De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 30-04-2006, 03:06
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Klein wedstrijdverslagje van mij persoonlijk:

Deel A:
Heel tof parcours, gevarieerd en plezant om te rijden. Eerst bolleke-pijl, dan ingetekende lijn. Terug bolleke-pijl en dan doe ik mijn grote flater: bij de laatste situatie voor de volgende ingetekende lijn, stuur ik mijn piloot linksaf een weg in, terwijl we 60m verder aan de ingetekende lijn moesten beginnen. Vlak na het begin (volgens ons op dat moment) is er een tijdskontrole. Wij nemen die dus, en daar kijkt men ons raar aan maar zegt natuurlijk niets. Nadien beseften we wel waarom: als je als veertigste start en bij de eersten door een tijdskontrole rijdt, is er iets mis ... We vertrekken op de tijdskontrole op het pleintje, en volgens ons roadboek moesten we rechtsomkeer maken, net voor de brug terug rechts , en 50m verder terug rechts, en dan klopte het weer niet meer. Na herhaaldelijke pogingen en ongeveer 45 minuten later, kwamen we tot het besef, dat die tijdskontrole bijna aan het einde van de ingetekende lijn stond en niet aan het begin ervan, en we dus eigenlijk aan het einde van de ingetekende lijn begonnen waren ipv aan het begin ervan. Ik was dus totaal verkeerd gegaan bij de laatste situatie van bolleke-pijl met het gekende gevolg. Nadat we onze fout inzagen, ommekeer gemaakt en de rit nog helemaal gereden. Na de ingetekende lijn, volgde weer een kort stukje bolleke-pijl tot de stop-plaats. We hadden op het eerste deel 186 strafpunten, waarvan 150 voor bordjes en 36 voor tijd. Die 150 zouden er 120 worden, omdat er ergens iets mis was met een bordje vermoeden we, want het was voor iedere deelnemer zo. Nu ja, wij waren in ieder geval buiten tijd, dus het klassement was helemaal om zeep, maar de fun was er nog.

Deel B:
Weer starten met bolleke-pijl, dan weer ingetekende lijn, bolleke-pijl, ingetekende lijn en als afsluiter weer bolleke-pijl. We hebben niet gewacht op de uitslag hiervan, omdat we nog 158km huiswaarts moesten rijden. Het was wel een leuk deel om te rijden, met net zoals in het eerste deel, ook weer mooie stukjes en soms best wel goed verstopte letters, en ook wel enkele moeilijke stukken in het roadboek. Vooral het laatste gedeelte bolleke-pijl, waarbij de situaties niet op volgorde stonden, en wij dus ook weer even de mist in gingen.

Eindkonklusie:
Heel toffe rit om te rijden, met veel ingetekende lijn en weinig bolleke-pijl. Persoonlijk vond ik ze best wel goed te doen, als je goed geconcentreerd blijft. Makkelijk was ze niet, maar het mag ook niet te makkelijk zijn. Rit is zeker voor herhaling vatbaar. En als het enigzins lukt, hoop ik er een volgende keer met meer succes weer bij te zijn, dus het is een tot ziens ...

Last edited by Pinzie; 30-04-2006 at 03:08.
Reply With Quote
  #17  
Old 01-05-2006, 20:12
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Mooi verslag Peter, jullie hebben ongetwijfeld weer veel bijgeleerd

Hoe hebben de andere Paddockers gescoord?
Reply With Quote
  #18  
Old 01-05-2006, 20:18
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Voor zover ik weet, was ik er de enige paddocker van de groep van verleden week, helaas ... Wat ik vooral bijgeleerd heb: ingetekende lijn moet je beginnen aan het begin en niet aan het einde, en ook nu hadden we beter na moeten denken, en toen we onze fout ontdekten, hadden we moeten verder gaan met bolletje-pijl, en niet de ingetekende lijn alsnog rijden, waardoor we ruim buiten tijd aangekomen zijn. Nu ja, ik heb alsnog 23 punten gescoord voor het vas-kampioenschap, dus dat is nog meegenomen, ook al was het onverwachts!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.