De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-02-2008, 05:06
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Dsmec - Belangrijk Bericht Voor Alle Teams En Piloten

donderdag 14 februari 2008



Beste piloten,
Beste team,


Betreft: Belangrijk bericht betreffende negatieve berichten RACB als zouden onze reglementen niet goedgekeurd zijn door de VAS


Om alle negatieve geruchten de kop in te drukken, staan we er op, om jullie hierbij de mail te sturen die we op 23 januari 2008 van de VAS hebben mogen ontvangen. Wat men ook beweert ... het reglement van de DSMEC is wel degelijk door de beheerraad van de VAS goedgekeurd ! Dit om alle teams, piloten, sponsors en autosportliefhebbers te bewijzen dat we ons huiswerk wel degelijk goed gemaakt hebben. De organisatie van de DSMEC kan het niet toelaten dat sommige instanties blijkbaar alle drukkingsmiddelen willen gebruiken om teams en piloten te verhinderen zich in te schrijven voor de DSMEC, vooral dan wat betreft Porsches en GT3-wagens. Het complete sportieve en technische reglement werden dan ook unaniem door de VAS goedgekeurd op dinsdag 22 januari 2008 waarvan onderstaand bewijs toegevoegd.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: VAS Secretariaat [mailto:vas.secretariaat@skynet.be]
Verzonden: woensdag 23 januari 2008 14:12
Aan: Hans Vandeven
CC: Gaston Vandeput; Hugo Bruyneel; Daniel Verschaeve
Onderwerp: Re: 08.01.21 Endurance Cup aan RACB

Geachte,
Hans,

Tijdens de vergadering van de Raad van Bestuur VAS van dinsdag 22 januari, werden de reglementen van de Endurance Cup 2008 (technisch), het Dunlop Endurance Cup (technisch), het Dunlop Endurance Cup (sportreglement) en het Endurance Cup 2008 (sportreglement) besproken en unaniem goedgekeurd.

Hopende u hiermee van dienst te zijn

Namens de RvB VAS
Dumortier ignace
secretaris
Reply With Quote
  #2  
Old 14-02-2008, 14:43
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
RACB Sport stuurt aan op boycot Porsches in Dunlop Endurance Cup

Bron: Pitstop.tv

RACB Sport is aan het pogen om de Porsches uit de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup te weren. Kurt Van Campenhout, technisch directeur van RACB Sport, gaat niet akkoord met het DSMEC-reglement dat door de VAS is goedgekeurd, en probeert teams te ontmoedigen om in de DSMEC te stappen.


De Dunlop Sport Maxx Endurance Cup, de opvolger van de Belcar Endurance Cup in een organisatie van Hans Van de Ven, zit in de lift. En de groeiende populariteit is een doorn in het oog van vooral Belcar-organisator SRO Belgium, die teams ziet overstappen naar DSMEC. De afgelopen weken is gebleken dat Van Campenhout er alles aan doet om de geloofwaardigheid van DSMEC bij geïnteresseerde teams te ondermijnen. Nochtans beschikt DSMEC over een sportief en technisch reglement, dat op 22 januari 2008 door de Vlaamse Autosport Vereniging VAS is goedgekeurd. Het is in het verleden nog nooit gebeurd dat RACB Sport een reglement van de VAS heeft verworpen.

In het door de VAS goedgekeurde DSMEC-reglement is het geluidsniveau voor de races op Circuit Zolder beperkt tot 105dBA. Van Campenhout wil dat niveau terugbrengen tot 100dBA, een limiet die nefast is voor de Porsches. Artikel 18.e van de statuten van de RACB geeft Van Campenhout de macht om in te grijpen. Op gemotiveerd verzoek van Van Campenhout en om veiligheidsredenen (er staat niet “of”, maar “en”) kan RACB Sport de VAS ertoe verplichten om een voertuig of een voertuigklasse te weigeren. De vraag is dan welke argumenten Van Campenhout heeft om 100dBA op te leggen en of de veiligheid in het gedrang komt. De veiligheidskwestie is al niet aan de orde, omdat de 105dBA vastgelegd is volgens de uitbatingsvergunning van Circuit Zolder. Het hangt dus af van de argumenten van de technisch directeur van RACB Sport.

Insiders menen dat Van Campenhout in dit dossier niet optreedt als RACB-man, maar als vertegenwoordiger van SRO, dat de FIA GT-kampioenschappen en ook de Belcar organiseert. Van Campenhout is de technische controleur in FIA GT3 en probeert nu zijn broodheer Stéphane Ratel, de man achter SRO, te dienen. SRO Belcar is teams aan het verliezen aan DSMEC en dreigt daardoor minder inkomsten te hebben. Van Campenhout is door SRO uitgestuurd om de uittocht een halt toe te roepen. Porsche-tuner Jo Jamers van First Motorsport bevestigt aan pitstop.tv dat Van Campenhout teams beïnvloedt om uit DSMEC weg te blijven.

Jamers: “Ik heb een gesprek gehad met Kurt Van Campenhout en het klopt dat hij ons probeert te ontmoedigen om aan DSMEC deel te nemen. Hij beweert dat er nog geen reglement getekend is (klopt niet, het reglement is op 22 januari 2008 goedgekeurd door de VAS nvdr.) en hij zegt dat DSMEC nooit op 105dBA zal rijden. Hij zegt ook dat hij GT3’s in DSMEC zal laten verbieden. Ik ben namelijk van plan om mijn Porsche GT3 uit de Belcar van 2007 nu in DSMEC in te zetten. Het optreden van Van Campenhout zaait natuurlijk twijfels onder mogelijke klanten.”
“Mijn voorkeur gaat uit naar DSMEC, omdat het goedkoper is en omdat ik mijn klanten veel meer tracktime kan aanbieden dan bij SRO. Vorig seizoen werd bij SRO met onze opmerkingen nooit ofte nimmer rekening gehouden. Er werd nooit naar ons geluisterd. En nu gaat SRO het voordeel dat we hebben met onze pitstopstrategie, wegnemen door een format van 2 keer 60 minuten toe te passen.”

Wie dit jaar met een Porsche vooraan wil meedraaien in de Belcar van SRO, moet overstappen van de 997 GT3 naar de nieuwste GT3 Cup S, die 250.000 euro kost. En zelfs met die investering wordt het moeilijk om op te boksen tegen ondermeer de Moslers, tenzij SRO Belgium de Mosler-teams zou verplichten om met een pro/am-bezetting te rijden, zoals in de Franse GT. Het is niet onlogisch dat de voorkeur van de Porsche-teams nu uitgaat naar DSMEC.

Intussen zit DSMEC-organisator Hans Van de Ven wel flink verveeld met het werk achter de schermen van Van Campenhout.

Van de Ven: “Hoewel de beweringen van Kurt Van Campenhout geen steek houden, beginnen we de gevolgen toch te voelen. Zo heeft een kandidaat-hoofdsponsor, die actief was in Belcar, afgehaakt. Daardoor lopen we een flink budget mis, puur een gevolg van de uitlatingen van Van Campenhout.”

Nog in de statuten van de RACB lezen we dat RACB Sport de “ontwikkeling van de autosport in ons land verzekert”. Kurt Van Campenhout was voorlopig niet bereikbaar voor commentaar.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-02-2008, 21:44
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
RACB Sport is aan het pogen om de Porsches uit de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup te weren.


Van Campenhout
is de technische controleur in FIA GT3 en probeert nu zijn broodheer Stéphane Ratel, de man achter SRO, te dienen.
Hufters !!!!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 14-02-2008 at 21:47.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2008, 21:51
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Ietwat primitief uitgedrukt, maar het dekt de lading in ieder geval

Dit is alleen maar een teken dat DSMEC goed bezig is: de gevestigde orde krijgt zwakke knieën en verlaagt zich tot achterbakse technieken.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2008, 23:13
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Ik heb een tijdje geleden gezegd dat de DSMEC wel eens groter zou kunnen worden dan de BELCAR binnen enkele jaren. Blijkbaar gaan we niet eens zo lang moeten wachten.

In feite heeft de BELCAR deze leegloop voor 100% aan zichzelf te danken. Natuurlijk hebben we vorig jaar enkele prachtige wagens de revue zien passeren. Maar de Belgische markt is gewoon te klein om een voldoende groot startveld van GT3's bijeen te brengen.

Het is volgens mij niet meer dan logisch dat de meeste teams zich wenden tot de DSMEC. Mijn voorheen geliefde kampioenschap, de BELCAR, is de laatste jaren namelijk in sneltempo vervreemd van zijn oorspronkelijke, liberale filosofie. Deze winter is er met de DSMEC eindelijk een waardig opvolger van de BELCAR opgestaan!

Ik hoop dat de DSMEC het been zal stijfhouden en zal vasthouden aan zijn (volgens mij zeer goede) reglement. Het zou toch prachtig zijn om de GT3's, toerismewagens en silhouetten zij aan zij te zien strijden. Dat is waar ik naar verlang, en niet die grootheidswaanzin van de RACB en SRO.

Een fusie tussen de BELCAR en DSMEC lijkt op het eerste zicht een goede oplossing. Maar aangezien dit zowat onmogelijk is en de rotte appels van SRO dan nog in de pap te brokken zouden hebben lijkt het me beter dat de BELCAR einde 2008 ten dode opgeschreven is. Dan kunnen we in 2009 misschien terug genieten van echte autosport!
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 15-02-2008, 01:19
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Ietwat primitief uitgedrukt, maar het dekt de lading in ieder geval

Dit is alleen maar een teken dat DSMEC goed bezig is: de gevestigde orde krijgt zwakke knieën en verlaagt zich tot achterbakse technieken.

Beclar dood na 2008? Zou het dan echt zover zijn?
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr

Last edited by guntha; 15-02-2008 at 01:27.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-02-2008, 09:19
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Fusie tussen belcar en dsmec zal wel nooit mogelijk zijn, want in 2006 reden in de belcar de gt's, toerismes en silhouetten nog tegen elkaar, en dat is wat SRO net niet meer wou.

In mijn ogen wordt de DSMEC HET uithoudingskampioenschap ipv belcar dat 9 kansen op 10 na volgend jaar alleen nog 2x 60 min gaat rijden!

Nu alleen nog de 24u naar de DSMEC en het is gebakken!
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #8  
Old 15-02-2008, 09:29
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Nu alleen nog de 24u naar de DSMEC en het is gebakken!
Zal moeilijk worden aangezien bestaande contracten en voor een 3de 24H in België is volgens ons geen plaats en krijgt men geen toelating.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-02-2008, 09:34
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
In mijn ogen wordt de DSMEC HET uithoudingskampioenschap ipv belcar dat 9 kansen op 10 na volgend jaar alleen nog 2x 60 min gaat rijden!
Hoe ik het zie, maar dat is dan louter persoonlijk:
  • BTCS - Sprint en endurance wedstrijden voor silhouettes
  • Belcar - Sprint races voor GT3 & GT4 wagens (zoals de promotor het ook wil)
  • DSMEC - Endurance wedstrijden voor GT's en Tourings

Zo zijn er 3 kampioenschappen die allen zelfstandig kunnen bestaan. Lijkt me dan voor publiek ook aangenamer daar alles dan wat transparanter is.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-02-2008, 12:12
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Dan ga ik sowiezo DSMEC en BTCS veel leuker vinden dan de belcar. Belcar zijn maar gt3 en 4. Stom reglement en geen echt racen. Als je daarnaast dan DE BTCS ziet, echt sound van die wagens en echt racen.
Zelfde bij DSMEC. Daar mag iedereen meerijden Echt fun.
Nooit gedacht dit te zeggen maar sta volledig achter de DSMEC
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr

Last edited by guntha; 15-02-2008 at 12:20.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-02-2008, 22:55
Peter Peter is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2007
Location: Weert
Posts: 3
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Zal moeilijk worden aangezien bestaande contracten en voor een 3de 24H in België is volgens ons geen plaats en krijgt men geen toelating.
Niet zo heel ver van België liggen echter toch ook een paar mooie circuits die dat misschien wel zouden kunnen faciliteren. Misschien voor 2009 eens omhoog kijken?

Verder ga ik echt geen woord vuilmaken aan de berichten waar dit topic mee begon; ik wens de DSMEC organisatoren alle succes met de realisatie van hun schitterende plannen. Als het even lukt zullen we er bij zijn!
Reply With Quote
  #12  
Old 16-02-2008, 13:39
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Het ziet er naar uit de we de goede oude tijden terug gaan krijgen. Prachtige deelnemersvelden tijdens de DSMEC wedstrijden.

Is het net zoals vorig jaar dat er enkele wedstrijden samen worden gereden met het VASAF kampioenschap?

Mvg...
Reply With Quote
  #13  
Old 16-02-2008, 14:52
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Is het net zoals vorig jaar dat er enkele wedstrijden samen worden gereden met het VASAF kampioenschap?
Neen, spijtig genoeg nog niet. Zij hebben een eigen kalender.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.