenken. |
|
||||
|
||||
Net een echt dashboard! Klassewerk Guy.
Tom |
|
||||
|
||||
gelezen en goedgekeurd.
|
|
||||
|
||||
Die support voor die "pinkerbediening", met welk materiaal is dat gebouwd? Is dat alu-plaat of gebruikt gij iets anders?
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad aluminium plaat die ik eens gekregen heb van iemand uit de drukkerij-wereld.
|
|
||||
|
||||
Prachtig dashboard.
|
||||
|
||||
Guy, die materialen dat je gebruikt heb jij altijd liggen of heb je gekregen, jij bent toch een gelukzak hoor
Wat uw werk betreft...ik heb er gewoon geen woorden voor...hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. Dikke chapeau ze... J. |
|
||||
|
||||
Meer iemand die nooit iets wegsmijt, vrees ik...
|
|
||||
|
||||
mooi dashboard ! Ik kijk ook altijd vol bewondering naar de scratch build toestanden hier. Op uw eigen zoiets realistisch maken chapeau !
|
|
||||
|
||||
Dit is de laatste update vóórdat het model in afgewerkte vorm zal tentoongesteld worden in mijn galerij.
De cockpit is nu helemaal klaar en de body werd samengevoegd met het chassis. De foto's zijn zwaar overbelicht om iets te kunnen zien van het interieur. De airscoop werd matzwart geschilderd en bovenop werd een oranje lampje gescratcht. Ook de neksteun werd aangebracht. Vooraleer dat body en chassis samengevoegd werden, heb ik ook nog een radiator gezocht in mijn reserve-onderdelendoos en tegen de body gekleefd zodat je niet dwars door het model kan kijken. Uiteraard zit daar in werkelijkheid ook een radiator. |
|
||||
|
||||
De reeds lang geleden vervaardigde afdekkappen achteraan werden matzwart geschilderd en op de body gekleefd.
Vooraan zijn de koplampspiegels in de openingen gekleefd, waarna de koplampglaasjes met 2-componentenlijm tegen de spiegels bevestigd werden. De afdekkappen moeten hier nog over het geheel aangebracht worden. De achteruitkijkspiegels werden ontdaan van hun lange steun en matzwart geschilderd. Daarna heb ik er spiegelende folie voor uitgesneden en aangebracht. Tenslotte werden de spiegels op hun plaats gekleefd. Aan de linkerzijde heb ik de vulstop geheel volgens de referentiefoto's nagebouwd, want ik had de originele stoppen weggefreesd. De afdekstop en het handvatje zijn uit alu-plaat gemaakt. Aan de rechterzijde moesten ook 2 vulstoppen gescratcht worden die er wel anders uitzien als links: hier geen handvatje maar wel een draaistop die een iets hogere rand bezitten dan het centrum van de dop. Daarom heb ik eerst ronde schijfjes uit alu gestanst met de punch 'n die set, en daarna exact dezelfde schijfjes nog eens gemaakt om daarna in het midden een stuk weg te stansen. Eens ze op elkaar gekleefd zijn is de illusie compleet. Een beetje x-19 smoke doet de rest. Ook de nummerverlichting die ik weggesneden had zonder ze te beschadigen werd teruggeplaatst. Op de referentiefoto's kon ik zien dat het lampje aan de rechterzijde vreemd genoeg niet perfect boven het racenummer stond, maar er een beetje schuin achter. Dus hebben we het ook zo gedaan. Ziezo. Wat er nu nog rest is het opvullen van de panellines, en het scratchen en monteren van 1001 kleine details die het verschil uitmaken tussen een standaard model en een gesuperdetailleerd model. Een kleine greep uit wat ik nog op de to-do lijst staan heb:
Nog genoeg te doen dus... En daarna post ik de foto's van het afgewerkte model in "Sennake's galerij". Beloofd. Last edited by Sennake; 08-03-2008 at 01:36. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 8 (0 members and 8 guests) | |
|
|