De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-11-2005, 15:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by ac.cobra427
Guy, kun je eens een foto posten van die "punch 'n die set'' ? Ik heb geen flauw vermoeden wat ik me daar moet bij voorstellen, maar het lijkt me in alle geval een prima apparaat.
Dat ziet er ongeveer zo uit (er bestaan wel enkele fabricanten en evenveel varianten, maar het komt telkens op hetzelfde neer).

Ik heb er eentje die ronde schijfjes slaat, er bestaan er ook die hexagonale schijfjes vormen (Dominique heeft ze allebei gekocht in Nieuwegein).

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-11-2005, 15:08
ac.cobra427's Avatar
ac.cobra427 ac.cobra427 is offline
De Paddock Rookie

bedankt.
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 22:22
Sennake's Avatar
Administrator

Nieuwe update :

Ik heb ondertussen alle onderdelen die in de cockpit terecht moeten komen (incusief de piloot) al een beetje geschilderd en/of gespoten. Een hoop details zijn nog niet aangebracht, en de decals van Senna moeten er ook nog op. Maar het geeft toch al een idee :

Tot de volgende update!

PS : een overzicht van alle foto's die in dit bouwverslag gebruikt werden kan je nog steeds hier vinden :

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:15.
Reply With Quote
Old 27-11-2005, 15:40
Sennake's Avatar
Administrator

Nog maar eens een nieuwe update :

Alle onderdelen van zowel de piloot als de cockpit werden tot in de puntjes geschilderd, geweatherd en ingebouwd, op de helm van Senna na. Die kreeg na het decallen al 2 vernislagen en staat nog te drogen. Waarschijnlijk komt er nog een 3e vernislaag overheen als toplaag. Daarna moet ook nog het gezicht en de rubberen beschermstrippen op de helm geschilderd worden, en moet het vizier nog gemonteerd worden. Senna zal dus nog een tijdje moeten verder rijden zonder hoofd.

Op zich is dat nu wel interessant, omdat je op die manier kan zien hoe het dashboard er uit ziet vanuit het standpunt Senna's ogen...

Ik moet er wel bijzeggen dat ik de foto's met opzet wat lichter gemaakt zijn dan de realiteit, om de details van het dashboard goed te kunnen zien. Nadeel hiervan is dat je bijna niet meer kan zien hoe de schaduwpartijen van de overall met een donkerdere tint geschilderd zijn en de meest verlichte partijen met een lichtere tint...

Ook heb ik de foto's serieus moeten verscherpen om de details beter te laten uitkomen, maar dat betekent ook dat elke oneffenheid er veel erger uitziet dan in realiteit...

Hou daar aub een beetje rekening mee bij het bekijken van de foto's en in je commentaren

Tot de volgende update!

PS : een overzicht van alle foto's die in dit bouwverslag gebruikt werden kan je nog steeds hier vinden :

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:17.
Reply With Quote
Old 27-11-2005, 22:27
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Klasse!
Old 27-11-2005, 23:52
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Prachtig werk Sennake, je wist uw weekend weer goed te vullen...
Reply With Quote
Old 28-11-2005, 00:26
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Old 28-11-2005, 09:51
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Ben alweer sprakeloos! Die tweekleurige handschoentjes... dat dashboard! Dit is echt kunst hoor!

Ik ben al zeeeeeer benieuwd om die piloot en het interieur te zien van je racer! Ik ben benieuwd wat jij ervan kan maken!

G.
Old 29-11-2005, 00:31
ac.cobra427's Avatar
ac.cobra427 ac.cobra427 is offline
De Paddock Rookie

Klasse inderdaad.

Eén vraagje, moet die sluiting van de gordels op de schoot liggen of hangt ie niet meer voor de buik ?
Reply With Quote
Old 29-11-2005, 00:55
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

u r a GOD ...
Old 29-11-2005, 08:09
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by ac.cobra427
Klasse inderdaad.

Eén vraagje, moet die sluiting van de gordels op de schoot liggen of hangt ie niet meer voor de buik ?
Volgens mijn referentiefoto's zit hij goed waar hij nu zit. Mogelijk is dat verschillend van piloot tot piloot en van fabricant tot fabricant...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 20:25
Sennake's Avatar
Administrator

Nog maar eens een nieuwe update :

"Wat heeft Sennake in tussentijd zo allemaal gedaan?", vraag je je misschien af...

Welnu, ik heb de body afgewerkt door de binnenzijde zwart te schilderen waar nodig, en te bekleden met CF-decals en bare metal folie waar nodig. Ook de rollbar die ik gans in het begin van deze thread gescratcht heb, werd eindelijk ingebouwd :

De beide achterspoilers werden voorzien van hun decals en vervolgens werden er 2 lagen vernis over gespoten :

Ook het Senna-figuurtje werd vervolledigd door de helm af te werken. De decals werden erop gemonteerd, en daarna werden er 3 lagen vernis overheen gespoten. Daarna werd het gezicht geschilderd en dan van binnen naar buiten toe de brandwerende muts, de binnenzijde van de helm en de rubberen stootrand van de helm. En ja, de stootrand van het vizier was echt wit en niet zwart. Dit is te zien op de referentiefoto's :

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:18.
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 20:26
Sennake's Avatar
Administrator

De motor werd definitief op zijn plaats gemonteerd, zodat ik de steunen die de motor verbinden met de bodemplaat kon bevestigen. De linkse steun is net zoals zijn 1/1 voorbeeld bekleed met hittewerende folie, en ook de ophangingsarm die het dichtst bij de hete uitlaat zit werd net zoals in werkelijkheid met hittewerende folie bekleed. Verder werd er tussen de motor en de uitlaat een 2e hitteschild opgetrokken dat op dezelfde manier verwezenlijkt werd als het andere, eerder getoonde schild. Aan de rechterzijde lopen de kabels via het rode kabelkanaal langs de steun naar beneden, waar ze verdwijnen in de "black box" die ik nog aan het bouwen ben :

Die box, die overigens metaalkleurig is, werd samen met 2 koelingsbuizen gespoten met TS-30, en moeten dus nog hun detailschildering ondergaan :

De resterende witmetalen onderdelen die deel uitmaken van de voorste ophanging werden opgeschuurd en gepolierd, klaar om in primer gespoten te worden :

Tenslotte werden de ophangingsarmen die in vergelijking met de echte, een te grote diameter hebben, vervangen door staaldraad met aangepaste diameter. Hiervoor zijn eigenlijk 2 redenen : ten eerste om de diameter te verkleinen (wat een stuk gemakkelijker is dan het afschuren van de bestaande witmetalen armen) en ten tweede is staaldraad ook een pak steviger dan witmetaal zodat het doorbuigen ervan bij een verkeerde handeling (vastpakken door "onbevoegden" bv) tot een minimum herleid wordt. Op de foto werden de vervangen delen aangeduid met de rode pijlen :

Tot de volgende update!

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:19.
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 21:26
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Foutje, mag verwijderd worden, sorry

Last edited by AlainH; 05-12-2005 at 21:28.
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 21:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

ik zat te denken "de'r is iets niet helemaal in de'n haak met het figuurtje", maar wist niet onmiddellijk wat, tot ik het zag (uiteraard )

Het scharnier van het vizier aan de zijkant is wat 'kaal'. En inderdaad, bij de originele zit er onder de vijs, waarmee het virzier bevestigd wordt, nog een rubber. Misschien dat je dat nog een heel dun zwart geverfd schijfje (met de punch&die set gemaakt) kan doen, dat dan tussen het vizier en de helm gepositioneerd zit. 'k weet natuurlijk niet of dat nog kan.

Zijn de stripings op de helm decals?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules