De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 9 votes, 5.00 average.
  #406  
Old 30-08-2011, 21:04
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
Van de Belcar alleen doen er 13 auto´s mee + zeven maakt toch 20?

Belcar:
- WRT #1 Audi R8 LMS
- Scuderia Monza #2 Porsche 997
- KRK #4 Mercedes SLS
- KRK #8 Mercedes SLS
- Level Racing #21 Porsche 997 GT3 Cup
- Speedlover #30 Porsche 997 GT3 Cup
- Accent #33 Porsche 997 GT3 Cup
- Mcdonald´s Racing #55 Porsche 996 RS
- Prospeed #60 Porsche 996 RS
- MSE #65 BMW 335I Coupé
- Skylimit #71 Porsche 996 Cup
- Belgium Racing #99 Porsche 997 GT3 Cup
- Qvick Motors #121 BMW M3 WTCC

+ Zo gezegd zeven wagens in DSC die verder rijden = 20.

Nu, of dat van die zeven klopt, dat weet ik niet Het hangt er idd allemaal van af welke auto´s nog in koers zijn na zes uren.
Uit de FR Press Release van Speedworld:

Quote:
Pour le reste, vingt des vingt-sept très beaux bolides inscrits au sein dans le Dutch Supercar Challenge (dont certains sont alignés par des teams belges désireux de chausser des pneus autres que les Michelin imposés en Belcar) lutteront uniquement durant six heures lors d’une manche très spéciale de leur série. Avec des Audi, Corvette, Mosler, Marcos, BMW ou Porsche (notamment une bonne 997 menée par l’ex-pilote WTCC Jaap Van Lagen) de tous poils, cela devrait déménager en début de course avec une grille attendue de 34 voitures, soit près du double de l’an dernier.
Dus, als ze er 34 op de grid verwachten, waarvan er 20 enkel de eerste zes uren rijden, dan kom ik op 14 stuks waarmee we de nacht ingaan. Tenzij ze bij Speedworld natuurlijk zelf niet meer zouden weten wat ze schrijven...
Reply With Quote
  #407  
Old 30-08-2011, 21:05
TTke TTke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 63
Wink

Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
Van de Belcar alleen doen er 13 auto´s mee + zeven maakt toch 20?

Belcar:
- WRT #1 Audi R8 LMS
- Scuderia Monza #2 Porsche 997
- KRK #4 Mercedes SLS
- KRK #8 Mercedes SLS
- Level Racing #21 Porsche 997 GT3 Cup
- Speedlover #30 Porsche 997 GT3 Cup
- Accent #33 Porsche 997 GT3 Cup
- Mcdonald´s Racing #55 Porsche 996 RS
- Prospeed #60 Porsche 996 RS
- MSE #65 BMW 335I Coupé
- Skylimit #71 Porsche 996 Cup
- Belgium Racing #99 Porsche 997 GT3 Cup
- Qvick Motors #121 BMW M3 WTCC

+ Zo gezegd zeven wagens in DSC die verder rijden = 20.

Nu, of dat van die zeven klopt, dat weet ik niet Het hangt er idd allemaal van af welke auto´s nog in koers zijn na zes uren.

MSE rijdt DSC 6u dixit Bart Van Samang 25/8/11, net zoals Lumbeek Viper.
Qvick BMW is tot tegenbericht een BTCS wagen

Dus:
11 Belcar auto's waarvan 3GT3, 7GTO+ en 1GTO-
1 BTCS
22 DSC, waarvan 6 die verderrijden na 22u; waarvan2 Scotty's (Belgische auto's die alleen via de DSC omweg tot de 24u toegelaten worden) en dus eigenlijk maar 4 echte DSC auto's die verder rijden.
Dus 34 wordt 17 na 22u (in het beste geval)
Reply With Quote
  #408  
Old 30-08-2011, 21:11
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2010
Location: Belgie
Posts: 158
Ja idd, Qvick is uit de BTCS, maar met mn 'Belcar' bedoelde ik de Belgische wagens die de volledige race rijden hehe xd In ieder geval, op zaterdag wordt het wel de moeite, en voor zondag zien we wel. Hoe dan ook wordt het een leuk spektakel
Reply With Quote
  #409  
Old 30-08-2011, 21:54
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Voorstel voor volgend jaar: fusie met DSC (maak er BSC van; Benelux Supercar Challenge), aangezien de DSC dit jaar ook in Spa én in Zolder rijdt. Neem de reglementen van de DSC over en organiseer een race over 6u (of 10u, of 12u) in Zolder als hoogtepunt van het kampioenschap. Elke andere oplossing biedt naar mijn mening geen soelaas en al zeker niet op korte termijn (een lange termijn kan 24h of Zolder zich niet meer permitteren...).

EDIT: zojuist gevonden op het forum van de DSC:
Quote:
De voorspelling luidt dan ook dat dit waarschijnlijk de laaste 24 uur zal worden, want deze eenzijdige eerste samenwerking met DSC zal volgend jaar geen vervolg krijgen, of Dick zal het heft helemaal in handen moeten nemen. Dan pas zullen de oude tijden weer herleven in de Belcar waar dan opnieuw met gelijke wapens gestreden kan worden.

Last edited by Grig-O; 30-08-2011 at 21:59.
Reply With Quote
  #410  
Old 30-08-2011, 22:12
TTke TTke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 63
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Voorstel voor volgend jaar: fusie met DSC (maak er BSC van; Benelux Supercar Challenge), aangezien de DSC dit jaar ook in Spa én in Zolder rijdt. Neem de reglementen van de DSC over en organiseer een race over 6u (of 10u, of 12u) in Zolder als hoogtepunt van het kampioenschap. Elke andere oplossing biedt naar mijn mening geen soelaas en al zeker niet op korte termijn (een lange termijn kan 24h of Zolder zich niet meer permitteren...).

EDIT: zojuist gevonden op het forum van de DSC:

Fusies zijn blijkbaar geen oplossing: zie Belgian GT + DSMEC. Dat had 60 auto's moeten opleveren en twee jaar later blijven er 11 over in de 24u (20 in normale races)
Het schoentje wringt duidelijk ergens anders...en het is nochtans niet zo moeilijk
Reply With Quote
  #411  
Old 30-08-2011, 22:29
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Diest
Posts: 266
Ik ga passen voor deze race. Zelfs als Endurance fan ga ik geen 20 km van mijn deur kijken naar wat inmiddels echt wel een flauwe grap geworden is. Jammer dat de 24 van Zolder zo ten onder moeten gaan...
Reply With Quote
  #412  
Old 30-08-2011, 22:57
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2010
Location: Belgie
Posts: 158
Quote:
Originally Posted by Pegasus View Post
Ik ga passen voor deze race. Zelfs als Endurance fan ga ik geen 20 km van mijn deur kijken naar wat inmiddels echt wel een flauwe grap geworden is. Jammer dat de 24 van Zolder zo ten onder moeten gaan...
Ik kan je hier slechts deels in volgen. Waarom op zaterdag geen kijkje komen nemen: de eerste zes uur zien we het mooiste veld in pakweg 5 jaar, das al eens de moeite ;p
Reply With Quote
  #413  
Old 30-08-2011, 23:27
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Voorstel voor volgend jaar: fusie met DSC (maak er BSC van; Benelux Supercar Challenge), aangezien de DSC dit jaar ook in Spa én in Zolder rijdt. Neem de reglementen van de DSC over en organiseer een race over 6u (of 10u, of 12u) in Zolder als hoogtepunt van het kampioenschap. Elke andere oplossing biedt naar mijn mening geen soelaas en al zeker niet op korte termijn (een lange termijn kan 24h of Zolder zich niet meer permitteren...).

EDIT: zojuist gevonden op het forum van de DSC:
Mag ik je er wel opwijzen dat dit door iemand gezegd is die niks te maken heeft met organsatie van dsc.

Maar mij valt het meest op dat er weer geen BTCS wagens aan start staan. (buiten de bmw van quick motorsport)
Reply With Quote
  #414  
Old 31-08-2011, 07:49
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Last minute inschrijving danckaert motorsport.Alex en ralf danckaert, brune vermeeren en geoffrey vankets.
Bron: hun facebook pagina
Normaal ging first motorsport ook mee doen met, machiels, belien, van der zwaan.
Maar blijkbaar komt er niks van in huis.
MSE misschien toch de 24hr maar ze bekijken de situatie na 6uren.
Bron: persbericht mse

Last edited by fenixracing; 31-08-2011 at 07:52.
Reply With Quote
  #415  
Old 31-08-2011, 08:38
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Diest
Posts: 266
Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
Ik kan je hier slechts deels in volgen. Waarom op zaterdag geen kijkje komen nemen: de eerste zes uur zien we het mooiste veld in pakweg 5 jaar, das al eens de moeite ;p
Dsc toevoegen aan het startveld om de hoop kunstmatig aan te dikken slaat helemaal nergens op. Strijd tussen Belcar en Dsc zal er niet zijn want daar heeft geen van beide baat mee. En een 24 uren begint pas echt als de avond valt en de koplampen aan gaan, en tegen die tijd geeft de helft van de starters er de brui aan. No thanks.
Reply With Quote
  #416  
Old 31-08-2011, 09:47
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2010
Location: Belgie
Posts: 158
Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Last minute inschrijving danckaert motorsport.Alex en ralf danckaert, brune vermeeren en geoffrey vankets.
Bron: hun facebook pagina
Normaal ging first motorsport ook mee doen met, machiels, belien, van der zwaan.
Maar blijkbaar komt er niks van in huis.
MSE misschien toch de 24hr maar ze bekijken de situatie na 6uren.
Bron: persbericht mse
Erg goed nieuws: zulke inschrijvingen heeft de race nodig!
Reply With Quote
  #417  
Old 31-08-2011, 09:51
Mattiallemakki's Avatar
Mattiallemakki Mattiallemakki is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 78
Op 24u.be wordt de crisis als schuldige aangewezen voor het magere startveld van de 24u in Zolder. Ik weet niet wie deze onzin noteert en durft te publiceren, zien ze nu echt niet in dat er in bij speedworld/RACB nogal wat te verbeteren valt.

Dit jaar is de eerste en de laatste keer dat de DSC met de Belcar in de 24u rijdt. Er komen genoeg stemmen vanuit de paddock met klachten richten de organisatie die niet worden aangehoord of deze mensen worden zonder pardon weggestuurd. De al oude truc "ik spreek alleen frans en begrijp uw Nederlands niet" werkt ook nu maar al te goed.
Reply With Quote
  #418  
Old 31-08-2011, 10:21
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Op de Belcar-site staat een upgedate deelnemerslijst met de BMW van Danckaert en Vermeeren.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #419  
Old 31-08-2011, 10:22
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
tjah, in een press-release kan je nu eenmaal niet schrijven wat een bende klungelaars je zelf bent, da's niet te goed voor de zaken.

alleen hopen dat ze het wel beseffen
__________________
Reply With Quote
  #420  
Old 31-08-2011, 10:23
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Mag ik je er wel opwijzen dat dit door iemand gezegd is die niks te maken heeft met organsatie van dsc.
Dat weet ik, was alleen maar om aan te tonen hoe sommige Nederlanders denken over de toekomst van de 24 uur. Ik blijf erbij, de promotie in handen van circuit Zolder en een race van 6u voor het volledige DSC kampioenschap (+ Belgische deelnemers, geen fusie dus) kan de race weer doen herleven. Binnen een paar jaar kunnen we dan overleggen met de Nederlanders om eventueel een race over 12 of 24 uur te organiseren...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.