De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 28-07-2003, 09:37
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Post Spa ervaring

Net 14 uren geslapen, afkicken van een geweldige vijfdaagse. Er is deze editie zoveel gebeurd dat je het moeilijk kan vatten. De affaire van de beste piloot heet wereld, de ongevallen, de regen, de n-GT die wint, enfin, onwaarschijnlijk. Ik kijk aluit naar de race in 2004 met de super-Gt's.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-07-2003, 09:56
JFL's Avatar
JFL JFL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Location: Diest
Posts: 145
Goeiemorgen. Nachtrust was bij mij iets minder lang. Maar ja, ik had in Spa al twee keer een halfuurke geslapen.

Blijkbaar toch nog goed tot in Voeren geraakt. Vergeet mijn spullekes maar niet!

Ervaring was wat mij betreft absoluut schitterend. Het begint nu nog maar net door te dringen wat voor een historische editie dit is geweest.
- We hebben nog eens voor roddel-journalist kunnen spelen en een echte scoop versierd (wissel Leinders-Coronel stond vrijdagmiddag kort na 11.00u al op Dailysportscar).
- Het Freisinger-team dat nog eens een staaltje weggeeft van Duitse perfectie (hoe lang hebben die nu in de pits gestaan? Goed 20 minuten of zo?)
- RTM dat na kaarten, dammen,... nog net niet aan zakdoek-leggen is begonnen. En dat terwijl de jongens van GLPK dit weekend 'knutselen met Vipers en Duck tape' hebben gedaan...

En vooral één van de mooiste circuits ter wereld dat dit weekend nog eens heeft aangetoond dat autosport geen sport is voor losbolletjes of degene met de dikste auto. Ik denk dat rijderstalent en efficiëntie dit weekend hebben geprimeerd...
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2003, 10:25
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Quote:
Originally posted by JFL

- Het Freisinger-team dat nog eens een staaltje weggeeft van Duitse perfectie (hoe lang hebben die nu in de pits gestaan? Goed 20 minuten of zo?)
32 minuten, voor 15 pitstops. In de totaliteit van de pitstops begrepen : 13 rijderswissels, 15 tankbeurten, 13 bandenwissels en één keertje remblokken wisselen...

Maar ook Seikel Motorsport en AD Sport haspelden deze wedstrijd af in 15 pitstops. Knap werk van de Lummenaars met een 9de plaats algemeen en een tweede plaats in groep II.

En natuurlijk ook een verdiende proficiat voor Silvy Delcour. Zij won samen met haar companen de wedstrijd in groep III met de Land Porsche. Voor Silvy de tweede overwinning in een etmaalrace in evenweel weken, nadat ze samen met Fanny Duchateau en Sabine Dubois twee weken geleden de 25h Fun Cup won, eveneens op het circuit in de Ardennen...
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2003, 10:25
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Vond het ook één van de mooiste edities van de 24u van Francorchamps.
Door de regen bleek ook hoeveel teams eigenlijk slecht voorbereid waren op zware regenval maar ook dat veel "goede" piloten zich in deze situaties laten betrappen op fouten en zich dan gaan verschuilen achter exuses. Ongevallen zoals van Hezemans en tussen Gardel en de Morgan waren niet te vermijden maar veel anderen waren te wijten aan het zich niet aanpassen aan de situatie.
De Pace-car heeft is de eerste 8 uren van de race volgens mij de meeste rondes aan de leiding gereden
Ik was wel sterk onder de indruk van enkele piloten.
Marc Lieb was echt super, van Ortelli wisten wij dit al maar de jonge Duitser moet niet onderdoen.
Patrick Huisman reed 's nachts super tijden in de regen en was één van de weinige GT's die behoorlijke tijden draaide
Tim Sugden met de EMKA Porsche die in het begin de snelste N-GT was en tot aan zijn opgave samen met Collard in de top-3 stond.
Verder de mooie prestaties van onze "Belcar" teams AD-Sport & RTM die door verstandig te rijden een schitterend resultaat behaalden.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #5  
Old 28-07-2003, 10:38
JFL's Avatar
JFL JFL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Location: Diest
Posts: 145
Sorry, onvolledige post, zie volgende...
Reply With Quote
  #6  
Old 28-07-2003, 10:38
JFL's Avatar
JFL JFL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Location: Diest
Posts: 145
Quote:
Originally posted by A.J.
Door de regen bleek ook hoeveel teams eigenlijk slecht voorbereid waren op zware regenval

De Pace-car heeft is de eerste 8 uren van de race volgens mij de meeste rondes aan de leiding gereden
De Mazda met het startnummer 201 (pace car) heeft in de timings inderdaad op een zeker moment twee wedstrijdwagens achter zich gelaten. Spijtig genoeg werd deze wagen daarna uit de wedstrijd geschrapt...

Wat slechte voorbereiding betreft:
- Moslers en Saleens zijn duidelijk niet voor de regen gemaakt. Saleen was gewoon lek als een vergiet, waardoor de insijpelende regen op de hete bodem verdampte en vervolgens op de koude voorruit neersloeg. Die jongens zagen gewoon NIKS.
- De Morgan heeft volgens mijn bronnen zelfs de start genomen zonder ruitenwissers. De Britten waren nogal gerust in het stralende zonnetje voor de start + volgens hun commentaar zouden die dingen door de snelheid toch gewoon gaan vliegen...
Reply With Quote
  #7  
Old 28-07-2003, 10:47
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by JFL

Wat slechte voorbereiding betreft:

- De Morgan heeft volgens mijn bronnen zelfs de start genomen zonder ruitenwissers. De Britten waren nogal gerust in het stralende zonnetje voor de start + volgens hun commentaar zouden die dingen door de snelheid toch gewoon gaan vliegen...
welke snelheid
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #8  
Old 28-07-2003, 10:56
The Leader's Avatar
The Leader The Leader is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2003
Location: DILBEEK
Posts: 144
Schitterende race gezien. Moe maar voldaan. We zijn wel uitgeregend. Ik hoop dat binnen 4 weken beter weer is. C U in Zolder.
Reply With Quote
  #9  
Old 28-07-2003, 11:42
JFL's Avatar
JFL JFL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Location: Diest
Posts: 145
Samenvatting van endurance specialist Janos Wimpffen (iemand met meer endurance ervaring dan heel depaddock samen, hij is ongeveer 413 jaar oud):

"Daytona was a shadow of its past, Le Mans was all corporate spin. This is real endurance racing at the finest all-around motor sport venue in Europe. Its Freisinger-BMS-Seikel, great stuff."

Gepost door Joost met JFL-goedkeuring...
Reply With Quote
  #10  
Old 28-07-2003, 22:08
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Toen de race voor het eerst onderbroken werd na de crash van Hezemans vroeg een franstalige toeschouwer aan mij :
"Qui est le premier?"
Ik antwoorde : "Guy Verhofstadt "
Hij snapte het niet meteen dus zei ik maar "Saleen n°2"
Toen vroeg hij : "C'est quoi, Saleen?"
Ik legde uit : "C'est un marque Americain , mais un peux préparé "
Toen dacht hij helemaal dat ik hem voor de zot aan het houden was.
Rare jongens die franstaligen...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #11  
Old 28-07-2003, 22:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by A.J.

Rare jongens die franstaligen...
Heb wederom de nodige negatieve ervaringen opgedaan dit weekend m.b.t. de "Walen-houding" . Heb langzamerhand mijn buik vol van die fratsen......of ik in 2004 daar nog dienst doe durf ik te betwijfelen............
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 28-07-2003, 23:23
JFL's Avatar
JFL JFL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Location: Diest
Posts: 145
Quote:
Originally posted by Mistery
Maar ook Seikel Motorsport en AD Sport haspelden deze wedstrijd af in 15 pitstops. Knap werk van de Lummenaars met een 9de plaats algemeen en een tweede plaats in groep II.

En natuurlijk ook een verdiende proficiat voor Silvy Delcour.
Ja, we mogen fier zijn op onze Belgische entries. RTM derde en AD Sport tweede in National-GT (en de Zakspeed Viper was natuurlijk ook een halve Belgische entry). En niet te vergeten, Silvy Delcour weeral op het hoogste trapje (Single make). Proficiat. Go Silvy!
Reply With Quote
  #13  
Old 29-07-2003, 02:25
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by A.J.
Toen de race voor het eerst onderbroken werd na de crash van Hezemans vroeg een franstalige toeschouwer aan mij :
"Qui est le premier?"
Ik antwoorde : "Guy Verhofstadt "
Hij snapte het niet meteen dus zei ik maar "Saleen n°2"
Toen vroeg hij : "C'est quoi, Saleen?"
Ik legde uit : "C'est un marque Americain , mais un peux préparé "
Toen dacht hij helemaal dat ik hem voor de zot aan het houden was.
Rare jongens die franstaligen...
Nog van die...

Bij het podium kwam er een franstalige dame even op mijn rug tikken om plaats te maken, zodat zij een foto kon nemen.
Tegelijkertijd vroeg zij of de eerste veel voorsprong had op de tweede.
Ik antwoordde : "neen, het was spannend, ze hadden maar 8 ronden voorsprong"
De vrouw keek niet eens verbaasd, nam een foto van het podium en bedankte vriendelijk...........

C U

Last edited by Pascal; 29-07-2003 at 02:30.
Reply With Quote
  #14  
Old 29-07-2003, 08:29
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Duidelijk de 24 uur van de piloten!
Is er een specialist reglementen die kan zeggen hoe de seat toledo ( volgens mi toch duidelijk een tourisme wagen, er rijdt er zelfs een mee in de etcc serie ) ingeschreven geraakt in een gt endurance kampioenschap ?
Reply With Quote
  #15  
Old 29-07-2003, 08:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Het zal niemand verbazen dat mij vooral de crash van Mike Hezemans bijblijft...

Halverwege de Raiddillon stond ik achter de muur foto's te nemen vanaf de start. Na een goed half uur zochten alle andere fotografen een ander plekje op om foto's te maken, zodat ik er uiteindelijk nog moederziel alleen stond. Na 3 kwartier besloot ik om nog één goede foto te maken van de Force One Viper nr 4 vooraleer zelf ook eens op te stappen... Ik zie hem Eau Rouge induiken, neem hem in mijn zoeker, en tot mijn grote verbazing komt hij recht op mij af! Ik druk af en fracties van een seconde later duik ik achter de muur, waartegen Mike stuurloos crasht! De stukken vlogen rond mijn oren en ik hoopte alleen maar dat er geen bandenblok boven op mij zou vallen, of een stuk Viper... Ineens was het stil, en ik sta recht om te zien dat de Viper volledig onder de bandenmuur geklemd zit. Mike wordt uit de wagen geholpen door een baancommissaris, en ik help hem de bandenmuur over. Even later zitten we allebei naast elkaar met knikkende knieën op de muur, tot de ambulance Mike komt oppikken...

De foto is wonderwel gelukt, maar het had ook slechter kunnen aflopen. Raar is wel dat ik niet de reflex had om direct weg te duiken, maar eerst die foto wou maken. Gewoon omdat ik de wagen in de zoeker op scherp staan had... Een mens doet rare dingen in abnormale omstandigheden...

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.