De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 09-01-2007, 22:04
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Zo, deze threath weer eens wat naar boven halen. Heb vandaag en gisteren nog wat gedaan aan de Yamaha. Hopelijk kan ik morgen weer wat verderdoen en eens een grotere update doen. Als ik de airbox in carbon heb, kan ik een heel aantal delen monteren, maar dat is geen makkelijk kwarwei.
Wel heb het stuur al geschilderd en er moeten alleen nog de decals op en de twee 'bevestigingsmoeren?' waar hij mee aan de voorvork komt.

Sorry, foto is wat onduidelijk, ik ga straks of morgen proberen een nieuwe te maken. Het groene darmpje is zelf toegevoegd. Rechts zit er ook zo eentje, maar die is niet te zien op de foto.

Verder had ik, door wat sprue te verwarmen en het in het achterste spatbord te drukken, het spatbord wat vern**kt. De sprue was TE warm en het spatbord verwrong een beetje. Dit is nu hersteld met wat milliput.


En al laatste heb ik de achterste remschijf een 2 washes gegeven. Als dit gedroogt is, ga ik hem nog wat drybrushen, hopelijk geeft dit het gewenste effect.

Of zou ik de drybrush weglaten???

Zo dit was het weer.

Tot de volgende

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #32  
Old 10-01-2007, 01:35
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Dat is hier weer een op 1/1 ,grapje knap werk
Reply With Quote
  #33  
Old 10-01-2007, 12:50
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
Quote:
Verder had ik, door wat sprue te verwarmen en het in het achterste spatbord te drukken, het spatbord wat vern**kt. De sprue was TE warm en het spatbord verwrong een beetje. Dit is nu hersteld met wat milliput.
wat is-was de reden van deze "zelfpijniging"

Quote:
En al laatste heb ik de achterste remschijf een 2 washes gegeven. Als dit gedroogt is, ga ik hem nog wat drybrushen, hopelijk geeft dit het gewenste effect.

Of zou ik de drybrush weglaten???
ik vind het altijd moeilijk om dat via een foto te zeggen maar misschien dat hij nog een tikkeltje te hard blinkt dus voor mijn part mag er nog eens licht worden over gegaan
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #34  
Old 10-01-2007, 18:47
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Ik had dat gedaan om mijn spartbord ergens op te zetten om de carbon decals aan te brengen
Doe ik altijd, ook voor te spuiten als er geen gaatje in zit ofzo...Was dit keer niet zo goed bekomen.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #35  
Old 10-01-2007, 23:33
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Is hier ook al eens eerder voorgekomen. Ik doe het op dezelfde manier, maar enkel als de plastic van het onderdeel dik genoeg is... met reden, blijkt nog maar eens. Toch goed opgelost! En ik zou zeker dry-brushen. Is nooit verkeerd en als het een beetje tè is, kan je nog altijd wat minderen, door opnieuw met de initiële kleur te dry-brushen.
Reply With Quote
  #36  
Old 11-01-2007, 00:04
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Is hier ook al eens eerder voorgekomen. Ik doe het op dezelfde manier, maar enkel als de plastic van het onderdeel dik genoeg is... met reden, blijkt nog maar eens. Toch goed opgelost! En ik zou zeker dry-brushen. Is nooit verkeerd en als het een beetje tè is, kan je nog altijd wat minderen, door opnieuw met de initiële kleur te dry-brushen.
Met welke kleur zou ik dan best drybrushen Hudo? Met dezelfde kleur als de remschijf is? (XF-56)
En wat zijn initiële kleuren juist
Plastic was dik genoeg hoor, maar had het stukje sprue gewoon TE heet laten worden.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #37  
Old 11-01-2007, 00:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Met welke kleur zou ik dan best drybrushen Hudo? Met dezelfde kleur als de remschijf is? (XF-56)
En wat zijn initiële kleuren juist
Plastic was dik genoeg hoor, maar had het stukje sprue gewoon TE heet laten worden.

Tom
Ik zou met het middenste gedeelte heel lichtjes met aluminium kleur dry-brushen.

Initieel = in het begin, aanvankelijk, oorspronkelijk

De sprue had dus vlam gevat met andere woorden?
Reply With Quote
  #38  
Old 11-01-2007, 09:45
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Ik had dat gedaan om mijn spartbord ergens op te zetten om de carbon decals aan te brengen
Tom
Nooit van gehoord eigenlijk, en lijkt mij ook een rare methode. Ik gebruik altijd een stukje sprue dat ik met Tamiya lijm (super thin) kleef. Kleeft dadelijk en kan ook zo weer afgebroken worden.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #39  
Old 11-01-2007, 18:36
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Bedankt Huudo, ik zal het zeker eens proberen.
En de vlam was uit, maar de hitte duidelijk niet. Maarja...Het probleem is verholpen nu, dus geen erg meer.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #40  
Old 11-01-2007, 18:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Met welke kleur zou ik dan best drybrushen Hudo?
Ik heet wel niet huudo, maar ik zou het drubrushen met een lichtere kleur, zoals chrome silver.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #41  
Old 12-01-2007, 00:50
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Bedankt Guy
In het weekend zeker eens proberen.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #42  
Old 18-01-2007, 22:32
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Nog een kleine update voor de Yamaha. Ik stel dit werkje altijd zo lang uit omdat ik het niet zo'n fijne klus vind. Maar eigenlijk eens je bezig bent, gaat het als vanzelf. Ik heb het over de carbon-decals aanbrengen op bepaalde onderdelen. Een aantal delen staan in carbon, en aan andere ben ik op dit moment nog bezig.
Hier de foto's.
Het achterste spatbord...


Ook de airbox moest eraan geloven. Hiervoor besliste ik om niet de hele (ingewikkelde) airbox in carbon te steken, maar gewoon de gedeeltes die te zien zouden blijven als de benzinetank erop staat. Hiervoor maakte ik eerst een dryfit (metteen ook een teasertje, alle...dat hoop ik toch)

Hierdoor kon ik dus zien welke gedeeltes er naderhand nog zichtbaar bleven. Hierdoor vergemakkelijkte ik niet alleen de klus, maar ik spaar ook heel wat (onnodig) carbondecal uit.
Van de airbox zelf heb ik nog geen foto omdat ik hem niet goed op foto kreeg en hij nog niet helemaal klaar is.
Verder kreeg ook het onderdeel links van het kader waar het voetsteuntje staat een carbondecal (foto volgt later.)

Nu ik toch met decallen bezig was, heb ik ook maar metteen de decals op het stuur geplaatst. Zo is het stuur volledig klaar.

En zo heb ik ook metteen de beloofde duidelijkere foto van het stuur gepost.

Alle carbon delen krijgen nog wat laagjes vernis en worden daarna nog opgepoetst voor de mooie carbonglans te krijgen.
Als de airbox klaar is, dan kan deze gemonteerd worden in het frame en dan ook metteen de motor erbij. Dan zet ik een redelijke grote stap voorwaarts met dit model.

Tot de volgende update

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #43  
Old 18-01-2007, 23:36
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Normaal was er vandaag Hondenschool, maar door het slechte weer is dat niet doorgegaan. Eén groot voordeel is dat ik wel aan de M1 heb kunnen verderdoen. De airbox staat in carbon (althans de zichtbaar blijvende delen na afwerking. Dit was belangrijk om de verdere bouw van het model te kunnen voortzetten. Morgen krijgen de carbon delen een laagje of 2 vernis waarna ze kunnen drogen en klaar zijn voor montage.
Goed, de foto's dan...
De airbox



En een kleine teaser voor wat dadelijk gaat komen. Hier het bovenste gedeelte van de airbox in carbon. Zoals je ziet staat de airbox al in het kader.


Verder staat ook nog een deel wat de uitlaat moet beschermen (denk ik) in carbon. Dit ziet er dan zo uit.


Dan ook nog een duidelijkere foto van het stuur


Toen was het tijd om een paar dryfitjes te maken zodat jullie (en ikzelf natuurlijk) een beeld hebben van hoe het er in zijn geheel gaat uitzien. Enjoy the pics...


...
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #44  
Old 18-01-2007, 23:37
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
...vervolg van hierboven







Zo, nu ga ik nog even verderwerken aan wat carbon delen (de beschermers voor de voorvork) en dan ben ik zo goed als klaar met carbonneren. Maargoed ook, want mijn carbonvelletje is helemaal erdoor gegaan bij dit model.
Laat jullie commentaren de volle loop!

Tot wederschrijven

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #45  
Old 19-01-2007, 11:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Dat ziet er toch al zeer goed uit. Van welk merk zijn de carbon decals? Ik vind het patroon toch wel realistisch.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.