De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 9 votes, 5.00 average.
  #526  
Old 05-09-2011, 13:53
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
De reglementen maken in het begin van het seizoen en deze niet meer op het laatste moment veranderen, zou al een stap vooruit zijn.

En zeker geen reglementen aanpassen op vraag van teams die veel invloed hebben.
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #527  
Old 05-09-2011, 16:55
Fille's Avatar
Fille Fille is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2004
Location: Brussel
Posts: 42
Spanning...

Lees het na op: http://sport.turbomagazine.be/news_N...it_Zolder.html.

En trek uw conclusie(s).
Reply With Quote
  #528  
Old 05-09-2011, 17:30
Eygmar's Avatar
Eygmar Eygmar is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: Wilrijk
Posts: 306
dat goed nieuws van mazda cup,is al eens ten dode gegaan een paar jaar terug
Reply With Quote
  #529  
Old 05-09-2011, 18:40
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Quote:
Originally Posted by Fille View Post
Lees het na op: http://sport.turbomagazine.be/news_N...it_Zolder.html.

En trek uw conclusie(s).
Voor mij is dat arrogantie troef.
En hans van de ven is die zwanger of zo. Hoeveel kan een mens van gedachte veranderen. Eerst gaat hij niet akkoord met speedworld en verkoopt zijn aandelen.
En nu gaat hij lekker mee doen, leuke boel daar.
Het ergste is dat ze nu van dat contract af zijn met sro. En kunnen doen en maken wat ze er zelf van willen en nog is het niet goed genoeg.
En dat ze racb al aan hun kant hebben weten we al langer.
Reply With Quote
  #530  
Old 05-09-2011, 20:07
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Ik heb dit jaar Zolder nog niet bezocht. Dat zegt al heel veel. Er was een tijd dat ik Zolder vele malen aangenamer vond dan Spa, en zelfs dat is niet meer het geval (en dat zegt ook héél veel ).

De Belcar heeft nood aan exotische wagens, zoals het vroeger al het geval was. (Vaak) 2de hands machines, die in een nationaal kampioenschap hun 2de of 3de adem vinden. Zelfbouwprojecten, etc... Dat was de grote aantrekkingskracht van de Belcar. Sinds het financieel crisisjaar is de hele (inter)nationale autosport er sterk op achteruit gegaan. Zéér jammer. Dat men dan muziekfestivals moet gaan organiseren om nog wat volk te lokken is erg bedroevend. Aan sommige reacties te lezen hier op het forum brengt het eveneens ook de nodige marginaliteit met zich mee

Een spijtige evolutie. Hopelijk vindt men een weg terug uit de onmiskenbare neerwaartse spiraal.
Reply With Quote
  #531  
Old 05-09-2011, 23:15
Niels Niels is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2010
Location: Leefdaal
Posts: 705
De Belcar heeft nood aan exotische wagens, zoals het vroeger al het geval was. (Vaak) 2de hands machines, die in een nationaal kampioenschap hun 2de of 3de adem vinden. Zelfbouwprojecten, etc... Dat was de grote aantrekkingskracht van de Belcar. [/QUOTE]

Maar dat vindt je nu allemaal in de DSC, dat zich ooit spiegelde aan de Belcar. Volgend jaar blijkbaar nog meer GT1's in dat kampioenschap en niet alleen Corvette's.
Reply With Quote
  #532  
Old 06-09-2011, 00:15
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Trouwens, kan iemand mij vertellen waarom al die drankbarakken dicht waren?? 30 graden op zaterdag en geen drank rond het circuit kunnen kopen. Niet te begrijpen...

Voor mij was de koers geslaagd, alsook de sfeer in de paddock...maar van dat festival heb ik echt geen kaas gegeten. Ik hoor liever het gebrul van de wagens dan 'boenke boenke' de hele nacht. En dan overal zatte mensen langs de kant van de weg en die zomaar de straten overstaken zonder kijken. Dacht al dat ik iemand ging meesleuren naar mijn hotel... Nee, ik vind de combinatie koers en festival totaal niet geslaagd. Totaal ander volk en mentaliteit, wat totaal niet samengaat met raceliefhebbers. Dus hopelijk *niet* voor herhaling vatbaar.

De DSC wagens deden mij denken aan de Belcar-periode in 2004-2005 zo. Fijn om die wagens te zien bollen en voor mij mag er zeker een heropleving komen wat die 2de hands machines betreft. Maar ja, in België slaagt er altijd wel iemand in om een goed draaiend kampioenschap stuk te maken... En altijd loze beloftes...na zoveel jaren 'dit is een overgangsfase' te moeten horen, sta ik toch sceptisch tegenover die nieuwe kampioenschappen. Hopefully someone will prove me wrong.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #533  
Old 06-09-2011, 09:48
mrc mrc is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2010
Location: bilzen
Posts: 8
Dat van die drankbarakken viel mij ook op op zaterdag,en dan herriner ik me nog de uitspraken van iemand van speedworld vorig jaar,in 2011 meer dan 50 wagens,triestig om zien dat er rond 11 uur s'avonds nog maar een 14 tal wagens reden,waar is de tijd van Belcar een 10 tal jaren geleden?60+ wagens,goeie randanimaties in de paddock,simulators,hopelijk kan volgend jaar het tij gekeerd worden als het nog niet te laat is.Misschien zit de crissis er ook tussen,ik ga reeds meer dan 10 jaar naar de 24 uur in Zolder,hopelijk volgend jaar weer.
Reply With Quote
  #534  
Old 06-09-2011, 12:01
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Beetje OT, maar blijkbaar maken ze er niet alleen in ons land een zootje van:

https://www.facebook.com/notes/murie...50263106166152
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #535  
Old 06-09-2011, 12:23
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
http://www.racingworld.be/news/8137/...-kinderen.html

Toch iemand die zijn nek wil uitsteken.
Nu vraag ik me wel af dit ook met geluidsbeperking gaat zijn. Want dit viel me wel tegen bij de desmc. Voor al als een clio meer lawaai maakt dan een porsche.
Reply With Quote
  #536  
Old 06-09-2011, 12:24
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Beetje OT, maar blijkbaar maken ze er niet alleen in ons land een zootje van:

https://www.facebook.com/notes/murie...50263106166152
http://www.racingworld.be/news/8136/...duitsland.html

Beetje meer info over het voorval.
Reply With Quote
  #537  
Old 06-09-2011, 12:37
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Aarschot
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Trouwens, kan iemand mij vertellen waarom al die drankbarakken dicht waren?? 30 graden op zaterdag en geen drank rond het circuit kunnen kopen. Niet te begrijpen...

Voor mij was de koers geslaagd, alsook de sfeer in de paddock...maar van dat festival heb ik echt geen kaas gegeten. Ik hoor liever het gebrul van de wagens dan 'boenke boenke' de hele nacht. En dan overal zatte mensen langs de kant van de weg en die zomaar de straten overstaken zonder kijken. Dacht al dat ik iemand ging meesleuren naar mijn hotel... Nee, ik vind de combinatie koers en festival totaal niet geslaagd. Totaal ander volk en mentaliteit, wat totaal niet samengaat met raceliefhebbers. Dus hopelijk *niet* voor herhaling vatbaar.

De DSC wagens deden mij denken aan de Belcar-periode in 2004-2005 zo. Fijn om die wagens te zien bollen en voor mij mag er zeker een heropleving komen wat die 2de hands machines betreft. Maar ja, in België slaagt er altijd wel iemand in om een goed draaiend kampioenschap stuk te maken... En altijd loze beloftes...na zoveel jaren 'dit is een overgangsfase' te moeten horen, sta ik toch sceptisch tegenover die nieuwe kampioenschappen. Hopefully someone will prove me wrong.
Kheb uw tekst gewoon integraal gequote. Kwestie dat 'm twee keer op de site staat voor het geval iemand er de eerste keer heeft over gekeken... Ik zou het zeker ni beter kunnen verwoorden...
Reply With Quote
  #538  
Old 06-09-2011, 13:15
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
http://www.racingworld.be/news/8137/...-kinderen.html

Toch iemand die zijn nek wil uitsteken.
Nu vraag ik me wel af dit ook met geluidsbeperking gaat zijn. Want dit viel me wel tegen bij de desmc. Voor al als een clio meer lawaai maakt dan een porsche.
Die petitie is een schitterend idee, alleen vind ik de derde regel wat raar.
Ik denk dat de meerderheid van de wagens die stilstaan ouder zijn dan 5 jaar. Waarom deze nu niet in de bgdc rijden weet ik niet, misschien door de weinige media aandacht ofzo. Laat deze wagens ook gewoon toe, dan heb je nog meer volk rondrijden. (alleen ja, dan is het misschien weer concurentie?)

Regel 8 en 3 spreken elkaar dan een beetje tegen.

Hopelijk krijgen zij het rond voor volgend jaar en worden ze aangesteld als promotor. Zo kunnen wij met onze auto's ook terug buiten komen (nu te jong voor bgdc)
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #539  
Old 06-09-2011, 13:33
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Om in de BGDC te mogen uitkomen moet je voldoen aan 3 voorwaarden:

- geen piloten met buitenlandse licentie
- niet meer dan 2500cc
- wagens niet jonger dan 5 jaar

Alle wagens welke dus meer dan 2500cc, ongeacht de ouderdom zouden in de nieuwe Belcar 2012 moeten toegelaten worden.
Wagens welke kunnen uitkomen in de BGDC moeten in de BGDC blijven.

Wagens welke opnieuw hun plaatsje op de startgrid zouden moeten krijgen: ALLE Porsches met uitzondering van de GT3, de BMW's M3 (3liter), de BMW 120diesel, de Clio fase III, de Seat Super Coppa, de Alfa's 156, Viper van Lumbeeck, Ultima van Derdaele, enz... kortom alles meer dan 2500cc of jonger dan 5 jaar, gewoon zoals het was maar met respect voor de BGDC. Minder dan 2500cc en ouder dan 5 jaar -BGDC heeft de perfecte formule om de eerste stappen te zetten in de autosport.

De oude klasse 4 uit de DSMEC (1600 tot 2500cc) zou dan enkel nog toegankelijk zijn voor wagens jonger dan 5jaar, voor de rest zou de klasse indeling kunnen behouden blijven.

Momenteel hebben we weet van meer dan 35 wagens welke gewoon stil staan.
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com

Last edited by BSOT; 06-09-2011 at 13:35.
Reply With Quote
  #540  
Old 06-09-2011, 13:37
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
3 keer in NL zie ik niet zo gauw gebeuren we zitten hier in NL vast aan een strengen geluidslimieten en worden de kosten niet erg hoog om zo vaak buiten de grenzen te rijden voor sponsors is dat vaak niet erg intressant.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.