De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-07-2005, 12:54
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Ere wie ere toekomt.
De lange Belcar-reportage wordt nu al een jaar of 3 gemaakt door Videohouse in een productie van Werner Van Hoof.
Die montage van ongeveer 50 minuten wordt ter beschikking gesteld van alle Belgische TV-stations en van een aantal zenders in het buitenland zoals de Finse TV.
Ik kreeg daar gisteren een mailtje over, of ik kon zeggen wat Marc Goossens vertelde.

Quote:
Er staat nergens dat er voor moet betaald worden.
Dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry

Quote:
Wie alsnog de onboardbeelden van Marc Goossens op Brands Hatch wil zien, kan straks terecht op KANAALTWEE vanaf 14u40. Dan stellen we ook de Gumpert Apollo voor.
Die uitzending (op Internet) is echt heel mooi gedaan, met mooie overgangen tussen de 2 items! Als men tijd heeft om te kijken, zal ik het zeker even doen...

Yvonne
Reply With Quote
Old 02-07-2005, 13:41
TT Racing TT Racing is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Kwantiteit en kwaliteit zijn twee compleet verschillende dingen. Belcar heeft een hoop auto's ja, maar het niveau in het Italiaans GT en Frans GT ligt een pak hoger, en daar gaat het om.
En heb je ook de commerciele verschillen opgemerkt? Als wij hier zo een markt moesten hebben als in Frankrijk of Italie, dan zou je hier hetzelfde zien. Met zo een kleine bevolktheid hier in Belgie, mogen wij ABSOLUUT niet klagen, integendeel.
Reply With Quote
Old 02-07-2005, 15:14
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Tuurlijk, dat ontken ik ook niet. Belcar de top van Europa noemen gaat echter veel te ver.
Reply With Quote
Old 02-07-2005, 15:27
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Ere wie ere toekomt.
De lange Belcar-reportage wordt nu al een jaar of 3 gemaakt door Videohouse in een productie van Werner Van Hoof.
Die montage van ongeveer 50 minuten wordt ter beschikking gesteld van alle Belgische TV-stations en van een aantal zenders in het buitenland zoals de Finse TV.
Wel, dan krijgen die mannen van mij een dikke

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 02-07-2005, 19:25
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Kwantiteit en kwaliteit zijn twee compleet verschillende dingen. Belcar heeft een hoop auto's ja, maar het niveau in het Italiaans GT en Frans GT ligt een pak hoger, en daar gaat het om.
Ga ik volledig mee akkoord, nuja, we hebben hier in België toch wel een paar zéér exclusieve auto's rijden die elders niet te vinden zijn. (wink naar Corvette en Vertigo)
Old 02-07-2005, 22:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Nou........daar ben ik het niet mee eens. Op kwantiteit wint de Belcar het van beide series. De kwaliteit? Nou zo heel erg veel hoger ligt het nivo niet bij de Franse GT's of de Italianen...........als het al hoger ligt Of kijk jij alleen maar naar het type wagens?

Je kunt wel een MC12, 575 of een 10-tal Vipers in je serie hebben.......als daar serieuze krabbers achter het stuur zitten dan heb je nog steeds geen kwaliteit in huis.

Als ze in Vlaanderen +/- 45 wagens aan de start krijgen met hier en daar een autosport-vluchteling uit Nederland en Duitsland dan doe je het zeer zeker niet slecht in deze tijd. De gigantische (sponsor)markten van Frankrijk en Italie krijgen dit niet voor elkaar.

Het enige wat ik wilde aangeven is dat de tendens dalende is voor de Belcar, tijd om wakker te worden en corrigerende maatregelen te nemen Het vergeten van "afspraken" door RACB/BTCS/PRC helpt daarin ook niet echt mee
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 03-07-2005, 01:27
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
Nou........daar ben ik het niet mee eens. Op kwantiteit wint de Belcar het van beide series. De kwaliteit? Nou zo heel erg veel hoger ligt het nivo niet bij de Franse GT's of de Italianen...........als het al hoger ligt Of kijk jij alleen maar naar het type wagens?

Je kunt wel een MC12, 575 of een 10-tal Vipers in je serie hebben.......als daar serieuze krabbers achter het stuur zitten dan heb je nog steeds geen kwaliteit in huis.

Als ze in Vlaanderen +/- 45 wagens aan de start krijgen met hier en daar een autosport-vluchteling uit Nederland en Duitsland dan doe je het zeer zeker niet slecht in deze tijd. De gigantische (sponsor)markten van Frankrijk en Italie krijgen dit niet voor elkaar.

Het enige wat ik wilde aangeven is dat de tendens dalende is voor de Belcar, tijd om wakker te worden en corrigerende maatregelen te nemen Het vergeten van "afspraken" door RACB/BTCS/PRC helpt daarin ook niet echt mee
Sorry Mark maar de FFSA GT en het Italiaans GT-kampioenhschap zijn inderdaad groter maar welk ander Europees nationaal kampioenschap zijn nog groter dan de Belcar????

Ik vind dat we heel trots mogen zijn op zo'n kampioenschap!

Nu ja jij kunt natuurlijk trots zijn op de DSC
Old 03-07-2005, 02:07
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark

Uhm, het italiaans GT heeft de FIAGT kampioenen van vorig jaar aan boord, die MC12 wordt bestuurd door een toch wel zeer snelle italianen (meervoudig kampioenen Matteuzi en Perazzini). En ook die 575 van Loris Kessel is een serieuze deelnemer. In het frans kampioenschap heb je Prost, Jabouille, Ayari, Alliot, Yvan Muller, etc. Allemaal toch een kaliber sterker. En naast bezetting heb je ook organisatie, en dat is toch ook wat professioneler als bij het Belcar.

Begrijp me nou niet verkeerd, Belcar is een topkampioenschap waar België serieus trots op mag zijn en wat ik met veel genoegen en respect volg. Ik ben het simpelweg niet eens met de stelling dat het de top van europa is.
Reply With Quote
Old 03-07-2005, 07:58
Integra's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
In het frans kampioenschap heb je Prost, Jabouille, Ayari, Alliot, Yvan Muller, etc. Allemaal toch een kaliber sterker.
Een kaliber sterker dan wie ? ...
Old 03-07-2005, 10:08
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Denk dat Goossens-Vosse-Kumpen van minstens hetzelfde kaliber zijn
Old 03-07-2005, 12:29
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Een kaliber sterker dan wie ? ...
Dan de gemiddelde Belcar coureur. Tuurlijk zijn Kumpen/Goossens/Vosse/Palttalla/Menten goede rijders. Maar goede rijders zitten in elk kampioenschap.
Reply With Quote
Old 03-07-2005, 13:27
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie

jamaar gemiddelde coureur, dat heb je overal he. In Italie en Frankrijk rijden er ook minder goede piloten he denk maar Pierre Martinet die vorig jaar de 24 uur van Spa heeft gereden bij PSI die reed in 3de op de radilion en heeft er meermaals bijna een auto in het gras geduwd.
Reply With Quote
Old 03-07-2005, 18:25
Integra's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Dan de gemiddelde Belcar coureur. Tuurlijk zijn Kumpen/Goossens/Vosse/Palttalla/Menten goede rijders. Maar goede rijders zitten in elk kampioenschap.
En zij zijn op hun beurt sterker dan elke gemiddelde coureur van FFSA GT/Italiaans GT kampioenschap. Zwak argument.
Old 03-07-2005, 23:55
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
En zij zijn op hun beurt sterker dan elke gemiddelde coureur van FFSA GT/Italiaans GT kampioenschap. Zwak argument.
Tuurlijk zijn zij beter dan de gemiddelde rijders daar. Maar de toprijders van die series zijn van een gelijk niveau, en met name het Franse GT heeft er wat meer van rondrijden. Maar het lijkt alsof jullie je zitten te verdedigen terwijl ik helemaal niet aanval; je zult mij nooit horen zeggen dat het Belcar van laag niveau is. Integendeel, het is een schitterend en redelijk uniek kampioenschap (uniek als het VLN er niet was geweest ). Om het niveau van het Italiaans en Frans GT te bereiken zullen er echter nog enkele kleine stapjes moeten gemaakt worden, qua organisatie en veld.
Reply With Quote
Old 04-07-2005, 09:31
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Bij het Italiaans GT kampioenschap mogen ze al blij zijn als ze 25 wagens op de startgrid hebben, in Belcar zijn het er ruim 40: toch wel een verschil
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules