|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Experimentele Honda-motor voor Sato?
Voormalig wereldkampioen John Surtees denkt te weten waarom Takuma Sato de voorbije races tweemaal moest opgeven met motorpech. Volgens de Brit rijdt de Japanner met een andere motor dan teamgenoot Button. Surtees vermoedt dat Honda de ontwikkeling van hun nieuwe V10 nog wil versnellen door de nieuwste versie nu al in één wagen te testen tijdens de races. "Het was jammer dat de race zo moest eindigen voor Takuma. Het is echter heel goed mogelijk dat hij met een experimentele motor reed en dat Jenson een versie achterin had liggen, waarvan Honda al zeker weet dat hij het een hele race kan volhouden", vermoedt Surtees. Op die manier zou Honda de ontwikkeling van de V10 nog kunnen versnellen. Natuurlijk is het wel jammer dat Sato in dat geval al tweemaal slachtoffer werd van dat experiment. In elk geval mag Sato voormalig wereldkampioen Surtees na de voorbije races wel tot zijn fanclub rekenen. "Taku is een beetje wild, maar dat herinnert me aan iets wat mijn vroegere baas Enzo Ferrari steeds zei. Enzo keek enkel uit naar jonge rijders met 'vuur in hun buik'. Volgens hem moesten jonge rijders fouten maken tijdens hun leerperiode. Anders probeerden ze volgens hem niet hard genoeg", verklaarde Surtees aan Vodafone. Een mooie filosofie, maar voorlopig sleept Sato bij velen nog steeds het imago van brokkenpiloot met zijn mee. F1Racing.nl |
|
||||
|
||||
Quote:
hij heeft zijn zitje wel helemaal te danken aan Honda, dus normaal dat ze hem laten experimenteren...
|
||||
|
||||
Daar vind ik ook niets abnormaal aan. Hij is toch eigenlijk een honda-fabrieksrijder maar ik wilde met dit artikel aantonen dat er ook bekende personen zijn die de rijstijl van Sato wel zien zitten aangezien hier reeds heel wat gediscussieerd is over het bewuste incident tussen Barrichello en Sato.
|
|
||||
|
||||
mja de vraag is in hoeverre uitspraken van bekende mensen altijd een referentie zijn ....
Als je ziet wat Irvine, Hill en Lauda soms uitkramen .... Iedere week hebben ze wel iets te vertellen .... Maar regelmatig is het maar wild in het rond schoppen. Ik zeg niet dat dit nu het geval is .... Maar het is niet omdat een bekend persoon zoiets uitkraamt ... dat zijn mening heilig is he
|
||||
|
||||
Wat John Surtees zegt maakt mij niet veel uit maar de woorden van "Il Commendatore" zijn altijd heilig.
Als de wijze man dat gezegd heeft, dan is dat zo. Moest de goede man nog in leven zijn, denk ik dat hij Sato wel zou zien zitten om met een Ferrari te laten rijden, net als Montoya. Die mannen zouden hem doen denken aan Gilles en dat zou volstaan voor Enzo... Irvine's uitspraken zijn nog altijd puur entertainment, zoals het een echte Ier betaamt Damn, ik mis die vent echt! |
|
||||
|
||||
Als we het dan toch over Lauda zijn beruchte uitspraken hebben!
Lauda: "Montoya moet voorbeeld nemen aan Schumacher" Juan-Pablo Montoya maakt de laatste tijd weinig nieuwe vrienden. Na aanvaringen met Michael Schumacher (Monaco) en Ralf Schumacher en Cristiano da Matta (Nurburgring) lijkt de Colombiaan zijn reputatie als heethoofd weer helemaal waar te maken. "Juan moet eens bij zichzelf te rade gaan", adviseert Niki Lauda de Colombiaan dan ook. Hoewel de aanvaringen in Monaco en op de Nurburgring niet uitgesproken Montoya's schuld waren, is het toch opvallend dat de Colombiaan bij beide incidenten betrokken was. "Als hij ergens bij betrokken is, wijst hij altijd met zijn vinger naar anderen om de schuld af te schuiven. Het lijkt me echter geen toeval dat hij zo vaak betrokken is bij incidenten", stelt Niki Lauda. "Juan denkt nog altijd van zichzelf dat hij de beste coureur is. Maar hij zou eens een voorbeeld moeten nemen aan Michael Schumacher. Het is geen toeval dat hij altijd wint, hij rijdt nu eenmaal praktisch nooit tegen andere auto's aan", is de kritische tekst van Lauda aan het adres van Montoya. Bron: F1Racing.nl |
|
|||
|
|||
Tja Sato,
Was niet gelukkig toen hij de Jordan van Alesi overnam, vond het toen "een dikke loser" (onterecht maar ja, als JA fan) Maar nu inderdaad, dat inhaalmanoever, dat is niet alleen in een trage bocht maar ook een bocht die je in verschillende lijnen kunt nemen (a la la source) omdat de ingang zo breed is. Zelfs al heb ik het totaal niet voor Sato, chapeau dat hij het probeert. En van "heel ver" kwam hij niet... 't lijkt inderdaad ver omdat we in de huidige F1 niets meer gewoon zijn, maar je moet dan bv. eens het inhaalmavoever van Gilles Villeneuve op Rene Arnoux op Dijon zien - da's pas van ver komen! (linkje: http://www.iprimus.ca/~trauttf/Gilles/Dijon79.mpeg) Van mijn part leggen ze maar weer een halve meter breed rubber onder de F1's, en bannen ze de carbonbrakes, dan krijgen we terug wat racing :-)
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000 Last edited by AlesiRed27; 05-06-2004 at 16:46. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|