![]() |
|
|
||||
|
||||
Op de radio gehoord : Bruno Cauvy , copiloot op wagen 280 is omgekomen vandaag :|
|
|
|||
|
|||
verdere info op o.a. www.misteryracing.com . Je treft er ook het wedstrijdverslag van vandaag aan, met vrij veel nieuws over onze Belgische deelnemers.
Last edited by Mistery; 11-01-2003 at 18:36. |
|
||||
|
||||
Daarjuist "extra nieuwsbericht" op q-music: Wauters uit de Dakar gezet. Omdat hij gisteren geen enkel cp passeerde én te laat aankwam.
De volgende uren zullen wel duidelijkheid brengen of het waar is... (want op de site staat voor vandaag wel een starttijd en/of de beslissing aanvechtbaar is) ( Bron: Qmusic ) |
|
|||
|
|||
Even wat verdere uitleg : het gerucht is dus waar.
Doch, de reden waarom hij uit koers werd gezet is niet het missen van de CP's (Loomans/Smets deden dat twee ritten terug ook...), maar wel omdat hij te ver van de opgelegde route is afgeweken. Koen & Jurgen namen alternatieve wegen, om het materiaal te sparen, en zo de rustdag te Siwa te halen. Koen zal wel de Dakar blijven volgen, in het spoor van de assistentiewagens.... Een jammerlijk feit, gezien de inspanningen die het assistentieteam heeft gedaan bij de zovele tegenslagen die het duo Wauters/Damen kende. AD Sport heeft nu nog de wagen van Van Den Broeck/De Orleans in wedstrijd, en we hopen dat zij het tot een goed einde zullen brengen. Voor de assistentiecrew zou het in elk geval een meer dan verdiende beloning zijn. |
|
||||
|
||||
Ai spijtig, zeker om dan om zo'n eigenlijk onozele reden uitgesloten te worden. De mechaniekers hebben zeker goed werk geleverd, doch ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze die RAV4 te licht en te snel hebben willen maken. Ik weet ook wel dat het daar in de woestijn extreme omstandigheden zijn, maar uit ervaring zou een team als ADsport mijns inzien toch ongeveer moeten weten hoe stevig het materiaal moet zijn. Afgezien van enkele ongelukken door pech/fouten in pilotage is het keer op keer de voor- en vooral achterbrug die kapot gaan. Is deze dan toch niet te zwak? Misschien toch voor volgend jaar deze wat steviger maken? bedrijfszekerheid is toch nog altijd het eerste streefdoel, en daarna pas snelheid. Toen ik voor de dakar de RAV4 en Koen Wauters die zijn ambities kwam verkondigen zag had ik persoonlijk zoiets van: Dit gaat niet goed komen, een nieuwe ontwerp en direct hoge ogen willen gooien. Het is natuurlijk maar een voorgevoel en ik hoopte dat Wauters het ook zou kunnen waarmaken, maar mijn voorgevoel zat precies toch juist.
Ik ga hier natuurlijk niet beweren dat ik het zelf beter zou kunnen, maar ik denk dit misschien wel meerdere mensen is opgevallen. In ieder geval, volgend jaar beter! FF |
|
||||
|
||||
Enorm spijtig. Ik vind da eerder maar een rare reden ze.
|
|
||||
|
||||
Blijkbaar is ook Manfred Verbeke out.
Heeft iemand daar meer info over? |
|
||||
|
||||
Quote:
airco
|
|||
|
|||
Een uurtje geleden vernomen aan de telefoon : De karavaan staat stil aan de Libisch/Egyptische grens. Bij een georganiseerde grensoverschrijding, reed vrachtwagen 416 op een mijn...Er zijn gelukkig geen slachtoffers gevallen, maar de wedstrijdorganisatie besloot de grensoverschrijding stop te zetten en het hele gebied nog te laten controleren op eventuele mijnen...
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
tis ook de bedoeling om een route af te leggen, waarvan ge ene bepaald aantal graden moogt afwijken. Volgens wat ik gehoords heb, reed koen op een alternatieve route om zijn wagen te sparen tegen de rustdag. Hij reed te lang, te ver van de route ne miste daarbij nog eens de 3 CP's...
Met alle respect voor Koen natuurlijk hé, maar volgens mij is er wel degelijk een reden om hem aan de kant te zetten. Kvinnet wel spijtig voor Koen ![]()
|
||||
|
||||
T was de bedoeling om de CP's te missen, rijders, die niet voor een topklassement gaan, doen da regelmatig, als er problemen zijn met de motor of dergelijke. T is mij wel niet duidelijk of men hen eruit heeft gehaald omdat hij de CP's miste of omdat hij afweek van de alternatieve route, die de CP's niet volgt. Dit laatste lijkt me al raar. En het zal dus wel de eerste zijn, maar met mijn, toch wel beperkte, kennis van het reglement mochten ze dit niet doen, aangezien ze dat 'missen' mogen toepassen. Misschien moet er iemand met een serieuze kennis van het reglement de situatie komen uitleggen. Wat ik wel weet is dat Loomans ook in een rit drie CP's miste en uit koers werd gezet, maar de reden was dat hij de finishlijn zelfs niet overschreden had, hij was onmiddellijk naar het bivak gereden. Wauters zou de finish wel overschreden hebben en maar 3 CP's gemist hebben.
Quote:
Da ging dus over de rit van 11/01, de rit met schorsing als gevolg. Last edited by redje; 12-01-2003 at 20:45. |
|
|||
|
|||
Quote:
Euhm...ik dacht dat dit toch duidelijk genoeg was waarom Koen & Jurgen uit koers werden gezet hé... |
|
||||
|
||||
Quote:
Hubert Auriol begreep niet hoe dit kon gebeuren aangezien volgens hem dit stuk al speciaal gecheckt was om dit te voorkomen. Gelukkig zijn er geen gewonden. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|