De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #271  
Old 09-10-2005, 16:09
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Heb een oplossing gevonden voor het pennenprobleem:

Gisteren in de fun twee stiften aangekocht:

- Staedler drawing & writing pigment liner 0.1
- Staedler drawing & writing pigment liner 0.05

Fijner hadden ze niet (bij die laatste dan) maar het effect is wel heel goed. Ook goed uitwisbaar bij fouten. Je hebt verdorie wel een vaste hand nodig en liefst ook diepe lijnen in je body (van de auto)

Ik post binnenkort de resultaten van de Stratos. Ook de andere auto's ga ik nu bewerken en nadien eens een overzicht posten.

Volgende vraag, die ik al elders plaatste (per ongeluk)

Hoe zit dat nu met het plaatsen van de riemen? Uit welk materiaal komen die?? En dan bedoel ik vooral het stoffen gedeelte...

Thanks again van uw leerling...
Reply With Quote
  #272  
Old 09-10-2005, 20:28
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Wat die gordels betreft: Creatief zijn! Ik ken er die ze maken van 't lood rond de kurk van een (goeie) fles wijn, plooit goed en ziet er erg realistisch uit, anderen doen 't met papier van 150g, en heb er nog gezien in echt stof, van een ouwe rugzak of zo... 't moet dan wel polyester zijn, want dat rafelt niet uit... Test maar uit!
Reply With Quote
  #273  
Old 09-10-2005, 21:28
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ik gebruik hypoallergene sparadrap van GB (carrefour) voor het verlengen van mijn gordels.Je kunt het mooi op maat snijden en verven in de gewenste kleur en het rafelt niet. Kost bijna niks voor 5 meter.

Grtzzzzzzz Nismo

Last edited by Nismo; 09-10-2005 at 21:37.
Reply With Quote
  #274  
Old 09-10-2005, 22:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Idd is creativiteit hier the key word. Ik gebruik zelf meestal overschotjes van gordelmateriaal van Hasegawa kits, die altijd meer leveren dan nodig, of het lood van wijnflessen. In elk geval is echte stof zowat het enige wat niet geschikt is omdat het uitrafelt en de structuur ook veel te grof is voor 1/24 of 1/20.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #275  
Old 10-10-2005, 18:01
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Okey thanks !! Vanaf nu wekelijks een flesje goeie wijn kraken...
Reply With Quote
  #276  
Old 11-10-2005, 10:52
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Quote:
Originally Posted by Loeten
Okey thanks !! Vanaf nu wekelijks een flesje goeie wijn kraken...
Daar zat ik op te wachten!!! Maar je hebt nu een goeie reden hé, bovendien is fruitsap zéér gezond
Reply With Quote
  #277  
Old 11-10-2005, 17:54
illuzion's Avatar
illuzion illuzion is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1
nieuw - enkele vraagjes

Beste paddock'ers,

Ik ben nieuw op het forum, en val meteen met de deur in huis;

Vroeger ( 10 à 11 jr) heb ik al enkele modelbouwkits gemaakt ( vliegtuigen).

Nu kreeg ik er plots terug zin in (na tiental jaar), en heb ik mij meteen een beginnerskitje van revell aangeschaft (mitsu lancer evo VI).

Nu heb ik mij wat verfjes van revell en tevens een flesje verdunner van revell aangeschaft.

maar hoe verdun ik nu het best mijn verf ? in een potje, op een schaaltje ? heb hier ergens gelezen dat iemand 50% verf en 50% verdunner gebruikt, maar hoe meet je die hoeveelheden af ?

'k Heb hier ook ergens gelezen dat men voor donkere kleuren best eerst een lichte (witte ) primer spuit, maar als ik nu een primer rood, en dan nog eens rood spuit, kan dat kwaad ? of moet het echt een lichter kleur zijn ?

Kan men ook spuitbussen uit de brico gebruiken om de carroserie te spuiten ? ( airbrush vind ik te duur)

Sorry voor de misschien domme vragen, ik heb de search functie gebruikt, maar vond niet echt hetgeen ik wou.

-----

crap, ik zie net dat er een thread was met beginnersvragen, mssch kan een mod het nog verplaatsen ? excuses


Mvg, illu

Last edited by illuzion; 11-10-2005 at 18:27.
Reply With Quote
  #278  
Old 11-10-2005, 22:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by illuzion
crap, ik zie net dat er een thread was met beginnersvragen, mssch kan een mod het nog verplaatsen ? excuses
Bij deze gebeurd.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #279  
Old 13-10-2005, 15:39
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Location: Oostende
Posts: 18
Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en weet me nog niet direct hoe ik me hier moet moven. Kan er mij iemand helpen? Ik ben namelijk op zoek naar het merk van verf waar trumpeter mee werkt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en die me hierbij kan helpen? Thanks, Grtz
Reply With Quote
  #280  
Old 29-10-2005, 11:02
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Vraagje: Worden hier op het forum soms oudere topics gewist??? De topic van mezelf vorig jaar waar ik mijn 206 en Subaru in bouwde vind ik niet meer terug... Vorig jaar had ook iemand de Lancer E5 gebouwd dacht ik en die topic vind ik ook niet meer... Wou es kijken hoe het daar verliep....

Spijtig dat je dat niet meer kan opnieuw raadplegen...
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #281  
Old 29-10-2005, 21:24
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ge bedoelt deze?

Peugeot 206 by 206WRC-ke

Subaru by 206WRC-ke

Voor eigen threads is het makkelijk. Klik op de link onder je pseudo en klik dan op View Profile. Daar kan je alle threads vinden die je zelf bent gestart.

Voor de Lancer heb ik gewoon "Lancer" onder search ingetikt en enkel zoeken in modelbouw aangeduid. Werkt als een tierelier. Wissen doen we hier niks!

Lancer EVO5 by Dragonfly

Bookmarken van interessante threads helpt natuurlijk ook.
Reply With Quote
  #282  
Old 30-10-2005, 21:05
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Ah merci huudo. Toch raar dat die threads dan niet gewoon op de indexpagina staan?.... of kijk ik ernaast :S
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #283  
Old 15-11-2005, 20:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Een nieuw probleempje voor de ervaren bouwers::

Zoals als elders gezegd, heb ik dus van mijn neef twee kits gekregen die reeds gebouwd zijn. Jammer genoeg zijn die niet geschilderd, maar gewoon in elkaar gestoken. Of net niet jammer, want zoooo handig is mijn neef nu ook niet

Anyway, ik ga daar de komende weken mijn tijd in stoppen (zie tread rons WK's). Alleen zit ik dus met deze vragen:

1/ Hoe maak je de kits weer los? Ze zijn met gewone plasticlijm ineen gezet... Niet dat alle stukken eruit moeten want ik heb geen plannetjes meer, maar ik wil er mijn werk van maken...

2/ Wat met de decals? De body is niet geverfd, dus prachtige vlammen van het gieten erin... Kan ik de decals redden door ze eraf te halen met veel water of zo en ze voorlopig op een andere wagen of stuk plastic te plaatsen? Bovendien zit ik hier met het probleem dat lief neefje het niet al te nauw nam met de bestuurder en zijn nummer...
Reply With Quote
  #284  
Old 15-11-2005, 21:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
1/ Hoe maak je de kits weer los?

2/ Wat met de decals?
Kits losmaken die met plasticlijm gekleefd zijn, zonder beschadigingen : vergeet het. Plasticlijm heeft de eigenschap om het plastic van beide te verlijmen delen aan elkaar te smelten. Je kan ze dus niet meer scheiden zonder beschadigingen aan te brengen. Wat je wel kan doen ik ze van elkaar afsnijden en de ontbrekende stukken weer scratchbuilden.

Decals die niet met Sol geplaatst zijn gaan er wel terug af als je het model in warm water legt. Niet té warm want dan vervormt het plastic, maar ook niet te koud want dan kan je dààgen wachten. Eens ze beginnen los te zitten kan je het proces versnellen door er voorzichtig met een penseeltje onder te beginnen peuteren en losschuiven.

Succes!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #285  
Old 15-11-2005, 22:09
jurgen jurgen is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: heuvelland
Posts: 150
voor de decals kun je misschien eens een oproep doen aan degenen die die wagen hebben gebouwd, maar dan met een transkit : die zouden nog een decalvelletje moeten overhebben, en indien je het mooi vraagt misschien ook eentje missen...
__________________
jurgen
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.