|
|
||||
|
||||
De volgende is de Ten Brinke (blauwe).
Ook hier de lip onderaan. Werkwijze beschreven in vorige post. Hier geen spatlapjes. Wel werden ook hier de achterruitjes geplaatst. Werkwijze in vorige post.
|
||||
|
||||
Bij deze wagen dienden ook schuifraampjes voorzien te worden in de voorste zijruiten. Bij de VanLoon niet.
Ik ben dan eens gaan kijken hoe en waar die zitten en na het bestuderen van de foto's bleek dat deze op beide zijden verschillend staan. Volgende foto maakt dat duidelijk. In de kit zijn decaltjes voorzien om deze na te bootsen. Maar dat oogt niet mooi en ben ik er zelf gaan maken. De decal liet me wel toe de juiste maten te kunnen aanhouden. Met overschotjes plastiek, afkomstig van de zijruitjes werd dit dan nagemaakt en met CristalClear-lijm aangebracht op de juiste plaats. Voorst alles nog wat opgesmukt met wat revetjes en een knopje uit PE. Co- zijde: Pilootzijde:
|
||||
|
||||
En dan nu een beeld van de wagentjes tot nog toe, te beginnen met de VanLoon:
En dan de Ten Brinke: Zo, dat was het dan maar weer. Volgende item, de vleugels carbonnen. Niet van de poes, heb ik reeds gemerkt, dus zal 't even stil zijn hier.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Verder ziet het er super uit. Heb de meeste foto's bewaard als referentie voor een toekomstige bouw van deze wagen
|
||||
|
||||
Dat van die beschadigde lip is echt weer een detailleringsitem dat enorm bijdraagt tot het realisme. Goed gedaan!
|
|
||||
|
||||
Heb je die lip moeten verplaatsen? Op de s2000 moet die verder naar achter staan volgens het bouwplan en van de meeste s2000 is dat ook zo. Bij de bouw van de Paddon s2000 viel me evenwel op dat de lip meer naar voor staat. Moet ik dus aanpassen. Vandaar mijn vraag of het hier ook moest gebeuren?
|
||||
|
||||
@ Tim: De foto laat het eigenlijk al een beetje zien. Ik heb enkele inkepingen uitgesneden, en het geheel langs onder ongelijk geveild. Dan her en der wat kuilen ingeschuurd en klaar. Bovenaan heb ik de lip niet aangeraakt, zodat die strak aansluit. Het had echt geen zicht, totdat het geweatherd werd.
@ Bjorn: Bij de WRC zit de lip er zo onder, dus nee, niets aan moeten doen. Bij de S2000 staat deze normaal effectief wat achteruit. Kijk maar eens naar deze foto, let op het rechterhoekje, daar zie je goed dat die niet voortegen staat.
|
||||
|
||||
Wat doe je dan met dit beeld?
|
||||
|
||||
Ok, dat ziet er toch enigzins anders uit ja. Lijkt wel dat de lip op de uithoeken een beetje achteruit staat, zoals in de kit, en dan naar het midden toe naar voren komt. Privéwagens hé.
Maar da lijkt me toch doenbaar hé. Bevestiging centraal verwijderen en steuntje aanbrengen onder de body dat de lip naar voren duwt, waartegen deze dan op zijn plaats kan gelijmd worden. En op de hoeken de originele bevestiging gebruiken. Dan denk ik dat het juiste effect bereikt is.
|
||||
|
||||
Quote:
Maar nu terug naar de Fiesta WRC's natuurlijk. Was niet de bedoeling om hier wat af te dwalen. Maar dus op de WRC's staat de lip vooraan. Ok duidelijk ;-)
|
||||
|
||||
Inderdaad Bjorn, terug naar de WRC's. Met name de Ten Brinke (blauwe)
Terwijl de carbonwerken aan vleugels en spiegels langzaam maar zeker vooruit gaan, ook even wat anders geknutseld. Op de Ten Brinke Fiesta staat er een kleine camera. Dit helemaal gaan namaken leek me niet te doen, maar ben er dan toch in geslaagd iets in elkaar te knutselen dat er enigszins op lijkt. Eerst wat materiaal bij elkaar gezocht. Dit werd in de juiste kleurtjes gespoten en samengelijmd. Om het ding verder te verfraaien werden enkele decaltjes ontworpen en toegevoegd alsook een bende PE-schroefjes en enkele knopjes. En dan kreeg ik iets dat er toch redelijk op lijkt:
|
||||
|
||||
Dit zijn toch wel de details die het een uitzonderlijk mooie build maken!
|
||||
|
||||
Als ik de hele build bekijk, vind ik het vreemd dat de camera niet echt werkt..
Knap detail, wou ik ook eerst doen op de Rossi aan het zijraam maar wist niet hoe er aan te beginnen. Nu dus wel. Sterkte nog met je carbon decals. |
|
||||
|
||||
Dat is intuusen achter de rug.
En nu terug naar de Ten Brinke Fiesta (blauwe) De vleugel werd volledig met carbondecal bekleed, wat toch enkele dagen in beslag nam, en voorzien van reclame. Hetzelfde voor de spiegels. Ook deze kregen een carbon kleedje, werden voorzien van PE-schroefjes en PE-glaasjes. Deze moeten wel bijgeknipt worden, want zijn wat te groot. Ook de klinken van Renaissance werden gemonteerd. Deze vind ikzelf niet zo mooi, en slecht gegoten, maar het valt enkel op als ge er met de neus gaat opzitten.
|