![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Post Spa ervaring
Net 14 uren geslapen, afkicken van een geweldige vijfdaagse. Er is deze editie zoveel gebeurd dat je het moeilijk kan vatten. De affaire van de beste piloot heet wereld, de ongevallen, de regen, de n-GT die wint, enfin, onwaarschijnlijk. Ik kijk aluit naar de race in 2004 met de super-Gt's.
|
#2
|
||||
|
||||
Goeiemorgen. Nachtrust was bij mij iets minder lang. Maar ja, ik had in Spa al twee keer een halfuurke geslapen.
![]() Blijkbaar toch nog goed tot in Voeren geraakt. Vergeet mijn spullekes maar niet! Ervaring was wat mij betreft absoluut schitterend. Het begint nu nog maar net door te dringen wat voor een historische editie dit is geweest. - We hebben nog eens voor roddel-journalist kunnen spelen en een echte scoop versierd (wissel Leinders-Coronel stond vrijdagmiddag kort na 11.00u al op Dailysportscar). - Het Freisinger-team dat nog eens een staaltje weggeeft van Duitse perfectie (hoe lang hebben die nu in de pits gestaan? Goed 20 minuten of zo?) - RTM dat na kaarten, dammen,... nog net niet aan zakdoek-leggen is begonnen. En dat terwijl de jongens van GLPK dit weekend 'knutselen met Vipers en Duck tape' hebben gedaan... En vooral één van de mooiste circuits ter wereld dat dit weekend nog eens heeft aangetoond dat autosport geen sport is voor losbolletjes of degene met de dikste auto. Ik denk dat rijderstalent en efficiëntie dit weekend hebben geprimeerd... |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Maar ook Seikel Motorsport en AD Sport haspelden deze wedstrijd af in 15 pitstops. Knap werk van de Lummenaars met een 9de plaats algemeen en een tweede plaats in groep II. En natuurlijk ook een verdiende proficiat voor Silvy Delcour. Zij won samen met haar companen de wedstrijd in groep III met de Land Porsche. Voor Silvy de tweede overwinning in een etmaalrace in evenweel weken, nadat ze samen met Fanny Duchateau en Sabine Dubois twee weken geleden de 25h Fun Cup won, eveneens op het circuit in de Ardennen... |
#4
|
||||
|
||||
Vond het ook één van de mooiste edities van de 24u van Francorchamps.
Door de regen bleek ook hoeveel teams eigenlijk slecht voorbereid waren op zware regenval maar ook dat veel "goede" piloten zich in deze situaties laten betrappen op fouten en zich dan gaan verschuilen achter exuses. Ongevallen zoals van Hezemans en tussen Gardel en de Morgan waren niet te vermijden maar veel anderen waren te wijten aan het zich niet aanpassen aan de situatie. De Pace-car heeft is de eerste 8 uren van de race volgens mij de meeste rondes aan de leiding gereden ![]() Ik was wel sterk onder de indruk van enkele piloten. Marc Lieb was echt super, van Ortelli wisten wij dit al maar de jonge Duitser moet niet onderdoen. Patrick Huisman reed 's nachts super tijden in de regen en was één van de weinige GT's die behoorlijke tijden draaide Tim Sugden met de EMKA Porsche die in het begin de snelste N-GT was en tot aan zijn opgave samen met Collard in de top-3 stond. Verder de mooie prestaties van onze "Belcar" teams AD-Sport & RTM die door verstandig te rijden een schitterend resultaat behaalden.
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#5
|
||||
|
||||
Sorry, onvolledige post, zie volgende...
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Wat slechte voorbereiding betreft: - Moslers en Saleens zijn duidelijk niet voor de regen gemaakt. Saleen was gewoon lek als een vergiet, waardoor de insijpelende regen op de hete bodem verdampte en vervolgens op de koude voorruit neersloeg. Die jongens zagen gewoon NIKS. - De Morgan heeft volgens mijn bronnen zelfs de start genomen zonder ruitenwissers. De Britten waren nogal gerust in het stralende zonnetje voor de start + volgens hun commentaar zouden die dingen door de snelheid toch gewoon gaan vliegen... |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]()
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#8
|
||||
|
||||
Schitterende race gezien. Moe maar voldaan. We zijn wel uitgeregend. Ik hoop dat binnen 4 weken beter weer is. C U in Zolder.
|
#9
|
||||
|
||||
Samenvatting van endurance specialist Janos Wimpffen (iemand met meer endurance ervaring dan heel depaddock samen, hij is ongeveer 413 jaar oud):
"Daytona was a shadow of its past, Le Mans was all corporate spin. This is real endurance racing at the finest all-around motor sport venue in Europe. Its Freisinger-BMS-Seikel, great stuff." Gepost door Joost met JFL-goedkeuring... |
#10
|
||||
|
||||
Toen de race voor het eerst onderbroken werd na de crash van Hezemans vroeg een franstalige toeschouwer aan mij :
"Qui est le premier?" Ik antwoorde : "Guy Verhofstadt " Hij snapte het niet meteen dus zei ik maar "Saleen n°2" Toen vroeg hij : "C'est quoi, Saleen?" Ik legde uit : "C'est un marque Americain , mais un peux préparé " Toen dacht hij helemaal dat ik hem voor de zot aan het houden was. Rare jongens die franstaligen...
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Bij het podium kwam er een franstalige dame even op mijn rug tikken om plaats te maken, zodat zij een foto kon nemen. Tegelijkertijd vroeg zij of de eerste veel voorsprong had op de tweede. Ik antwoordde : "neen, het was spannend, ze hadden maar 8 ronden voorsprong" De vrouw keek niet eens verbaasd, nam een foto van het podium en bedankte vriendelijk........... C U Last edited by Pascal; 29-07-2003 at 02:30. |
#14
|
||||
|
||||
Duidelijk de 24 uur van de piloten!
Is er een specialist reglementen die kan zeggen hoe de seat toledo ( volgens mi toch duidelijk een tourisme wagen, er rijdt er zelfs een mee in de etcc serie ) ingeschreven geraakt in een gt endurance kampioenschap ? |
#15
|
||||
|
||||
Het zal niemand verbazen dat mij vooral de crash van Mike Hezemans bijblijft...
Halverwege de Raiddillon stond ik achter de muur foto's te nemen vanaf de start. Na een goed half uur zochten alle andere fotografen een ander plekje op om foto's te maken, zodat ik er uiteindelijk nog moederziel alleen stond. Na 3 kwartier besloot ik om nog één goede foto te maken van de Force One Viper nr 4 vooraleer zelf ook eens op te stappen... Ik zie hem Eau Rouge induiken, neem hem in mijn zoeker, en tot mijn grote verbazing komt hij recht op mij af! Ik druk af en fracties van een seconde later duik ik achter de muur, waartegen Mike stuurloos crasht! De stukken vlogen rond mijn oren en ik hoopte alleen maar dat er geen bandenblok boven op mij zou vallen, of een stuk Viper... Ineens was het stil, en ik sta recht om te zien dat de Viper volledig onder de bandenmuur geklemd zit. Mike wordt uit de wagen geholpen door een baancommissaris, en ik help hem de bandenmuur over. Even later zitten we allebei naast elkaar met knikkende knieën op de muur, tot de ambulance Mike komt oppikken... De foto is wonderwel gelukt, maar het had ook slechter kunnen aflopen. Raar is wel dat ik niet de reflex had om direct weg te duiken, maar eerst die foto wou maken. Gewoon omdat ik de wagen in de zoeker op scherp staan had... Een mens doet rare dingen in abnormale omstandigheden... ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|