De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 31-03-2008, 12:03
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
achteraf toch een minpuntje voor DSMEC

Ik was uiteraard heel nieuwsgierig, om alle verslagen te lezen links en rechts, en hoewel er in dit kampioenschap geen algemene klassement is, enkel een winnaar in elke klasse, gaat terug alle aandacht en foto's naar de Porches... ik ben akkoord dat een Porche meer mediatiek is dan pakweg een cliooke.
Maar al deze piloten in klasse 4 rijden ook dikwijls op en boven hun eigen limiet hun wedstrijd... enkel als het regent komen soms de mindere klasses in de belangstelling omdat die dikwijls het nakijken geven aan krachtiger wagens.
Ook de "mindere" klasse heeft recht en noodzaak op mediatieke belangstelling als hulp om sponsors te kunnen motiveren.
Tot slot van rekening is klasse 4 de meest aanwezige met 22 wagens en nergens leest men er iets over (enkel maar sporadisch en in enkele zinnetjes), foto's ???? noppes. (zie vb. Autosport.be)
Héél gevaarlijk deze situatie en indien ze niet rechtgezet wordt, dan krijgen we terug steeds hetzelfde scenario.... Porche en de rest, zeg maar veldvulling.......
Winnaars in elke klasse is aandacht voor elke klasse zonder onderscheid vind ik.
Dus heren ? werk aan de winkel !
Groeten
Luc Vdc
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #2  
Old 31-03-2008, 16:33
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: zolder
Posts: 305
In zolder ben ik er normaal bij voor foto's, spijtig genoeg wel van achter die fia draad
__________________
Design is a passion,
The passion to design is mine.
----------------------------------

Reply With Quote
  #3  
Old 31-03-2008, 17:07
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Er worden wel foto's genomen van de andere klasse's. Er zijn veel fotografen die foto's hebben van vb klasse 4 maar zullen deze niet zo rap posten als die van de porsche of bmw (klasse 1). Deze zullen waarschijnlijk denken zoals luc hierboven zegt. Porsche zijn voor hun intressanter en gaat meer aandacht naar uit.
Misschien kleine oproep doen naar foto's van klasse 4 en 3?
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #4  
Old 31-03-2008, 17:12
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by Luc VDC View Post
Winnaars in elke klasse is aandacht voor elke klasse zonder onderscheid vind ik. Dus heren ? werk aan de winkel ! Groeten
Luc Vdc
Ben ik het helemaal niet mee eens Luc. Heb jij de programmaboekjes niet gezien? Als ik me niet vergis staan jullie er zelfs groot in Nog in het programmaboekje is de langste tekst deze van, jawel u leest het goed: klasse 4

Jij zou als geen ander moeten weten dat ik een klasse 4 lover ben, dus je opmerking ... tja, ik persoonlijk vind dat jullie geen reden tot klagen hebben

Het feit dat websites geen foto's plaatsen kan toch geen fout zijn van de organisatie hé Luc. Ik heb van jullie een persbericht ontvangen en zie het ook op alle websites staan. Tip voor volgende race: stuur misschien een foto mee
Reply With Quote
  #5  
Old 31-03-2008, 18:32
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
@dunlop benelux
Dank voor uw antwoord.
Ik sprak dus niet voor mezelf hoor, maar voor gans de klasse 4 en inderdaad kregen we een mooi plaatje in het programmaboekje waarvoor dank uit naam van het BRV team.
Er konden uiteraard van ons team geen foto's genomen worden wegens een niet deelname door een stukgedraaide versnellingsbak en dit reeds tijdens de chronoritten.
Ondertussen heb ik een persoonlijke mail gekregen van iemand welke me 2 sites doorgaf waar dan wel een hoop foto's stonden met het nodige commentaar...ik heb die sites dan ook vlug bij mijn favorieten opgeslagen.
Voorheen keek ik dus veel naar Autosport.be en precies op die site viel me dit gebrek aan belangstelling voor de kleinere klasse op... vandaar.
Nu weet ik beter en weet ik welke sites ik moet raadplegen , mijn "blikveld" was te smal.
Sportieve groeten en ik blijf erbij het is een plezier om in jullie kampioenschap te rijden !
Luc
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #6  
Old 31-03-2008, 19:25
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Uw 'blikveld' was inderdaad iets te smal, Luc. In onze preview ( http://www.speedactiontv.be/Motorspo...amps_-392.aspx ) plaatsten we zelfs een Clio als foto, en niet één of andere Porsche, ook al maken die de top van het kampioenschap uit...

Jammer dat jullie gewoon 'aanwezig' waren, maar niet konden deelnemen aan de race zelf, maar ja, dat is nu eenmaal autosport, een mechanische sport die soms sporen achterlaat en/of soms mensen voor voldongen feiten stelt... Maar autosport kan je niet voorspellen en jullie werden het slachtoffer van iets dat groter was dan jullie strijdlust... Volgende keer een dikke revanche?

Persoonlijke mening over de eerste race DSMEC: nog van dat... S S S...Het was verdomd goed, zeker voor de openingsrace van een nieuw kampioenschap. Spanning, tot op de eindstreep, Strijd (niet enkel om de algemene zege, maar ook in de klassen) en het nodige Spektakel, in elke klasse. DSMEC heeft bewezen wat ik al lang wist, en samen met mij diverse anderen: een mix van GT's en T's werkt altijd, zie maar naar de voormalige Belcar en BTCS formules...

Ook de gemoedelijke en sportieve sfeer, die te snuiven was in zowel de paddock als in de door de DSMEC organisatie voorziene boxen (23 & 24) doet me terugdenken aan de gloriejaren van onze nationale autosport. Ongetwijfeld wordt dit kampioenschap een topper, in zoverre het dat nu al niet is...

Met sportieve groet,
Dries DS
Reply With Quote
  #7  
Old 31-03-2008, 19:50
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Er zijn nog puntjes waar we kunnen aan werken.
Zo waren we onze warme luchtblazers vergeten voor in de box, hadden we de programmaboekjes beter kunnen verdelen, allemaal kleine puntjes die we er de volgende keer wel uithalen.

Nu het sportieve klaar is beginnen we met het publiek te bewerken. Belgian Kick Off Races wordt een opwarmer, tijdens de X-days zal het patat zijn
Ik ben benieuwd naar de gezichten als jullie P5 komen opgereden binnen 2 weken. Het zal er namelijk nogal geel uitzien
Reply With Quote
  #8  
Old 31-03-2008, 20:36
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Past goed by onze MINI.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 03-04-2008, 08:11
Speed997's Avatar
Speed997 Speed997 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: Oostkamp
Posts: 114
Programmaboekjes beter verdelen

Inderdaad programmaboekjes moeten beter verdeeld worden. Wij waren reeds van 's morgens aanwezig en zochten naar een programmaboekje. Nergens te vinden. 's Avonds tijdens de extra prijzenpot verdeling zagen we ze op de tafeltjes liggen. Te laat natuurlijk, maar toch nog interessant om te lezen en mee te doen voor het thuisarchief. Mogen supporters ook aanwezig zijn tijdens de prijzenpotverdeling of is dit eerder voorbehouden aan de teams en hun familie?
De race was super en spannend tot de laatste minuut. De afwezigen hadden ongelijk. De volgende race op 12.01.08 zijn we er zeker weer bij.
Eén minpuntje : de commentaar tijdens de race was meer Franstalig dan Nederlandstalig (OK we zaten in Wallonië maar dan nog mag het fifty-fifty zijn) en de ene keer vermelden ze het deelnemersnummer, de andere keer de naam van het team of de naam van de piloot. Heb dikwijls op de deelnemerslijst gekeken om te volgen. Zeker bij de eerste race is het weer wennen wie bij wie rijdt en onder welk nummer.
Verder niets dan lof voor DSMEC
Reply With Quote
  #10  
Old 03-04-2008, 08:24
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by Speed997 View Post
Mogen supporters ook aanwezig zijn tijdens de prijzenpotverdeling of is dit eerder voorbehouden aan de teams en hun familie?
Iedereen welkom!!
Reply With Quote
  #11  
Old 03-04-2008, 18:58
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by Speed997 View Post
De volgende race op 12.01.08 zijn we er zeker weer bij.
You're going back in the past?
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 06-04-2008, 19:57
oveRRide oveRRide is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2006
Location: Gent
Posts: 79
Ik probeer altijd foto's te nemen van alle wagens - zonder onderscheid van klasse of merk.

Natuurlijk is een Porsche of andere exoot net iets meer 'eyecandy' dan bvb pakweg een Renault Clio. Maar deze laatste zorgen dan ook soms voor dat net iets meer spektakel, wat dan ook weer leuke foto's als resultaat geeft. Daarnaast speelt voor mij persoonlijk ook de 'livery' een grote rol ... een knap bestickert 'kleintje' is wat mij betreft aantrekkelijker dan een witte 'grote jongen'. Nu goed ... smaken en kleuren zijn en blijven en persoonlijke kwestie.

Qua publicaties is het aan de redactie van de verschillende media om foto's te kiezen. Fotografen noch organisatie hebben daar veel invloed op. Wat mij betreft heb ik toch al wat publicaties gehad waarin de 'kleintjes' ook hun plaats kregen.

Wat het nieuwe seizoen gaat brengen is nog even afwachten. Met de accreditatiepolitiek van circuit Zolder zou het me niet verwonderen dat er binnenkort maar 2 fotografen meer gaan staan als er geen Belgian GT op het programma staat. Ook dit heeft zijn impact op het aanbod en aantal publicaties van foto's.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 06-04-2008, 20:06
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Wat bedoel je met dat laatste? Zolder geeft niet evenveel of genoeg media kaarten tijdens dsmec dan bij belgian gt?
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #14  
Old 07-04-2008, 10:20
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Onderscheid maken tussen de foto's is voor mij ook heel simpel.

Steeds zit er in mijn compilatie een foto van de winnaar, wat heel normaal is. Daarnaast ook meestal een foto van de winnaar per klasse, enkele spectaculaire shots (van Clio tot Porsche) en dan de wagens met een ontzettend knappe livery.

Bij dat laatste gaan veel teams in de fout. Zoals al vaak gezegd, plaatsen fotografen vaak foto's van wagens met een toffe livery. Teams, piloten investeer aub een klein beetje in een knappe livery en zo komen jullie sponsors meer en meer in beeld omdat deze wagens meer in 't oog gehouden worden.

Tevens maken de kleinere wagens vaak meer sensatie dan de grote jongens (de Porsches dus).

Mvg
Reply With Quote
  #15  
Old 07-04-2008, 13:18
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Wat bedoel je met dat laatste? Zolder geeft niet evenveel of genoeg media kaarten tijdens dsmec dan bij belgian gt?
Discussies omtrent accreditaties zij al genoeg aan bod geweest denk ik.
Per medium (die verschijningen kunnen voorleggen) kan je max 2 mensen laten accrediteren.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.