De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-05-2004, 14:52
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Sennake
Klopt helemaal, maar dat geldt dan zowel voor Montoya als voor Schumacher zelf. Akkoord?
allee, tis goed voor éne keer

maar de discussie blijft gaan hé

we zullen het catalogeren als een onnodig race-incident waarbij niemand vrijuit kan gaan, aangezien het normaal is om je remmen en banden op te warmen, maar dit toch op een niet zo gunstige plaats is gebeurd en waarbij de tweede in rij iets te kort op de eerste volgde! Pacecar rijden is gewoon een nerveus spelletje, er komt altijd wel wat intimidatie bij kijken, dus ja ...
Old 24-05-2004, 17:54
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Marshal
Nee i.p.v. recht koos ik voor doktertje spelen in de biologieles

Toch heerlijk zo'n discussie waarbij we elkaar met feiten en gebruiken om de oren slaan Nog ff, en we zijn het rechtsorgaan van de FIA. Kan alleen maar zeggen: Is er een advocaat in huis om uitsluitsel te geven?

Maar, wij simpele zielen van De paddock, concluderen eigenlijk dat de FIA niet in staat is om zijn eigen regels na te leven c.q. te traag en log is om ze aan te passen aan de huidige gebruiken.
Is inderdaad wel zalig .... De oude depaddock-tijden herleven
Eindelijk terug pittige discussies in het F1-forum ipv het gekanker hoe saai het wel is
Old 24-05-2004, 18:13
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

bwhaaa k denk dat JPM van de verwaring gebruik heeft gemaakt op schumi even lekker terug te pakken maarja dat is natuurlijk mijn versie héé..
Reply With Quote
Old 24-05-2004, 19:56
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

"A bit of smoke off the wheels is quite normal in these situations as you try to get heat into the front tyres and the brakes. " zegt MS, en hij trok daar een streep van 20 meter met z'n linker voorwieltje ... Ik denk dat het loopvlak van de hele band moet opgewarmd worden ipv van ne "flat spot" (zeg ik het juist? slaag ik iets uit m'n botten?...) te veroorzaken.
In ieder geval, wie het het gisteren een GP zonder "spanning" vond, die zal de vorige zeker niet beter gevonden hebben...
Reply With Quote
Old 24-05-2004, 20:00
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

een flat spot krijg je enkel als je wiel totaal niet meer draait onder het remmen .... Maar dat maakt dan wel iets meer rook
Old 24-05-2004, 20:19
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Tijdens de GP van Monaco hebben we te maken gehad met drie belangrijke soorten van "rubbers":

1. Bridgestone 1:
Zacht rubber dat het zeer goed deed tijdens de kwalificaties maar tijdens de race sneller zou overgaan tot "graining".

2. Bridgestone 2:
Harder rubber dat het minder goed deed tijdens de kwalificaties, maar tijdens de race langer bestand was tegen "graining".

3. Michelin:
Een rubbersoort die tussen de beide Bridgestone compounds in zat: goed voor een snelle ronde en redelijk stabiel tijdens de race.

Aangezien de Ferrari beter overweg kan met de Bridgestone dan de overige teams en niet echt behoefte heeft aan extra mechanische grip, hebben zij gekozen voor de hardere Bridgestone band (Bridgestone 2). Om deze banden op temperatuur te krijgen moet je echter sterk je best doen.
De "Lock-up" van Schumacher was voor de B2-compound dan ook niet zo'n probleem dan dat deze voor een B1-compound zou zijn geweest. Het optreden van een Flat Spot was dan ook ondergeschikt aan de temperatuur van de band.
Old 24-05-2004, 20:25
BMW E46 V8's Avatar
BMW E46 V8 BMW E46 V8 is offline
De Paddock Rookie

Maar waarom deed Shumi dat dan ? Ik begrijp Shumi toch niet echt
Old 24-05-2004, 20:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Talking

Quote:
Dubbele Dagvaarding

Het rechtsorgaan vzw De Paddock roept in naam der Koning de onderstaande burgers op:

- M. Schumacher, Duitser
-J.P. Montoya, Colombiaan

In de volgende twee zaken:

Zaak 1: M. Schumacher (eiser) versus J.P. Montoya (gedaagde) wegens te kort volgen door gedaagde tijdens de safetycar procedure in de GP van Monaco 23-05-2004, waardoor eiser door gedaagde van de baan wordt gedrukt.

Zaak 2: J.P. Montoya (eiser) versus M. Schumacher (gedaagde) wegens het onverantwoord rijgedrag door gedaagde tijdens de safetycar procedure in de GP van Monaco 23-05-2004, waarbij door gedaagde een poging is ondernomen om eiser te verwonden.

Voor cliënt M. Schumacher zal de verdediging bestaan uit:
mr. Airco
mr. DJ Scorpio
mr. Maarten

Voor cliënt J.P. Montoya zal de verdediging bestaan uit:
mr. Raceboy
mr. Sennake
dr. mr. prof. Marshal

Beide zaken zullen worden geleid door rechter Judge Judy, de uitspraak is bindend en zal door beide partijen geaccepteerd moeten worden. De mogelijk tot hoger beroep is uitgesloten in deze civiele procedures.

Locatie strafkamer:

Arrondisement Terlaemen
Wheels, paleis van justistie
Strafkamer 1
Terlamen 4
3550 Heusden-Zolder

Datum & Tijd
28-05-04, 20.00
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-05-2004, 20:39
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Mogen wij allemaal als getuigen komen?
Reply With Quote
Old 24-05-2004, 20:41
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Als ik daar kon geraken mocht je mij ook inschrijven als verdediging van Schumacher ... ik citeer even de mening van "Masta", iemand wiens mening ik deel:

Quote:
Mosquito is een erudiete en belezen f1fan, met een uitgesproken voorkeur voor JPM. Ik lees vaak zijn posts op het atlasf1 forum. Zijn voorlopig laatste post is eigelijk de beste verwoording van ook mijn beleving.

Originally posted by Mosquito
Well, I have mixed feelings about the incident. The Bridegestones are inferior in such SC situations to the Michelins. The BS don't work well when going well below normal op temps, so it's logical for MS to try to get the heat back into the tyres, and at the same time burse the temps of his brakes. What I don't get is why he had to do it (of all places) in the tunnel.

I'm guessing here, but I think Schumacher was doing one of his start-stop routines, one we saw a few years ago being Button become the victim of.

That all said, I do think JPM deserves a large portion of the blame as well. On the pit audio, he was told by the team that he 'might try to unlap himself' on the restart. That sounds first of all over opportunistic, and a team bull-tying Montoya's cojones to try and outsmart MS isn't exactly the most intelligent of moves. Next, he should have kept himself safe. Fast acceleration and hard braking is not really that unusual, so he should have anticipated what MS was doing. I guess JPM got caught out and was totally out of sync with MS' moves.

So, in blame, I'd say it's 70% JPM, 30% MS.

The real issue is that any SC situation will be a potential risk in it's current form. A solution could be to dictate a strict formation untill the restart, but that in itself will lead to other risks of crowding cars on the restart.

Oh well, it's going to provide us debating ground for at least weeks to follow.
Reply With Quote
Old 24-05-2004, 20:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Oeioei, niet veel tijd om mijn "case" voor te bereiden dus. En ik wil wel eerst eens overleggen met mijn client natuurlijk

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-05-2004, 20:52
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by Marshal
dank u om mij op de hoogte te brengen

we kunnen een reconstructie doen in het tunneltje hier vlakbij

Het bewijsmateriaal (brokstukken) zal ik hier dan tegen de muur hangen.
Old 24-05-2004, 20:54
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

@Marshal
==> Je vorige post heeft zijn plaatsje verdient in the "wall of fame" van de beroemde paddock-posts .... Subliem gewoon.

@Judge Judy
==> Ik wens Tibo als getuige op te roepen vanwege zijn expertise op vlak van banden. Hij kan een duidelijk inzicht geven in de noodzakelijkheid van opwarmen van Banden alvorens de herstart.

@A.J. (griffier van de rechtbank van Terlaemen "Wheels")
==> Graag zou ik de beelden FIA als bewijs getoond willen hebben tijdens het proces. Ik reken op uw medewerking om hiervoor de nodige infrastuctuur ter beschikking te stellen.

Old 24-05-2004, 20:58
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by airco
[B
@A.J. (griffier van de rechtbank van Terlaemen "Wheels")
==> Graag zou ik de beelden FIA als bewijs getoond willen hebben tijdens het proces. Ik reken op uw medewerking om hiervoor de nodige infrastuctuur ter beschikking te stellen.

[/B]
Veel van de uitspraken die in mijne café gedaan worden horen echter niet thuis in een rechtbank, eerder een scheefbank

Misschien kunnen we TTke ook laten komen. Hij woont namelijk boven de tunnel van Monaco en misschien ligt er nog wat bewijsmateriaal in zijne gang
Old 24-05-2004, 21:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by A.J.
dank u om mij op de hoogte te brengen
Juist, de griffier van dienst is bij deze op de hoogte.

@confrator Sennake

Spreek jij deze case door met Cliënt? Dan zal ik de vrouw van Cliënt gezelschap houden tijdens jullie overleg Die uren kunnen we toch declareren bij Frankie W.

Ach, een dolletje op zijn tijd moet kunnen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules