De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 18-12-2005, 18:11
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Honda NSX JGTC - FIA-GT 1/24 Slotcar

Zoals in de meetnig threads al te lezen viel, zullen Juha en ikzelf team vormen tijdens de FIA-GT slotrace volgend jaar in februari. We kozen voor een Honda NSX in JGTC configuratie en de body zal gebaseerd zijn op een Tamiya kit. Deze kit is ondertussen besteld. In deze thread zullen jullie alle voorbereidingen kunnen volgen tot aan de race.

Interieur.
Voor wat het interieur betreft ben ik er nog niet uit ofdat ik een vacu-form/lexan interieurtje ga gebruiken en of ik het interieur van de kit zal ombouwen. Ik ben immers eens gaan zien op de site van die leverancier en er zit precies niet echt iets tussen dat zou kunnen passen. Door het feit dat er achter de cockpit nog de motor zit, zou deze ruimte misschien net voldoende kunnen zijn om de electromotor in te huizen, evt. met een uitsparing in het interieur. Het zou natuurlijk een meergewicht betekenen, maar langs de andere kant is het natuurlijk wel origineel. Maar zoals gezegd, zit nog in de studiefase.

Verlichting.
Wellicht dat de ronde leds de originele verlichting oneer zullen aandoen. Dus 'k zal op zoek moeten naar rechthoekige (vooraan) en vierkante (achteraan) leds.


Kleurenschema.
Vermits we ervoor kozen om met een eigen livery aan te treden - dus niet met de decals uit de kit - is het de hoogste tijd om het kleurenschema met bijhorende logo's te ontwerpen. Het is de bedoeling dat ie er zo zal uitzien.



We zijn goed bezig...

Last edited by Guido; 18-12-2005 at 22:58.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-12-2005, 18:39
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Mooie livery!

Met een Honda kan je moeilijk iets verkeerd doen, zeker niet met de NSX!
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2005, 19:07
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ziet er goed uit. Je moet maar veel info posten over de bouw zelf (dan kunnen wij spieken ...)
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2005, 20:11
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Quote:
Originally Posted by Dominique
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ?
Hij is dan ook gesponsord door "rallyfoto.be".
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 18-12-2005, 20:14
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Dominique
Ziet er goed uit. Je moet maar veel info posten over de bouw zelf (dan kunnen wij spieken ...)
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ?
Hij dekt zich alvast in voor het geval dat hij het asfalt gaat verlaten...
Reply With Quote
  #6  
Old 18-12-2005, 20:28
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851


Idd toffe livery!!

Wie zal de wagen eigenlijk bouwen?? Jij of Juha? Of komen jullie telkens samen hiervoor?
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #7  
Old 18-12-2005, 20:33
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Quote:
Originally Posted by FIRE
Hij dekt zich alvast in voor het geval dat hij het asfalt gaat verlaten...
Daar komt het op neer, maar die NSX heeft wat weg van een schep-vorm dus die zandbakken hebben we geen last van.

Ik had het idee van de twee kleuren, Huudo bouwt hem. Moet ook wel want ik kan niet (goed) spuiten en aangezien de auto in één stuk moet blijven willen we diskwalificaties ook vermijden.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #8  
Old 18-12-2005, 22:24
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Dominique
...
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ?
We zijn op een missie! en omdat we op circuit "moeten" rijden, is dat zo'n beetje 'een welgemeende...'
Reply With Quote
  #9  
Old 18-12-2005, 22:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Zaibatsu Racing
Hij is dan ook gesponsord door "rallyfoto.be".
Idd, en op Huudo.com is er ook meer rally dan wat anders te vinden.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-12-2005, 22:41
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Vorderen de werkzaamheden? Had vanavond wat willen doen maar wijselijk besloten te verf te laten staan, als het uitloopt geraak ik niet op tijd wakker morgen.

En het is JGTCC, niet JTCC. Maar ondertussen is het al superGT. lol
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #11  
Old 18-12-2005, 22:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Juha
Vorderen de werkzaamheden? Had vanavond wat willen doen maar wijselijk besloten te verf te laten staan, als het uitloopt geraak ik niet op tijd wakker morgen.

En het is JGTCC, niet JTCC. Maar ondertussen is het al superGT. lol
't is JGTC en niet JGTCC

De werkzaamheden moeten nog starten. Kit is nog niet binnen. De andere werkzaamheden wel.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-12-2005, 23:00
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Oeps, C te lang ingeduwd.

En hoe zit het met de kreupele patiënt?
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #13  
Old 19-12-2005, 09:44
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Zeer mooie livery jongens... De NSX komt echt dik in orde...

Wat betreft de verlichting... pas gewoon op met de "vervang-LEDs"... Sluit ze eerst es aan op het setje alvorens ze in te bouwen... dat je ze niet uit de body moet halen... Let ook op dat de voorste LEDs wel genoeg lichtopbrengst hebben... het is echt nodig soms... (Specs LED's: vooraan 3mm Bright Light 20mA, achteraan -en eventueel nummer- of herkenverlichting- 3mm 2mA)

Wat het interieur betreft... als ik eens op het zij-aanzicht eens bekijk hoe de achterwielen tov het interieur zitten... denk ik dat er toch een klein stukje uit het interieur zal moeten gehaald worden... Ik ga eens een detailfoto van het chassis nemen en alles opmeten, zo ga je perfect weten hoeveel er uit het interieur moet genomen worden... (ik probeer dit dinsdag te doen)

Huudo... vergeet ook niet dat het originele interieur misschien te diep zit om de wagen zo laag mogelijk op het slotchassis te passen hé! Rallyfanaat allemaal goed en wel... maar een NSX WRC vind ik er toch over hoor!

Wat de modelbouw-motor onder de plexi-kap betreft... In eerste instantie zou ik zeggen dat de motor er in moet... kwestie van het allemaal zo realistisch mogelijk te houden... maar het moet mogelijk zijn... en daar vrees ik voor... dat zal ook duidelijk worden met de detailfoto en de specs van het chassis. Moest ik in jouw plaats moeten kiezen... zou ik toch een lexan interieurtje steken... en het gewicht dat je daar uitspaart eventueel de toch motor onder de ruit proberen steken...

Ik ben zeker dat Huudo al uren zitten nadenken heeft over de verlichting, het gewicht, de race strategie en de beker voor mooiste wagen... maar that's the spirit!

Ik ben zowiezo blij dat de eerste stappen al genomen zijn ivm de race!

G.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 19-12-2005, 10:19
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Huudo neem anders een foto van die motor en kleef die in het motorcompartiment... maar een idee hoor...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #15  
Old 19-12-2005, 11:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
De motor komt er niet in. De motor zou volledig moeten gebouwd worden, en eens klaar, in de hoogte in 2 gesneden worden. Daarna zou dat stuk dan op een stukplaticard moeten bevestigd worden, wat dan weer op de kas moet bevestigd worden. Los van het meergewichtfeit is er ook de tijd. 't zal sowieso al 'alle hens aan dek' worden om alles tegen midden januari, wanneer we een shake-down plannen, klaar te krijgen...

Daarom ook dat de achterruit donker getint is in het kleurenschema. Dat zal ook op het model zo zijn. Donker getint, zodanig dat ge de motor niet kunt zien zitten.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.