De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Kit review
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-12-2008, 17:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ensign N-177 - J. Ickx - GP Nederland 1976 - RTN Models - 1/20

Nu alle verbouwingswerken op de eerste verdieping achter de rug zijn, en ook alle voorbereidende werken op het gelijkvloers in zoverre klaar zijn dat de nieuwe keuken eerst moet geïnstalleerd worden vooraleer ik verder kan, heb ik wat tijd om het modelbouwen weer op te pikken. De keuken wordt niet verwacht vóór eind januari, dus deze vakantie kan ik nog eens wat "plekken".

Hiervoor heb ik een kit uitgekozen die je niet alle dagen gaat tegenkomen. Ik heb hem besteld in Brazilië en ik heb er nergens anders eentje tegengekomen. Het gaat om het merk "RTN Models", een vrij onbekende speler op de modelbouwmarkt. Maar omdat ik graag de Ensign wou bouwen waarmee Ickx in 1976 en 1977 gereden heeft, heb ik dus toegehapt.

De doos bestaat uit stevig karton, geschikt om per post te verzenden de hele wereld rond. Dat moet ook als je fabriceert in Brazilië denk ik.



Het bouwplan is in full color, wat een meevaller is en zelfs bij gerenommeerde merken als Tamiya of Hasegawa niet het geval is.



De body bestaat uit één geheel en is vervaardigd uit resin, wat een beetje aan Studio27 doet denken. De vorm van de body lijkt trouwens sterk op die van de McLaren M23 uit hetzelfde jaar (althans, dat vind ik toch).



De cockpit bestaat ook uit resin, maar de meegegoten gordels ga ik waarschijnlijk vervangen door zelfgemaakte. De velgen bestaan uit mooi gedraaid aluminium. De kabels die in de kit zitten lijken me wat te dik en ik denk dat ik ze ook ga vervangen.



Het merendeel van de onderdelen bestaat uit white metal. Ik ben persoonlijk niet zo gek van dat materiaal, maar het is niet anders. Wel ben ik van plan om de assen en langwerpige stangen te vervangen door ijzerdraad: dan moet ik geen bramen wegschuren en bovendien is ijzerdraad niet zo broos en buigbaar. Ook de inlaattrompetjes zien er wel leuk uit.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ensign_kit_review_01.jpg
Views:	1385
Size:	350.8 KB
ID:	12183   Click image for larger version

Name:	ensign_kit_review_02.jpg
Views:	1282
Size:	361.2 KB
ID:	12184   Click image for larger version

Name:	ensign_kit_review_03.jpg
Views:	1267
Size:	251.3 KB
ID:	12185   Click image for larger version

Name:	ensign_kit_review_04.jpg
Views:	1295
Size:	277.6 KB
ID:	12186   Click image for larger version

Name:	ensign_kit_review_05.jpg
Views:	1257
Size:	373.0 KB
ID:	12187  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 27-12-2008 at 20:20.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-12-2008, 17:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
De wielen inserts en de achterspoiler bestaan ook uit white metal. De inserts lijken me ok, maar de wingend plates lijken me ook nogal dik en ik overweeg om ze te vervangen door aluminiumplaat of dunne plastic sheet.



Dan een kleine verrassing: de versnellingsbak en uitlaten zijn gewoon een gietraam van Tamiya! Het merk staat er zelfs gewoon op. Ik ga ervan uit dat de mensen van RTN Models hiervoor toestemming hebben en waarom ook niet, de bekende Cosworth motor die in zoveel Tamiya dozen zit past zeer goed en waarom het warme water uitvinden?



Er zit ook een klein foto-ets raampje bij dat voornamelijk de steunen van de achterspoiler bevat en wat radiatorroosters. De ijzerdraad die meegeleverd is lijkt me nogal krom om te kunnen gebruiken, maar dat zien we wel.



Tenslotte zien de decal vellen er ook goed uit. Je kan er 5 verschillende versies mee bouwen, waarbij de enige mogelijke versie wat Ickx betreft de GP van Nederland is. Die versie ga ik dan ook bouwen.



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ensign_kit_review_06.jpg
Views:	1237
Size:	325.6 KB
ID:	12188   Click image for larger version

Name:	ensign_kit_review_07.jpg
Views:	1236
Size:	359.1 KB
ID:	12189   Click image for larger version

Name:	ensign_kit_review_08.jpg
Views:	1238
Size:	272.7 KB
ID:	12190   Click image for larger version

Name:	ensign_kit_review_09.jpg
Views:	1228
Size:	408.5 KB
ID:	12191   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_04.jpg
Views:	1206
Size:	235.0 KB
ID:	12219  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 27-12-2008 at 20:21.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.