|
|
||||
|
||||
Ja Airco dat de aanvaller in Jerez 97 ook aan de binnenkant zat (ja Villeneuve dus) wil er bij sommigen echt niet in hee... Hun anti-schumacher-gevoel blijft de bovenhand krijgen.
|
|
||||
|
||||
Met het woord 'aanvaller' bedoelde ik niet diegene die de actie begon, maar diegene die ervoor zorgde dat ze uitdraaide in een strafbaar feit.
|
|
||||
|
||||
In ieder geval steunt D. Richards Sato in zijn actie en beweert zelfs dat de F1 Sato nodig heeft. Iets in de stijl van "We pay him to race and that is exactly what he did. Racen is inderdaad, vechten voor posities en ervoor gaan. We mekkeren altijd als er treintje gereden wordt en als er dan eens iemand hard invliegt, is't ook weer niet goed. Voor hetzelfde geld komt ie er wel door en is't de held van de race. Hij probeert tenminste nog iets. Als alles nice en clean moet zijn, is er niets aan. Dan kan je beter de prijzen uitdelen aan het begin van het seizoen en hoeven we al dat geld niet te verspillen.
Als Hakinnen's inhaal manouevre op Schumacher en Zonta niet gelukt was, was het ook een grote ezel geweest. Nu is't een held! |
|
||||
|
||||
ben het helemaal eens met Huudo
|
||||
|
||||
Ik ben het maar gedeeltelijk eens met Huudo ....
Akkoord ... Racers worden betaald om te racen .... Ze mogen er dus best hard invliegen. De kunst ligt er echter niet in om de rijder met het meeste durf te zijn (er het hardste invliegen) .... Maar wel in het inschattingsvermogen van de piloot of hij een situatie al dan niet tot een goed einde te durven brengen .... Als je de situatie niet tot een goed einde brengt .... Moet je ook eerlijk zijn ... en stellen dat je te overmoedig was. Kort verontschuldigen bij de rijder wie je geraakt hebt is dan wel het minste .... Zonder dat zoiets moet betekenen dat je het dan de volgende keer rustiger aan moet doen he ..... Nu ontkent Sato zelfs dat hij de situatie verkeerd heeft ingeschat .... Quote:
Ik zou een straf van de FIA hier dan ook gerechtvaardigd vinden ... om dat inzicht bij te brengen ..... Indien het inzicht er wel is .... en hij verontschuldigt zich voor zijn overenthousiasme ... is een straf minder noodzakelijk ... en kan het wat mij betreft gewoon onder de noemer "race incident".
|
||||
|
||||
Als iedere inhaalactie die slecht afloopt, en of die nu opportunistisch is of niet doet er niet toe, moet gesanctioneerd worden, dan zijn we ver van huis hoor.
Ik geloof best dat Sato vanuit zijn standpunt "totally in control" was. maw hij beheerste de wagen volledig tijdens zijn inhaalpoging. Geen slippen, geen niets. Gewoon: I'll overtake him, right here, right now. Op het moment dat hij gaat is er nog een serieus gat omdat ze beide nog lang niet aan de apex waren. Barichello verwacht hem niet of denkt: die is nog te ver af om te komen. Maar hij dook wel het gat in - dat er wel degelijk was op he moment dat Sato eraan begon en Barichello stuurde niets vermoedend in en 'heart the noise'. Na de tik van Schumacher in Monaco en deze tik zullen de Ferrari boys wel uit hun doppen beginnen kijken. Wat niet wil zeggen dat ze zich moeten laten doen. Kijk eens naar DC en JB. Faire inhaalactie hoor. Had ook helemaal anders gekund. Maar ja, ik neem aan dat wanneer je in een Ferrari onderweg bent, je je wellicht iets meer en beter waant dan de rest. Ze gaan nog tikken krijgen die jongens. |
|
||||
|
||||
Komaan Huudo, kapt er nog ewa olie op...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
liever 20 wilde Sato's in de F1 dan 20 kleurloze Barrichello's
|
||||
|
||||
Komaan, mannen. Als je voor dat al straffen moet beginnen uitdelen ????
Hij gaat er gewoon voor en het draait in zijn nadeel uit. Einde verhaal. Als Barrichello dan het klein kind wil uithangen is dat zijn zaak, maar ik heb nooit iemand horen mekkeren over Villeneuve maar enkel over de "aanslag" van Schumacher, terwijl Villeneuve wel degelijk hetzelfde doet als Sato. En dan die onnozele commentaar van Barrichello: Hij was veel sneller, hij had me toch ingehaald. Nou, we hebben allemaal gezien hoe gemakkelijk dat was toen ze achter Raikkonen moesten blijven zitten... Hij gaat er voor en het heeft niet mogen zijn. Zijn eigen fout, but hey, you can't blame a guy for trying! Het ligt gewoon in zijn aard om aan te vallen... Geef toe, dankzij hem zijn we vier dagen later nog steeds aan het praten over de GP |
|
||||
|
||||
Quote:
Het typeert de jongere generaties in het algemeen wel. Niets mag nog en voor het minste moet er met boetes gezwaaid worden. Chillen jongens, het leven moet spannend en onvoorspelbaar blijven. En ten andere, Barichello was niet eens een slachtoffer. Moest ie nog van de baan geramd zijn of enig letsel hebben opgelopen... |
|
||||
|
||||
How wel een gevaarlijke uitspraak die je daar doet ....
Is ongeveer hetzelfde als zeggen .... Een niet succesvolle moordpoging moet niet bestraft worden .... Want hij leeft toch nog Schumacher is in 1997 toch ook bestraft voor zijn aanrijding met Villeneuve. Villeneuve was geen slachtoffer ... want die pakte de titel zonder problemen En typeert dat de jongere generaties .... Ach ja ... so be it ... er zijn zoveel dingen waaraan ik mij bij de oude van dagen stoor
Last edited by airco; 03-06-2004 at 11:18. |
|
||||
|
||||
Quote:
Kom, kom Airco, niet overdrijven hé jongen. We hebben het hier over een aanrijding met een klein snelheidsverschil in de traagste bocht van het circuit. Sato kan er ook niet aan doen dat echt clean inhalen (d.w.z. zonder de tegenstander voor een voldongen feit te stellen) tussen twee competieve wagens in F1 zo goed als onmogelijk is op de meeste circuits. Quote:
Jan. =---
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Da's nog in de verste verte niet hetzelfde. Je zou misschien ook nog kunnen stellen dat Sato moet bestraft worden omdat ie Barichello de dood wou injagen door tegen hem te rijden. Quote:
Omdat 'em al zo goed als ingehaald was en het een alles of niets poging was om JV achter zich te houden, tiens, waarvoor anders. Moest Sato al zo goed als voorbij Barri zijn geraakt en moets Barri Sato dan van de baan geduwd hebben als verdediging, zou ie ook gestrafd worden. Zeker weten. Quote:
|
|
||||
|
||||
wel een discussie die ons geheugen laat werken, zo vergeten we de geschiedenis niet! Maar ik zeg het, je moet niet alles gaan bestraffen want dan kunnen we de kwalificatie meteen als eindstand gaan beschouwen.
Ok, een tikje hier, foutje daar ... als het té veel voorkomt kan je er eens een maatregel tegen treffen, maar iedere keer? tja, dan zijn we niet goed bezig! De jonge generatie met de mentaliteit van de oude heeft gesproken
|