De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 24-03-2016, 11:58
Cusco Cusco is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2013
Location: Genk
Posts: 182
Zero Paints droogtijden

Hoi iedereen,

hier ben ik weer met een vraag. Ik heb regelmatig vragen , maar wie niet vraagt, niet wint en wie weet komt het ooit nog goed .

Ik wil nog eens een poging wagen met zero paints in de ab en vroeg me eigenlijk af hoeveel tijd je tussen de verschillende lagen moet laten. Ik heb al eens zitten googlen, en dat varieert van 1 min tot bijna 24u.

Nu wou ik eens weten wat jullie uit ervaring doen.

Mijn bedoeling is om eerst Tamiya primer te gebruiken, dan zero paints kleur en afwerking met zero paints 1k clear.

Ik veronderstel dat ik de primer best 24u laat uitharden alvorens met kleur te beginnen.

Dan een eerste mistlaag kleur, maar hoeveel tijd hierna voor de volgende mistlaag?

En als de kleur volledig gespoten is, hoeveel tijd alvorens met de 1k te beginnen? En hoeveel tijd tussen deze mistlagen?

Mercikes alvast

Robby
Reply With Quote
  #2  
Old 24-03-2016, 12:37
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Ik gebruik precies dezelfde zaken als jij, dus Tamiya primer, zero paints kleur en tenslotte 1K clear. Bij het spuiten van de kleur inderdaad beginnen met mistlaag. Tegen de tijd dat een hele body eenmaal gedaan is op die manier is de verf allang droog genoeg om de volgende laag te spuiten. Zelf spuit ik meerdere dunne (mist)laagjes en als laatste pas een dikkere laag. Meestal hoeft die laatst laag niet eens zo heel dik te zijn omdat meerdere dunne lagen vaak ook al goed dekken.

Na de kleurlaag zet ik alles te drogen. Ik heb begrepen dat je vrij snel al 1K kan spuiten, maar ik laat de kleur meestal een paar dagen drogen. Dan check ik of er nog foutjes (stofjes ofzo) inzitten die dan eventueel nog aangepakt kunnen worden, beter dat te doen voor de blanke laklaag dan erna
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #3  
Old 24-03-2016, 19:41
Mech@niC's Avatar
Mech@niC Mech@niC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2006
Location: Goirle Nederland
Posts: 551
Werkt die 1K Zero blanke lak een beetje.
Ik heb nu ook iets nieuws van Alclad II, 2 verschillende soorten blanke lak.
Namelijk Aqua Gloss en nog Klear Kote Gloss.
Ik moet nog eens ff uitzoeken waar ik ze op kan gebruiken.
Ik weet dat je die Aqua Gloss kan gebruiken over de Alclad metallics, en die andere heb ik al geprobeerd over Zero base color (namelijk over de Tamiya Jaguar XJR-9LM) Het geeft geeft niet een echte High Shine zeg maar, maar daar ben ik ook net naar op zoek.
Deze Klear Kote Gloss spuit heel fijn.
Zal eens wat plaatjes laten zien hiervan.
__________________

Jim Hall is Chaparral
Reply With Quote
  #4  
Old 31-03-2016, 17:37
Cusco Cusco is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2013
Location: Genk
Posts: 182
Ik heb het eens geprobeerd met de bovenstaande tips en tot nu toe ziet het er veelbelovend uit. Morgen ga ik een poging doen om de 1K er op te plaatsen.
Reply With Quote
  #5  
Old 31-03-2016, 20:10
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
In principe als het geen metallic of candy kleur is, dan kan je al na een uur vernissen met 1K. Dit heb ik al verschillende keren gedaan zonder problemen.
__________________
Mvg,
Lesley
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.