De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 03-01-2011, 01:18
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Mercury Capri RS8 - 1979 - Revell - 1/25

Deze kit lonkte al tijden naar mij, waarom?...? Geen idee, maar omdat de DS druk wordt geschuurd en dus saai is en de Victoria staat uit te harden, deze er maar eens bij gepakt.
Ik was best wel enthousiast toen ik met de kit zou gaan beginnen, ik heb de kit op de ESM in 2009 gekocht en had er al eens doorheen gekeken, er was een klein beetje aan begonnen, maar niets ernstigs.
Dus eergisteren zou ik vol beginnen met de motor, tot ik moest concluderen dat de vorige eigenaar deze abusievelijk danwel opzettelijk heeft achtergehouden.

Probleem dus! Gelukkig heb ik veel reserve onderdelen en ik had al gauw een 4 cilinder van Ford gevonden, omdat het een beetje kaal leek in het motorruim en ik toch met de motorblokken bezig was, even gekeken hoe het zou gaan met iets groters, jawel een V8. Na wat blokken te hebben geprobeerd, kwam ik uit met een 283 van Chevy. Deze paste erg lekker en het stond m niet verkeerd.
Nu past een Chevrolet blok niet in een Ford en ga ik het blok ook lichtjes camoufleren, zodat het niet opvalt. Wel blijf ik het thema trouw, origneel had de 4 cilinder een turbo en ik ga dat ook realiseren op dit blok.

Ik ga het een beetje met 'wat als...' benaderen. Wat als Mercury had uitgebracht met een Turbo-V8, hoe zou de auto er dan uit hebben gezien?
Dit ga ik proberen te vangen in deze bouw. Geen eigenwijze paintjob, maar iets wat uit de jaren '80 had kunnen komen. Zo ook met het interieur en met de wielen en motor.



2 foto's van het nieuwe motorblok op zijn nieuw plekje




Daarna heb ik de motor zoveel mogelijk proberen te ontdoen van de onderdelen en waar nodig dit aan te passen.





Even een dry-fit voordat de primer erop gaat


En met de primer


Dit is de Capri in zijn 2e grijze jasje, ik was niet tevreden over het eerste en heb het overgedaan


En dan gisteravond was het zover; ook de 2e kleur werd aangebracht.


Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2011, 01:21
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
In de jaren '80 was het gebruikelijk om met decals aan te geven waar je mee te maken had. Omdat de auto nu is voorzien van een andere motor, leek me andere decals ook op zijn plek. Ik heb de originele RS decals als voorbeeld gebruikt en de term RS8 'bedacht', simpel een 8 naar de cilinders bijgevoegd en dit op de auto aangebracht.


Hier zijn de nieuwe naast de oude decals te zien. De verschillen zijn minimaal, maar voldoende om anders te zijn.

Last edited by The creative explorer; 03-01-2011 at 01:22.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2011, 09:08
racer's Avatar
racer racer is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2010
Location: Houthalen
Posts: 163
De Mercury Capri turbo is eigenljik niets anders dan een Ford mustang 79 met aanpassingen en andere motoren.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-01-2011, 22:03
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Nee, zelfs de motoren zijn hetzelfde. Alleen de schildjes en een paar kleine details zijn anders.

Omdat het een erg simpele kit is, en er weinig grote problemen zijn, heb ik lekker kunnen doorpakken met de kit.
Wel moest ik nog een nieuwe lens maken voor de koplamp, want er ontbrak eentje


Hier is de motor, met de turbo gemonteerd




Het gaat zelfs zo vlot, dat ik al een testfit kon doen met bijna alle componenten.




De motor met de turbo, die nu nog goed te zien is


Even het frontje erop gezet


Interieur




En het kontje
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.