De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 05-10-2004, 20:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Wat hoor ik hier toch weer allemaal

Rally is geen autosport... euh dàt heb ik niet gehoord

Gumball en Dakar hetzelfde? Goed, mee eens, maar dan moet iedereen - heel België inclusief ons allemaal, mooi binnenblijven. Enkelingen mogen dan met hun kameel of ezel een beetje verdwaasd gaan staan kijken op de parkings van de autosnelwegen als de Gumball komt voorbijgeraasd. Indien je het zo wil zien, dan klopt de vergelijking met Dakar volledig. Anders is dat een ferme no-go.

Jullie mogen het draaien en keren zoals jullie willen. Ze horen op de piste thuis en niet op de openbare weg. Daar is geen speld tussen te krijgen. Georganiseerde events op een piste waar al dat lekkers ook komt scheuren hebben in het verleden al bewezen dat échte autosport wel kan met dat soort "vette masjienerie".

Ga maar eens in community-forum opzoeken naar mijn relaas van het ongeluk dat mij afgelopen jaar te beurt viel. Ook een "reckless driver" die dacht dat de baan van hem alleen was en dat iederen onmiddellijk uit de weg moest als meneer dat wilde. Ik niet dus. En nog moeten gaan lopen ook, want meneer ging mij eens op mijn bakkes toeken. Sjieke tieppen, goe bezig, echt waar. (en neen, het was geen Gumballer, maar had er alles van weg).
Te bedenken dat het erger had kunnen zijn, en vrouwlief voor de rest van haar dagen alleen voor ons 2 kinderen had mogen zorgen.


Last edited by Guido; 05-10-2004 at 20:34.
Reply With Quote
  #47  
Old 05-10-2004, 20:30
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Kim is met z'n eigen rally bezig. Te weinig competitie voor hem in de Gumball: http://www.ultimaterally.com/
Reply With Quote
  #48  
Old 05-10-2004, 23:43
DamonHill's Avatar
DamonHill DamonHill is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2002
Location: Lubbeek
Posts: 196
Quote:
Originally posted by Ottooke
@DamonHill: rally is toch autosport? In mijn ogen toch wel, maakt niet uit of ze rondjes rijden of kp's. Het gaat nog altijd over wat eens mens kan doen met zijn wagen.
Ja das ook waar, ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt. Met autosport bedoelde ik dus vnl. circuitracen.
__________________
Reply With Quote
  #49  
Old 06-10-2004, 00:52
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by A.J.
Mannen stop toch eens om alles zo negatief te zien!

Als de autosportliefhebbers zelf eens wat positiever over hun hobby zouden zijn dan was de publieke opinie misschien ook wat positiever want al dat negativisme is gewoon voer voor de tegenstanders van de autosport...

A.J., het gaat niet om negativisme, maar om bezorgdheid over de autosport. Waar die hele Gumball om draait is dat een aantal superrijke luizen zich met hun exclusieve wagens eens lekker in een competitie willen uitleven en doodleuk de openbare weg als hun speelterrein hebben uitgekozen. Jij zou als notoir autosportkenner toch moeten weten dat een en ander niet met elkaar te verzoenen is.

Tegelijkertijd hebben de Gumball-deelnemers blijkbaar niet genoeg kl... aan hun lijf om hun kunnen eens te tonen in een normale, veilige en gereglementeerde autosportcompetitie. Daar zit natuurlijk ook een van de knelpunten. De meeste Gumballers hebben het behoorlijk moeilijk met alles wat naar regels en discipline ruikt. Was Spillie, de rebel-winnaar van Big Brother 1, niet een van de deelnemers aan de vorige Gumball?

Als er iets misloopt, wees er dan maar zeker van dat die Gumball in de pers met autosport geassocieerd wordt en dat de autosport in het algemeen weer bakken kritiek over zich heen gaat krijgen. Bekijk de foto van die gecrashte Mercedes eens goed. Er hangt in het groot een startnummer op die wagen. Voor Jan Publiek is dat dus een "koersauto" die in een ongeval betrokken is. Ik mag er niet aan denken wat de gevolgen zijn als bij de doortocht van de Gumball in België één van die kwieten in een dodelijk ongeval betrokken geraakt.

Last edited by Baron; 06-10-2004 at 01:05.
Reply With Quote
  #50  
Old 06-10-2004, 02:46
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Dan ben ik misschien ook wel een rebel

als ik iedereen hier bezig hoor dan moeten alle sportwagens ook maar verboden worden. En een Porsche club moet worden gelijkgesteld aan een gevaar voor de maatschappij om nog maar te zwijgen over de Ferrari of motorclubs...

Als er een rallywagen in het publiek beland zit hier iedereen te jammeren dat de pers zo negatief over zo'n voorval schrijft. Nu is hier iedereen al de hele tijd negatief over een evenement dat nog moet plaatsvinden. Jongens, de autosport is nu niet populair en zal ook niet populairder worden als de Gumball verboden wordt in België. En als we bang zijn voor de negatieve weerklank indien er ergens een ongeval gebeurt kunnen we beter alles wat met autosport te maken heeft afschaffen! Kritiek zullen we toch steeds krijgen...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #51  
Old 06-10-2004, 10:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by A.J.
Dan ben ik misschien ook wel een rebel

als ik iedereen hier bezig hoor dan moeten alle sportwagens ook maar verboden worden. En een Porsche club moet worden gelijkgesteld aan een gevaar voor de maatschappij om nog maar te zwijgen over de Ferrari of motorclubs...
dat staat toch nergens geschreven, want de Porsche, Ferrari en motorclubs doen zoiets niet in clubverband op een georganiseerde manier. Dat ieder voor zichzelf en individueel het voetje induwt, dat is dan maar zo.


Quote:
Originally posted by A.J.

Als er een rallywagen in het publiek beland zit hier iedereen te jammeren dat de pers zo negatief over zo'n voorval schrijft. Nu is hier iedereen al de hele tijd negatief over een evenement dat nog moet plaatsvinden.
Verschil is dat bij een rallyevent, 8 of 9 keer op de 10, mensen in een verbodenzone staan. Bij de Gumball, als het slecht afloopt, rammen ze gewoon de weggebruikers. Nogal een groot nuanceverschil hoor.

Quote:
Originally posted by A.J.
Jongens, de autosport is nu niet populair en zal ook niet populairder worden als de Gumball verboden wordt in België. En als we bang zijn voor de negatieve weerklank indien er ergens een ongeval gebeurt kunnen we beter alles wat met autosport te maken heeft afschaffen! Kritiek zullen we toch steeds krijgen...
Da's klopt wel, maar gumball is geen autosport.
Reply With Quote
  #52  
Old 07-10-2004, 00:14
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Huudo
Da's klopt wel, maar gumball is geen autosport.
Voilà! En zo zitten we terug bij het uitgangspunt van deze hele discussie.

Als we dit nu eens aan iedereen konden duidelijk maken.
Reply With Quote
  #53  
Old 07-10-2004, 07:07
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
@ AJ
Passeert de Gumball aan de Wheels.

Als de Gumball in belgie passeert zal het wel in de wallonie zijn. Ge zult zien dat daar de mensen dan op straat zullen staan om dit spektakel te zien.

Het zelfde als in francorchamps als ge daar uw auto start ( 's morgens of 'savonds komen ze ook buiten voor te kijken of een klapke te doen, in zolder komen ze ook kijken om DIRECT daarna de politie of andere instanties te bellen dat het te vroeg is of te laat of middag pauze of dat er teveel lawaai is.

Blijkbaar zijn hier ook een paar hypokrieten die wel van autosport houden, maar niet van speciale snelle auto's. De mensen van de Gumball zijn mensen die het kunnen betalen om een dikke auto te rijden en er ook mee TE RIJDEN.(ik zou niet graag het verschil zien in grafiek van ongelukken tussen de deelnemers van de gumball en de ongelukken van sommige gewone modale burgers of vrachtwagenchauffeurs, rekening houden met de kilometers die zij op de weg zitten dagelijks. De meeste deelnemers zijn wel mensen die veel kilometers rijden per jaar en daardoor ook meer kans hebben om in een ongeluk betrokken te zijn) Hoeveel mensen zijn er die een snelle sportwagen hebben en die er nooit eens uithalen wat er inzit. Ze zouden beter met een kleine auto rijden, maar dat past niet bij hun statussymbool.

Als die mensen van Gumball Belgie op hun route zetten is het maar voor een uur want dan zijn ze belgie al gepasseert.


@ de pessimisten van de Gumball.
Op een pakje rookwaren (sigaretten, sigaren,...) staat heel duidelijk dat roken schadelijk is met mogelijk de dood tot gevolg, hoeveel mensen negeren dit. En het ergste is dat ik ook moet meeroken terwijl ik een niet roker ben( bijgevolg brengen die rokers mij ook ongewild schade toe).

Onlangs op het nieuws gezien? Een sportvliegtuig stort neer, dus afschaffen die vliegmeetings.
Hoeveel wielrenners zijn er al gestorven tijdens de koers? dus stoppen die handel.

Het is hier precies een uitloperke van het spijtige incident van dhr. Heydens.

Mannen dit was mijn mening.
groeten megane
Reply With Quote
  #54  
Old 07-10-2004, 09:26
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by Megane
@ AJ
Passeert de Gumball aan de Wheels.

awel, dat zou geen slecht gedacht zijn
en als ik soms mijn parking bekijk zou het zo een tafereel uit de gumball kunnen zijn.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #55  
Old 07-10-2004, 10:36
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Megane
Blijkbaar zijn hier ook een paar hypokrieten die wel van autosport houden, maar niet van speciale snelle auto's. De mensen van de Gumball zijn mensen die het kunnen betalen om een dikke auto te rijden en er ook mee TE RIJDEN.
Heeft niets met hypocrisie te maken.
Alle bezoekers aan dit forum zijn wel liefhebbers van autosport en snelle wagens. Alleen, autosport bedrijf je op een circuit of, zoals in rally, op een voor het normale verkeer afgesloten stuk openbare weg.
De Gumball is een zeer exclusieve competitie die op de openbare weg wordt gehouden, tussen alle andere verkeer door.
De grootste hypokrieten zijn de organisatoren van de Gumball. Zij zetten in hun reglement zeer duidelijk dat alle deelnemers de wegcode dienen te respecteren, terwijl ze heel goed weten dat dit toch niet gebeurt. Kwestie van je parapluutje te kunnen opentrekken als er iets misloopt.
Wie zijn dan de hypokrieten? Degenen die zich hier als tegenstander van de Gumball opwerpen, zijn juist mensen die bezorgd zijn over de autosport.
Het hele punt blijft : Gumball is geen autosport! Maar als er bij de Gumball iets misloopt, zal de autosport, en ik denk dan in de eerste plaats aan de rallysport, wel weer de rekening mogen betalen.
Reply With Quote
  #56  
Old 07-10-2004, 11:34
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Megane


Blijkbaar zijn hier ook een paar hypokrieten die wel van autosport houden, maar niet van speciale snelle auto's.
Ik denk dat de meesten hier zowel van autosport als van exotics houden. Enkel is hangt het ervan af wat de bestuurders met hun exotics uitspoken


Quote:
Onlangs op het nieuws gezien? Een sportvliegtuig stort neer, dus afschaffen die vliegmeetings.
Hoeveel wielrenners zijn er al gestorven tijdens de koers? dus stoppen die handel.

Het is hier precies een uitloperke van het spijtige incident van dhr. Heydens.

Mannen dit was mijn mening.
groeten megane
Wielrenners die sterven zijn sporters. Dus die kennen hopelijk de risico's van het vak en van het nemen van verboden producten.
Dat is toch niet hetzelfde als dat in de gumball een andere weggebruiker, die niet meedoet aan de rally, in gevaar plaatsen. Of wel soms?
En bij de vliegmeetings moeten ook de piloten, net als bij de gumball, zich aan de regels houden, net als de toeschouwers. Als de piloten te laag vliegen of boven publiekszones, dan mogen ze van mijn part die shows afschaffen. Er zijn regels en die dienen gerespecteerd te worden.
Reply With Quote
  #57  
Old 07-10-2004, 12:04
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Amaai, wat een moraalridders hier op de paddock !

Verkeersregels zijn er nu eenmaal maar wat je er mee doet is toch je eigen zaak. Dit is een harde stelling maar zo is het toch.

Op elke wettelijke overtreding staat een strafmaat dus gaan de wetgevers ervan uit dat er toch overtredingen gemaakt worden.

We leven in een vrij land dus mogen we alle wetten overtreden zolang we nadat we gepakt worden de straf uitzitten. Zo simpel is het. Dat is democratie !
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #58  
Old 07-10-2004, 12:26
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2003
Location: Asse
Posts: 386
Quote:
Originally posted by A.J.
Amaai, wat een moraalridders hier op de paddock !

Verkeersregels zijn er nu eenmaal maar wat je er mee doet is toch je eigen zaak. Dit is een harde stelling maar zo is het toch.

Op elke wettelijke overtreding staat een strafmaat dus gaan de wetgevers ervan uit dat er toch overtredingen gemaakt worden.

We leven in een vrij land dus mogen we alle wetten overtreden zolang we nadat we gepakt worden de straf uitzitten. Zo simpel is het. Dat is democratie !
Een kleine opmerking op deze stelling: De overtreders kiest er inderdaad voor om de wet te overtreden en om de straf uit te zitten, maar wat als er slachtoffers zijn ten gevolge van de overtreding?
Kiezen zij er ook voor?
Reply With Quote
  #59  
Old 07-10-2004, 12:26
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by A.J.


Verkeersregels zijn er nu eenmaal maar wat je er mee doet is toch je eigen zaak. Dit is een harde stelling maar zo is het toch.
Niet mee eens, wanneer je door het bewust overtreden van (verkeers)regels andere medemensen in (levens)gevaar brengt, is dat niet meer je eigen zaak, maar die van de ganse gemeenschap.

Quote:
Originally posted by A.J.


Op elke wettelijke overtreding staat een strafmaat dus gaan de wetgevers ervan uit dat er toch overtredingen gemaakt worden.

We leven in een vrij land dus mogen we alle wetten overtreden zolang we nadat we gepakt worden de straf uitzitten. Zo simpel is het. Dat is democratie !
Dus heel cru gesteld, ik mag jou vermoorden als ik daarna maar gewoon 20 jaar in de gevangenis ga zitten

Als je 't mij vraagt zitten er hier toch enkele Paddockers die er bijzonder bedenkelijke meningen op na houden.

jan, die helemaal geen moraalridder is, maar toch van mening is dat niet alle grenzen overschreden kunnen worden
Reply With Quote
  #60  
Old 07-10-2004, 12:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by jan
Niet mee eens, wanneer je door het bewust overtreden van (verkeers)regels andere medemensen in (levens)gevaar brengt, is dat niet meer je eigen zaak, maar die van de ganse gemeenschap.



Dus heel cru gesteld, ik mag jou vermoorden als ik daarna maar gewoon 20 jaar in de gevangenis ga zitten

Als je 't mij vraagt zitten er hier toch enkele Paddockers die er bijzonder bedenkelijke meningen op na houden.

jan, die helemaal geen moraalridder is, maar toch van mening is dat niet alle grenzen overschreden kunnen worden
Ik kon het zelf niet mooier en gevatter gezegd hebben.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.