De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 9 votes, 5.00 average.
  #481  
Old 01-09-2011, 14:25
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Quote:
Originally Posted by Coach Ep View Post
Wow, wat een zooitje, ben blij dat ik thuis blijf...

Een Belgische voorstelling die zo langzamerhand meer trekjes van een Grieks drama begint te krijgen dan menig autosportliefhebber lief is. Het faillissement van de Belgische nationale autosport (en toch zeker de 24 uren tenminste) is nabij, ik zie geen enkele reden waarom Dick van Elk zich geroepen zou moeten voelen om de 24 uren evt. volgend jaar te gaan redden. En als hij dat al wel zou gaan doen, dan steekt de RACB daar wel een stokje voor, zoveel is de afgelopen jaren wel gebleken (zie DSMEC, VAS, etc.), door de race op de zwarte lijst te plaatsen...

Daarbij komt dat de grote groep met (nationale) autosportfans massaal aan het afhaken (als nog niet gebeurd), zij zullen zich wel drie keer op hun hoofd krabben voordat ze volgend jaar opnieuw hun duur verdiende centen naar het circuit gaan brengen.

Opbouwen van iets kost jaren, afbreken is zo gebeurd!





Inderdaad triestige zaak aan het worden de 24h van zolder.Wie betaald daar 30 euro voor?Geen voorprogramma,geen wagens na 6 uur racen,benieuwd hoe dit afloopt.Reglementswijziging gt3 is weer in het voordeel van wrt.Speedworld en wrt staan immers dicht bij mekaar.Nu staat Penders daar mooi met zijn996 Porsche.Ivm de Scotty,zouden er nog rekeningen vereffend zijn?Gaan de dsc de normtijd respecteren?Wat een soep allemaal.
Reply With Quote
  #482  
Old 01-09-2011, 15:41
Mattiallemakki's Avatar
Mattiallemakki Mattiallemakki is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 78
En...het is een ex-Belcar wagen die de pole pakt!

Vond KRK ook erg sterk vandaag!

Zullen ze Rudolph de pole afnemen vanwege de normtijd?
Reply With Quote
  #483  
Old 01-09-2011, 15:48
sturgis sturgis is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2011
Location: België
Posts: 61
Het is gewoon te belachelijk voor woorden allemaal... hoe kan je als organisatie (speedworld en racb) nog serieus genomen worden, als je met zulke toeren afkomt de eerste dag van het raceweekend?

Komen die kerels van de DSC, de boel "redden" door een pak wagens op de grid te zetten, krijgen ze nog een schop onder hun kont bij... hoe is het mogelijk en dan nog de regelements wijzegingen enkel in het Frans uitdelen...allé man, das toch gewoon de middenvinger uitsteken naar die gasten hé... da doe je toch gewoon niet??
Om nog maar te zwijgen van die normtijd
Ik hoop dat onze nederlandse vrienden op hun beurt de middenvinger eens naar speedworld en racb gaan opsteken, en pertinent onder die normtijd gaan duiken!

Zit al hele dag op het werk af te vragen, of het wel de moeite is om inkopen te gaan doen voor het hele weekend... al enige eurotjes in nieuw tentje gestopt, dan nog drank en eten kopen voor het hele weekend, en nog es ticket + kamping en brandstof om er te geraken... en voor wat? om 10 tal wagens de nacht te zien ingaan?? Dan mogen er nog 10 videowalls en 10 radio zenders met commentaar zijn...tjeezus... wetende dat er dit weekend ALMS (Baltimore?) en FIA GT ook gereden word dat lekker van uit de zetel kan worden bekeken, is het toch een seriues dilemma zoals de zaken er nu voor staan.
Misschien word het eens tijd dat wij als fans eens ons ongenoegen laten zien, misschien kan een banner met speedworld = anti motorsport erop nog enige troost brengen als men toch de moeite doet om de start te gaan bijwonen, hehe.

misschien moet circuit zolder volgend jaar, als ze het dan toch voor het zeggen hebben, eens kijken om met DSC te gaan werken, mochten daar wat Belgische teams heen trekken, wil ik gerust wel een paar weekends bij onze Hollandse vrienden gaan doorbrengen
__________________
lSd Racing - GTR2 : All your cars are belong to us!
Reply With Quote
  #484  
Old 01-09-2011, 15:56
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by Mattiallemakki View Post
En...het is een ex-Belcar wagen die de pole pakt!

Vond KRK ook erg sterk vandaag!

Zullen ze Rudolph de pole afnemen vanwege de normtijd?
Drie ex-GLPK bolides op de eerste Drie plaatsen in DSC...
Die normtijd was opgelegd voor de wedstrijd, tenzij ik me vergis.
Nu ja, het is ondertussen wel duidelijk dat er in de wedstrijd een 5-tal DSC-bolides makkelijk onder de normtijd kunnen. Hopelijk doen ze dat ook, echt waar. Niet om ze te laten uitsluiten (zou een schande zijn), maar om het hele RACB-Speedworld circus aan de schandpaal te binden

Last edited by Dries DS; 01-09-2011 at 16:05.
Reply With Quote
  #485  
Old 01-09-2011, 16:41
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Mijn tentje staat mooi op de camping.
Het festival neemt iets teveel plaats inbeslag. Deze was eigenlijk niet voorzien op het terrein CZ maar buiten CZ. Maar doordat er zoveel afzegging waren. was er plaats over en hebben ze het verhuurt.
Vind ik het festival een goed idee niet echt. Maar ze doen het om niew en jonger volk naar het circuit te lokken. Dit is nu eenmaal nodig of je het nu begrijpt of niet.
Zoals ik al zei het is menens in zolder. CZ wil terug naar het oude format met of zonder speedworld.
Bij CZ zijn ze het meer dan beu dat gedoe met speedworld.
Hoe ik dit weet is door dat ik met enkele mensen van CZ heb kunnen praten op de camping.
Blijkbaar heeft zolder een topjaar. Buiten dit gedoe natuurlijk.
en nu ga ik terug naar mijn camping plekje
Reply With Quote
  #486  
Old 01-09-2011, 16:44
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Heb je een link van het interview waar je het over hebt?
Jah ik kan je moeilijk een link geven als het op mijn digibox staat.
Dit was tijdens de live uitzending van de 24hr op exqi sport.
Reply With Quote
  #487  
Old 01-09-2011, 16:47
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
SRO heeft toch niets meer met Belcar te maken?
SRO heeft de belcar overgenomen dit was een 5 jaar deal.
Maar sro kreeg er niks van gemaakt en heeft zo weer doorgeschoven richting speedworld.
Begin volgend jaar komt er een eind aan die 5j overeenkomst en keert de belcar terug naar CZ.
Reply With Quote
  #488  
Old 01-09-2011, 16:51
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
@ nismo als je de persberichten goed gelezen hebt. Dan weet je ook dat de wagen al geweigerd was voor de belcar.
Dus ergens wist hij dat het niet kon maar heeft toch geprobeerd via onze nederlandse vrienden.
Maar blijkbaar moeten deze wagens ook langs de racb keuring.?
Reply With Quote
  #489  
Old 01-09-2011, 17:00
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2007
Location: Zonhoven
Posts: 130
Het lijkt er meer op dat de 24u een nevenevenement van het Supersonic festival gaan worden... een groot deel van het circuit lijkt afgeschermd, en de REA (toch een plekje waar veel al dan niet amateurfotografen lanskomen) is ook onbereikbaar.

Er zullen idd. minstens 10.000 festivalgangers zijn want alle 5.000 'early bird' tickets zijn verkocht, alsook 5.000 ex-pukkelpoppers hebben een gratis ticket (daar waren trouwens 11.000 aanvragen).

Wat gaat het worden met parkeren? De abonnementhouders kunnen bvb. niet op de VIP-D omdat daar ook al tenten neergepoot staan, laat staan waar de rest naartoe zal worden gestuurd.

De jeugd ga je niet lokken met een tiental wagens die buiten een afgeschermde zone rondjes aan het malen zijn, en die je je boven de muziek amper zal horen.

Met alle respect... wat animatie mocht er zijn, maar het festival is een evenement dat apart had moeten georganiseerd worden.
Reply With Quote
  #490  
Old 01-09-2011, 17:10
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by JCE.72 View Post
Het lijkt er meer op dat de 24u een nevenevenement van het Supersonic festival gaan worden... een groot deel van het circuit lijkt afgeschermd, en de REA (toch een plekje waar veel al dan niet amateurfotografen lanskomen) is ook onbereikbaar.

Er zullen idd. minstens 10.000 festivalgangers zijn want alle 5.000 'early bird' tickets zijn verkocht, alsook 5.000 ex-pukkelpoppers hebben een gratis ticket (daar waren trouwens 11.000 aanvragen).

Wat gaat het worden met parkeren? De abonnementhouders kunnen bvb. niet op de VIP-D omdat daar ook al tenten neergepoot staan, laat staan waar de rest naartoe zal worden gestuurd.

De jeugd ga je niet lokken met een tiental wagens die buiten een afgeschermde zone rondjes aan het malen zijn, en die je je boven de muziek amper zal horen.

Met alle respect... wat animatie mocht er zijn, maar het festival is een evenement dat apart had moeten georganiseerd worden.
I agree
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #491  
Old 01-09-2011, 17:11
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Normaal was dit ook de bedoeling. Het festival stond oorspronkelijk buiten het circuit. Maar doordat de historics f2 afgezegd hadden(Blijkbaar hebben ze zelf afgezegd) en veel teams niet kwamen opdagen voor de 24hr heeft cz het verhuurd.
Reply With Quote
  #492  
Old 01-09-2011, 17:21
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Jah ik kan je moeilijk een link geven als het op mijn digibox staat.
Dit was tijdens de live uitzending van de 24hr op exqi sport.
ah, ok

Ik dacht ergens een artikel op internet
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #493  
Old 01-09-2011, 17:50
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2007
Location: Zonhoven
Posts: 130
Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Normaal was dit ook de bedoeling. Het festival stond oorspronkelijk buiten het circuit. Maar doordat de historics f2 afgezegd hadden(Blijkbaar hebben ze zelf afgezegd) en veel teams niet kwamen opdagen voor de 24hr heeft cz het verhuurd.
Tja, maar door het buiten het circuit te organiseren zou het parkeerprobleem er nog steeds zijn, en wat het lokken van de jeugd zou het helemaal niks zijn; want ik zie er niet veel die nog eens extra gaan betalen voor wat auto's te zien...

Met apart organiseren doelde ik meer op een ander (lees racevrij) weekend.
Reply With Quote
  #494  
Old 01-09-2011, 18:19
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote uit de Press Release van Speedworld, zopas ontvangen :

Quote:
Na het forfait van de beide AD Sport Scotty (geen homologatie) en de tweede Mercedes SLS van KRK, gaan er zaterdag 32 wagens van start. 17 (14 Belgen en drie deelnemers van de Dutch) zullen de volledige race voor hun rekening nemen. Vanaf dat moment moet de Ferrari 430 GT2 van Versluis-Versluis-Buurman-Van der Lof, zich, net als de andere deelnemers van de GT Open (waaronder de Porsche van Prospeed Competition), houden aan een normtijd van 1.35.0.
Reply With Quote
  #495  
Old 01-09-2011, 19:09
sturgis sturgis is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2011
Location: België
Posts: 61
fenixracing, betekent dat, als ik het goed begrijp van je, dat de "festival gangers" niet op het camping terrein van CZ zitten, maar apart?

Was dat gedoe vergeten, maar ik weet niet of ik het zie zitten, om de CZ camping te moeten delen met festivalgangers...
__________________
lSd Racing - GTR2 : All your cars are belong to us!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.