De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 02-07-2009, 09:07
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Ferrari 360 Modena - Revell - 1/24

Nu de Subaru staat uit te harden heb ik zin om een rappe build te doen. daarmee bedoel ik niet dat ik hem rap rap ga afmaken ,maar gewoon zonder veel na te denken over aanpassingen enz... dus NO STRESS Deze kit koste me 12€ en mijn oog viel erop omdat ik er gisteren één zag rijden En mijn stapel burgervoertuigen moet toch ook eens afgeslankt worden.

boxart


sprue 's met gespoten body :


De body heb ik al gespoten in Tamiya ts-8 . Als ik iets weizig aan deze auto kunnen het de velgen zijn . Omdat ik het voorwielen die in de doos zit niet helemaal mooi zie aansluiten in de wielkassen .

IK had nog paar velgensetjes liggen en de BBS LM velgen van Fujimi spraken me wel aan , Als ik deze gebruik word het hart in goud geschilderd.Rode auto met gouden velgen heeft wel iets vind ik.

Foto's van gespoten body en originele velgen ( Als ik deze gebruik worden ze zwart):



BBS ( die dus goud zullen worden met chrome buitenrand):



Verder zal het gedeelte van de lichten en de difusser zwart gespoten worden. Vind ik persoonlijk veel mooier dan alles in 1 kleur.


Pieter
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #2  
Old 02-07-2009, 11:11
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by VSB View Post
Daarmee bedoel ik niet dat ik hem rap rap ga afmaken ,maar gewoon zonder veel na te denken over aanpassingen enz... dus NO STRESS
Hmmm, en dat met een Revell kitje? Ik help het je hopen, maar met de Tamiya kit was de kans op NO STRESS toch groter geweest denk ik.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 02-07-2009, 17:54
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Mooie start en ik zou voor de BBS velgen gaan...
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 02-07-2009, 21:29
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Revell levert wel mooie producten, maar de kwaliteit is niet altijd je dat. Let daar op. Maar er zijn hier een aantal bouwers die hebben bewezen dat het mogelijk is een héél mooi resultaat neer te zetten met die kits, dus laat je niet afschrikken.
Maar goed, het belangrijkste is, dat we ons amuseren, niewaar?
By the way: ga maar voor de BBS-en
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-07-2009, 17:49
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Mss paste de Tamiya kit idd beter maar je moet niet altijd de gemakkelijkste weg kiezen .Nu is de uitdaging voor mij nog groter om hier iets van te maken.

Hij staat nu uit te harden in blanke lak. Heb veel zin om er aan verder te werken. Maar de gezondheid laat het afweten (zonneslag, iets te lang in de tuin gewerkt)
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #6  
Old 03-07-2009, 19:12
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by VSB View Post
Mss paste de Tamiya kit idd beter maar je moet niet altijd de gemakkelijkste weg kiezen .
Mmm, dat is een eufemisme voor "de Tamiya kit past, de Revell kit past niet". Ik bedoel maar, ik hoop dat je het chassis en interieur al eens drooggepast hebt in de body, want als je na het perfect spuiten en vernissen van de body vaststelt dat het chassis voor geen meter past, dàt noem ik pas stressen. Versta me niet verkeerd, van deze kit is zeker een pracht van een model te maken hoor, maar ik denk niet dat hij gaat vallen in de categorie "gene stress"... In elk geval: alle succes en geluk gewenst met deze bouw!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 03-07-2009, 20:26
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
De body werd voorzien van de decals en een eerste laag clear erover .

Verder heb ik mijn BBS velgen aangepast naar het revell systeem en ineens ook heel het onderstel gedryfit met de body (op aanraden van Senakke) en het viel best mee . ook wat de rijhoogte betreft heb ik niks moeten zagen of plakken en vind hem nu goed staan kwa rijhoogte. Dit is dus een meevaller.

Alleen voor het velgenhart weet ik nog niet welke kleur ik zal nemen .Ik had goud in ijn gedachten maar daar is nu gunmetal bijgekomen of een nog iets donkerder tint. Zal er nog eens nachtje over slapen.

foto's van geclearde body en velgen die dus nu gemonteerd zijn.







Fujimi leverde een paar mooie remschijven mee die ik uitraard zal gebruiken .De revell ''halve'' :? remschijven kunnen me dus gestolen worden :wink:


Voor het interieur heb ik dit als idee.



Pieter
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #8  
Old 07-07-2009, 16:05
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Body nog even gepolijst. NU ben ik tevreden.


__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #9  
Old 07-07-2009, 23:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by VSB View Post
NU ben ik tevreden.
Terecht!
Reply With Quote
  #10  
Old 13-07-2009, 10:24
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
hallo, veel succes met het bouwen van een revell !
ik heb in het verleden serieus mijn pluk gehad met dit merk maar alles kwam toch in orde.
wat de velgen betreft: ik zou deze NIET kleuren en zo laten. behalve de bouten dan. ik denk niet dat de modena mooi zou staan met gekleurde velgen. nu staat hij wel zeer mooi.

greetzzz
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.