De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 12-12-2004, 00:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
CF templates : post ze hier.

Deze thread is voorbehouden voor het posten van links naar fabrikanten van CF-decals die in hun instructie-sheets de betreffende templates erbij posten.

Ook referentiefoto's van de CF-onderdelen mogen erbij gepost worden indien beschikbaar. Hou het wel bij 1 model per post zodat het later overzichtelijk blijft en gemakkelijk op te zoeken.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 12-12-2004 at 21:23.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-12-2004, 15:49
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Mclaren Mercedes MP4/13 - Tamiya 1/20 Nr 20046

Scale Motorsport templates:

Vel #7116-1 hoort bij een CF-vel op 1/24 (Art code 'SMS1024')

Vel #7116-2 hoort bij een CF-vel op 1/20 (Art code 'SMS1020')

Deze scans zijn op ware grootte, dus je kan ze zo afdrukken. De print zal niet haarscherp zijn, maar duidelijk genoeg om als vorm te gebruiken.
De codes verwijzen naar de Tamiya-codes: C28 hoort bij sprue C, onderdeel 28.

Dit zijn de instructies voor onderdeel C22:


*edit* Ik zal de copyright maar respecteren en de scans weghalen.

Last edited by HHugo; 13-12-2004 at 00:51.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-12-2004, 20:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
We kunnen natuurlijk allemaal als wilde mannen achter onze scanner gaan zitten, maar SMS heeft van de meeste sets, instructie pdf's on-line staan. Zeker voor wat betreft de update sets. Voor de templated CF-decals, kan je onder decals de afbeeldingen downloaden en uitvergroten. Beetje creatief zijn als modelbouwer kan nooit kwaad

Ah ja, de links.

Scale Motor Sport

Instructie sets

SMS instructie sets
Reply With Quote
  #4  
Old 12-12-2004, 21:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Gezien het feit dat het werk eigenlijk al gedaan is voor ons, heb ik mijn eerste post in die zin aangepast.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 12-12-2004, 23:38
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Als je bij Scale Motor Sport de afbeeldingen downloadt, zijn die veel te klein. Ik vergroot ze dan in Photoshop, maar de lijnen worden blokjes, dus zeer moeilijk om nog doeltreffend mee te werken. De ingescande Templates (waarvoor van harte bedankt) van de zeer sympathieke Hugo Mc Laren ;-) zijn daarentegen gemakkelijk downloadbaar en onmiddellijk in de juiste verhoudingen. Dus mocht er iemand toevallig een template liggen hebben voor de Toyota Corolla WRC (ik bouw er momenteel 3: Castrol, Gulf, Roco Theunissen, en anders wordt dit me toch een ietsje te duur), die nog een beetje handig is met de scanner ook.... dan zou dit een vroeg kerstgeschenk zijn !
Reply With Quote
  #6  
Old 13-12-2004, 00:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
De reden waarom we de thread aangepast hebben, is omdat het copieëren van deze templates eigenlijk niet kan.

Een templated decal maken kost tijd en moeite en daarom kosten ze ook meer geld (20$ ipv 8$). Nu kunnen we begrijpen dat niet iedereen even kapitaalkrachtig is, of evenveel zin heeft (mezelf incluis), om die templated versies te kopen, maar dat wil dan nog niet zeggen, dat zij die dat wel doen, hier copyright beschermd materiaal moeten komen posten opdat de anderen daar dan kunnen van profiteren.

En natuurlijk gebeuren die dingen wel: "Mijne maat zal ze wel kopieëren voor mij" en daar liggen we zelfs niet wakker van. Alleen wat we zeggen is: het delen van deze copies kan niet op ons forum. Het ligt immers in het verlengde van "ik kan mij geen CD's permitteren, maar als iemand mij de originele liedjes hier kan posten, koop ik mij wel blanco's en heb ik een leuk kerstgeschenk".

Dat gezegd zijnde en terugkomend op je Corolla. Ik heb overigens ook een Corolla op de plank liggen en beschik, net als jij, ook niet over de templated decals omdat ik ze te duur vind. Ik maak de templates echter gewoon zelf. Is net zo leuk en ik heb teminste de voldoening van het eigen werk. De jpegs van SMS zijn idd low-res, en dat heeft natuurlijk een reden. Toch denk ik dat ze bruikbaar kunnen zijn.

In de bouw van de Huyndai heb ik even laten zien, hoe je eigen templates kan maken. Hyundai Seats

Last edited by Guido; 13-12-2004 at 00:19.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-12-2004, 00:43
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Een kit kost nu algauw 30 Euro, en aangezien men als modelbouwer de grenzen van de detailering alsmaar verder legt, komen de modellen duurder en duurder. Op mijn Corollas heb ik alles wat als X11 aangegeven staat, in Bare metal foil aluminium gestoken om maar iets te noemen. Ook de binnenbekleding had ik al zelf in carbon gestoken, door ze af te tekenen op kalkpapier, uit te knippen, om te draaien en op de achterkant van mijn vel decalpapier te hangen. Het probleem is dat dit zeer tijdrovend is, en niet altijd even mooi lukt. Ik geef U groot gelijk wat betreft de Templates en hun copyright, en had nog zo ver niet gedacht. Stel dat de opleg tussen een gewoon carbonvel, en een Template versie 2 of 3 Euro zou zijn, dan zou ik ook niet zitten prutsen, dan kan men zowel de template aanschaffen. Maar als men plotseling haast het dubbele gaat beginnen vragen, dat vind ik toch ietsje overdreven... Maar nogmaals, U hebt volledig gelijk wat betreft de copyright en het aanbieden op het forum van templates.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-12-2004, 01:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik begrijp je frustratie wel degelijk, want het is soms ook de mijne. Het is idd een geprutst, maar ik gebruik geen kalkpapier om ze over te tekenen, maar wel Tamiya tape om templates te maken. In het begin niets dan doffe ellende, maar na verloop van tijd word je er vanzelf handiger in.

Bovendien ben ik een fervent tegenstander van de zienswijze dat een model pas goed is als het vol steekt met aftermarketspul. Het tegendeel is waar. Met de juiste verftechnieken kom je al een heel eind en de vindingrijkheid is je beste partner in deze. Is een cliché om U tegen te zeggen, maar zo is het wel.

Niet dat ik nooit eens een extra setje koop, daar niet van, maar ik ben toch wel heel selectief in mijn keuzes. Om maar te zeggen, dat ik 2,5 decalvel gewone CF, koop voor de prijs van een templated. Mijn bouwtijd is toch gelimiteerd tot 3 à 4 modellen per jaar en dan maakt het niet uit of je nu en avondje langer moet prutsen.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-12-2004, 21:33
Rally's Avatar
Rally Rally is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2004
Location: Herselt
Posts: 41
Het is ook mogelijk om een decal (wit) opde stoel aan te brengen en nadien de gekleurde, indien gewenst kan ik jullie die wel tekenen en maken.

www.dakar.in.be
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.