De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #121  
Old 02-01-2005, 00:50
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Erg vriendelijk, maar die foto's staan al 2 dagen op de harde schijf. Goed voorbereid beginnen.
Reply With Quote
  #122  
Old 02-01-2005, 12:40
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Op de site vd Domino zag ik bij Renaissance "Rally Kit 1/24" en "Rally Transkit 1/24". Wat is het verschil hiertussen??

Kit's zijn veel duurder dan Transkit's?...
__________________
- http://www.wrcplace.be -

Last edited by 206WRC-ke; 02-01-2005 at 12:44.
Reply With Quote
  #123  
Old 02-01-2005, 12:53
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Een transkit is gewoon een ander decalvel voor hetzelfde model.
Reply With Quote
  #124  
Old 02-01-2005, 12:55
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Aah, dus bij die transkit's zit geen wagen? Alleen het decalvel?...

Kan je dan ook wagens kopen zonder decal's erbij en die dan maken en gewoon een ander decalvel uitkiezen?
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #125  
Old 02-01-2005, 13:12
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Aah, dus bij die transkit's zit geen wagen? Alleen het decalvel?...
Inderdaad

Meestal zijn die vellen in kleine oplage gemaakt, en dat kost redelijk veel geld.

Quote:

Kan je dan ook wagens kopen zonder decal's erbij en die dan maken en gewoon een ander decalvel uitkiezen?
Daar twijfel ik zéér sterk aan...
Reply With Quote
  #126  
Old 04-01-2005, 01:01
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik doe al jaren modelbouw weliswaar niet zo proffesioneel en detailleerd als jullie maar nu wordt het daar toch tijd voor. Mijn modellen zien er naar mijn mening goed uit maar ik zit met een major probleem: als ik de onderdelen lijm dan krijg ik lelijke vlekken omdat de verf precies afsmelt. Vb: zwart ophangingselement op rode carrosserie: rond ophangingspunt lelijke zwarte lijmvlekken. Iemand een remedie daarvoor?
__________________
Reply With Quote
  #127  
Old 04-01-2005, 01:07
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Inderdaad had ik ook soms. Ik heb zo'n lijmpotje van Revell met een fijn lang ijzeren "snuitje" (zal ik ma zeggen) eraan en soms op kleine delen zag je hier en daar ook als je nog iets verplaatste dat de verf/plastiek waar de lijm geweest was terug vloeibaar kwam of "smolt".

Mijn remedie daartegen is eerst en vooral zorgen dat je geen lijm morst, dus niet teveel gebruiken. Eerst je te plaatsten stuk eens zetten zonder lijm en zien of het past, en dan pas lijmen op de plaatsen waar nodig. Ook zo weinig mogelijk een onderdeel nog te verplaatsen als je het al gezet hebt met lijm. Indien je lijm hebt gemorst zou ik eraf blijven en het laten opdrogen. Soms is dit de beste remedie, want als je gaat wrijven, dan

Allez, ik ken er zelf nog bijna niets van hoor, heb nog maar 1 model echt geprobeerd volgens de regels van het vak te maken. Maar dit waren de ervaringen en gedachten die ik al heb meegemaakt.
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #128  
Old 04-01-2005, 01:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik lijm NOOIT met plastic lijm. Ik gebruik uitsluitend secondenlijm en soms 2 componentenlijm of vernis voor doorzichtige delen. Secondenlijm is ook wel tricky maar eens je het onder de knie hebt gaat het perfect en je moet niet meer wachten tot iets droog is ook. In feite zit de truc bij secondenlijm hierin : zet eerst de te lijmen onderdelen tegen elkaar en dàn pas laat je er secondelijm tussenlopen. Droog in enkele...seconden!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #129  
Old 04-01-2005, 01:22
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Aha, da is den truk. Thx, Sennake!
__________________
Reply With Quote
  #130  
Old 04-01-2005, 10:55
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Quote:
Originally posted by Sennake
Droog in enkele...seconden!

Ge meent et?
Secondenlijm droog in enkele seconden? Amaj

Ebde dat dan ook mss in zo van die handige pottekes met een ijzeren "snuitje" eraan?
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #131  
Old 04-01-2005, 11:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Maakt niet zoveel uit. Ik doe de secondenlijm altijd eerst aan een puntje van een tandenstoker, dat werkt precieser. Het voordeel is ook dat je naarmate je minder of meer secondenlijm wil aanbrengen, je het puntje dunner (blijft minder lijm aan hangen) of dikker (blijft meer lijm aan hangen) kan snijden met een modelbouwmesje. En als je tandenstoker te kort wordt, neem je een nieuwe
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #132  
Old 04-01-2005, 14:25
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Jullie zitten hier op een topic (welke weet ik niet meer, er zijn er hier zoveel) tamiya op te hemelen als de beste. Daar ben ik het mee eens. Maar bij mij is er toch een klein probleempje: de decals zijn altijd veel te groot waardoor mijn prachtig model iets van zijn pracht verliest, snap je? Iemand een remedie hiervoor? Mss moet ik ze dichter bij de rand uitsnijden ofzo?
__________________
Reply With Quote
  #133  
Old 04-01-2005, 14:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Zaibatsu Racing
Jullie zitten hier op een topic (welke weet ik niet meer, er zijn er hier zoveel) tamiya op te hemelen als de beste. Daar ben ik het mee eens. Maar bij mij is er toch een klein probleempje: de decals zijn altijd veel te groot waardoor mijn prachtig model iets van zijn pracht verliest, snap je? Iemand een remedie hiervoor? Mss moet ik ze dichter bij de rand uitsnijden ofzo?
Bij decals dien je de carrierfilm (het doorzichtbare randje) altijd weg te snijden alvorens ze aan te brengen.
Reply With Quote
  #134  
Old 04-01-2005, 14:37
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Quote:
Originally posted by Huudo
Bij decals dien je de carrierfilm (het doorzichtbare randje) altijd weg te snijden alvorens ze aan te brengen.
Aja?
Dat hele fijne minirandje van nog geen millimeter breed? Moet je dat wegsnijden? Ik heb dat niet gedaan en ik heb daar ook geen problemen mee gehad. Alles past mooi...

__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #135  
Old 04-01-2005, 15:18
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Aja?
Dat hele fijne minirandje van nog geen millimeter breed? Moet je dat wegsnijden? Ik heb dat niet gedaan en ik heb daar ook geen problemen mee gehad. Alles past mooi...

Als de decals op een grotere oppervlakte staan dan de decal zelf, dan heb je daar idd geen last van. Anders wordt het wanneer decals dicht in elkaars buurt staan of wanneer ze aan de rand van een vlak komen te staan (bumper, spoiler enz.) Dan kan je ze toch best uitsnijden.

Bovendien is er op een echte auto met bestickering nooit zo'n randje te zien. Dus om een replica te bouwen dat zo dicht mogelijk bij het origineel aanleunt, kan je ze beter altijd wegsnijden.

Voor mij gaat het niet enkel om een modelletje te bouwen, maar om een zo natuurgetrouwe weergave te maken van het origineel. Wegsnijden van decalranden is één van die dingen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.