De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 05-04-2006, 21:18
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Toyota Celica ST185 - Ian Duncan - The Flying Sausage

Toen ik één van mijn dozen van deze Celica uithaalde om de decals te gebruiken in mijn restauratiewerkje, dacht ik aan het pakketje dat deze week uit Oostenrijk was toegekomen:

Safari-Rally 1994 winners: Ian Duncan / Dave Williamson
Een transkit van Racing43 / BIG model (Big.TK 06)





Ik ga dit model dus bouwen zonder bouwplan. Ik heb alleen de asfaltversie liggen, maar alle onderdelen voor de safari zitten daarbij. Ik moet dus enkel maar die onderdelen vervangen (ophanging, uitlaten en kooi buiten + wat extra's) hoop ik.... Referentiefoto's zoek ik deze avond nog...

Voorlopig ben ik nog maar begonnen met het primen en spuiten van de body en het onderstel... Later meer... :twisted:






Last edited by Loeten; 06-04-2006 at 17:12.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-04-2006, 22:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Een leuk en origineel project! Veel plezier ermee.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-04-2006, 22:44
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Dit is een leuke livery. Maak er je werk van!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-04-2006, 23:34
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
flying sousage mooie decals,en ik dacht dat ik een speciale had.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-04-2006, 23:36
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Tof project. 't amusement!!
Enne.... diene Oostenrijker, was dat niet Hacki68 ?? Ik heb 2 weken terug ook 2 liveries aan hem gekocht (& intss gekregen). Hij is in ieder geval niet duur & zijn verzendkosten vallen ook erg goed mee (3,50€/2stuks).
Maar dit terzijde
Reply With Quote
  #6  
Old 06-04-2006, 15:45
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ja klopt Vanni! Die man heeft leuke livery's liggen en is absoluut niet duur. Een aan te raden persoon, ook al omdat het versturen heel vlot gaat.

Binnenkort volgt een update.

Heb ondertussen gezien dat ik andere blanden ga nodig hebben. De slicks dienen natuurlijk niet om in de woenstijn rond te rijden. Bovendien passen de rubbers helemaal niet op de velgen. Dat wordt effe zoeken bij Domino morgen...


Ik heb de foto's aangepast. Hopelijk vallen ze niet te groot uit? Anders mag (MOET) je me zeker waarschuwen... Ben namelijk aan het experimenteren. Ik heb op het Nederlandse forum namelijk een album aangemaakt om wat grotere foto's te plaatsen. Maar als ze hier te groot zijn, dan pas ik ze natuurlijk wel aan (Heb ze alvast nog wat kleiner gemaakt)

Last edited by Loeten; 06-04-2006 at 17:13.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-04-2006, 17:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
UPDATE

Na een druk weekje met afwerken kinderkamer en Gent-Wevelgem heb ik ook wat kunnen verder bouwen aan dit rallymonster(tje). Een overzichtje:

Enkele foto's van de body na laag 2... (Daarnet heb ik er laag 4 opgezet...)
De nodige gaatjes zijn ook al geboord (luchthapper, uitlaatbuis bovenop de motorkap)







Een algemeen overzicht deze morgen:





De schokdempers zijn iets groter dan die van de asfaltversie:





(De bodemplaat werd wel bijgewerkt op een aantal plaatsen. De vlekjes die je hier ziet zijn dus weg.)

En hier zitten enkele stukken aan elkaar, maar dat zie je ook zelf wel...



Op- en aanmerkingen zijn steeds welkom, net als tips en kritiek.

Nog een vraagje voor de echte kenners: als deze wagen zijn uitlaatbuis op zijn kap krijgt, hangt er dan ook nog een uitlaatbuis onderaan langsachter??
Reply With Quote
  #8  
Old 08-04-2006, 20:35
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Wat jij bedoelt met de "uitlaatbuis bovenop de motorkap" is in werkelijkheid de luchtfilter. Deze heeft een verlengde buis tot op het dak zodat er geen water in de luchtfilter kan komen als ze daar in de brousse door zo'n diepe plassen gaan crossen. Uiteraard heeft deze wagen ook nog een uitlaat op de normale plaats.
Overigens zijt ge weer goe bezig.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #9  
Old 08-04-2006, 22:06
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Klopt allemaal wat Nismo hier beweert. Ook in verband met de vliegende sausijs: goe werk!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #10  
Old 10-04-2006, 18:38
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
update 10/04/2006

@ Nismo: Thanks voor de info. Hieronder dus waarvoor het dient...



Ik heb ondertussen wat referentiefoto's gevonden. Ze zijn welliswaar van een gebouwd model en niet van de oorspronkelijke auto maar toch kan ik er wat uit leren. Op sommige kits zie je vaak vooraan de auto en soort "net", tussen de uitwendige beschermingsbuizen. Op de foto's van de Celica's in actie in Kenia zie je dat niet... Tja... Of dus toch zie ik net op enkele foto's. Maar ze zijn amper zichtbaar. Ik ga dus moeten kiezen voor een zilverkleurig dun netje. Niet zoals je vaak op die die-cast modellen ziet...






Vandaag heb ik wat verder gebouwd. Het was vooral zwart werk (X-18, XF-1 en X-1). Gelukkig moest ik het interieur van een sitte laag voorzien, anders was het wel erg somber geweest...

Een overzichtje:

Hier het zwartwerk... (Niet volledig zie ik; die koelbuis en de ramen ontbreken)



De voorzijde van de wagen werd waar nodig met zwart aagevuld. Jammer genoeg was dat niet altijd even strak en netjes (per ongeluk verkeerde plakband om af te plakken gebruikt) maar al bij al valt het mee: daar waar de foutjes zitten komen decals of extra onderdelen... Maar toch



Hieronder zie je de tweede body voor het restauratieproject en enkele onderdelen voor deze wage (luchthapper en onderdelen van de lichten)



En hier kreeg het interieur en de velgen hun witte lagen. Het interieur moet nog andere kleuren krijgen, dat zal via afplakwerk en spuiten gebeuren, denk ik... Eens wat anders proberen dan steeds schilderen met het penseel...



Ondertussen zijn de pics aangepast op de juiste grootte (max-afmetingen 800 x 600) Ze vallen nu wel weer groot uit...


Last edited by Loeten; 10-04-2006 at 22:32.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-04-2006, 19:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Anders roep je maar...
Joehoe!!! Loooeeeeten!!!

Je bent weer naar de andere kant aan het overdrijven eh
Je mag gerust de grootte van je foto's reduceren tot 800x600, dan kan je nog alle detail goed zien, en blijf je toch mooi binnen onze regels...

't Is maar dat je het weet eh
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #12  
Old 10-04-2006, 19:39
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Kijkend naar de eerste foto vroeg ik me af op welke schaal dat model wel was aangezien de man blijkbaar grootse moeite had om het decalvel vast te houden
Pas later viel mijn euro
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 10-04-2006, 21:45
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake
Joehoe!!! Loooeeeeten!!!

Je bent weer naar de andere kant aan het overdrijven eh
Je mag gerust de grootte van je foto's reduceren tot 800x600, dan kan je nog alle detail goed zien, en blijf je toch mooi binnen onze regels...

't Is maar dat je het weet eh

Ja klopt... Nadat ik ze op pc heb staan, reduceer ik ze steeds via Photo editor tot een grootte van 4 op 3 cm... Maar ik zou beter gewoon mijn toestel inzetten op 800 x 600 dan moet ik dat niet aan te passen. Zal wel eens moeten nakijken op dat "brouwersforum" hoe groot de foto's mogen zijn bij het uploaden. Ik dacht zo'n 120 kB...

Allez, straks effe fotoshoot houden...

Schaal is trouwens 1/24 en dat decalvel lag op een krant, vandaar dat hoofd, idd best grappige compositie...
Reply With Quote
  #14  
Old 11-04-2006, 11:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by sledge
Kijkend naar de eerste foto vroeg ik me af op welke schaal dat model wel was aangezien de man blijkbaar grootse moeite had om het decalvel vast te houden
Jawadde, Tom Boonen die hoogstpersoonlijk Loeten's decalvel komt vasthouden
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 11-04-2006, 14:12
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake
Jawadde, Tom Boonen die hoogstpersoonlijk Loeten's decalvel komt vasthouden

Jazekers !! Heb jaren voor Museeuw gesupporterd, heb er een tiental dikke mappen vol foto's en artikels van gemaakt en nu zocht ik een ander "idool". Tommeke kwam zich spontaan aanmelden en toen hij er toch was, hield hij effe dat vel vast. Aardig van hem want mijn vrouwke kan niet meer...

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.