|
|
||||
|
||||
Autosport eindwerk
Beste autosportfans,
Ik heb nu eens de hulp nodig van mede autosportfans voor een eindwerk van mijn school. Ik zit in het zesde jaar l.o. en moet een eindwerk maken rond een sport. Eerst mocht ik geen werk maken over autosport omdat dit volgens sommige leerkrachten geen sport is. Nu ik wel toestemming heb gekregen moet ik alle aspecten van de autosport(vooral f1) aan bod laten komen. Mijn vraag is nu of er mensen zijn met goede foto's voor mij of info over de benzine mengsels en andere weetjes die te maken hebben met f1 of autosport. Omdat ik sport doe moet ik ook iets maken rond de fysieke paraatheid van de rijders. Dit is echter immens moeilijk te vinden op het internet. Ik heb al heel veel zelf gevonden maar wil nog meer. Mijn doel is om de leerkrachten en mensen die zeggen dat autosport geen sport toch te laten inzien dat het wel degelijk een sport is en niet zomaar in een auto zitten en besturen. Dank op voorrand Guntha |
|
|||
|
|||
Over de fysieke paraatheid van de rijders: heel veel rijders, uit F1 enz, gaan vaak op hoogtestage.
Mvg... |
|
||||
|
||||
Op youtube of googlevideo staat of stond een filmpje van 5th gear, waarin Needle een F1 gaat testen. Fysieke testen worden daar ook uitgebreid in besproken.
|
|
|||
|
|||
Wat lees ik daar? Autosport is geen fysieke sport?
Inviteer je leraar eens om een dagje te racen en wedden dat jullie hem s'anderendaags niet zullen zien opdagen in de les? wegens "geradbraakt!" Of wat dacht je van vb. 60° in de wagen gedurende een shift van bijna 2 uur en er toch het verstand bijhouden !!! (zelf verschillende keren ondervonden!) De lichamelijke conditie speelt een enorme rol geloof me vrij, als je jezelf niet 100% voeld merk je dit aan de resultaten. Natuurlijk is er het "autoracen" en "autorijden" en die 2 mag je niet verwarren,hé. Flink onderschat de autosport.... zoals gewoonlijk ! Dit moest er bij mij effekes uit. Groeten Luc |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Stuur eens een mailtje naar Joël Smets die zal je misschien wel wegwijs kunnen maken...
|
||||
|
||||
Is er jaren geleden in Engeland ook eens geen soort test geweest, van verschillende topsporters tegen elkaar? En daaruit kwam een F1 rijder (denk Nigel Mansell) als beste uit.
In alle geval, als ge ziet wat die toppiloten allemaal niet doen om fit te blijven. Als ze niet in de wagen zitten, zitten ze veelal in de fitness, op de fiets, aan't lopen, zwemmen, tennissen, ...
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou in ieder geval een dagprogramma van een toprijder in je eindwerk opnemen. Uw leerkrachten zullen wel verschieten hoeveel die mannen of vrouwen moeten trainen! By the way, niet alle leerkrachten denken er zo over, hoor! |
|
||||
|
||||
Kijk anders eens op de website van Bert Longin.
Hij heeft daar zijn weekprogramma eens neergezet.
|
||||
|
||||
Ik heb daar al eens achter fitness programma's van rijders gezocht, maar die zijn niet zo makkelijk te vinden. Voor mijn hoofdstuk van anatomie heb ik al de nekspieren en de armspieren benoemt, maar zijn er nog spieren die heel belangrijk zijn bij het racen?
Al jullie info wordt vernoemt bij bronvermelding met de website erbij natuurlijk. |
|
||||
|
||||
ik denk dat pitstop.tv ooit Loix gevolgd heeft bij zijn trainingen
|
||||
|
||||
Of die aflevering van Witte Raven samen met Herrseele. Die laatste had die training blijkbaar serieus onderschat. Ik denk wel dat dat goed materiaal is daarvoor.
|
|
||||
|
||||
@Guntha,
ik doe zelf een een fitness-programma speciaal voor karting/autosport. De fitness had dit niet zomaar liggen dus heb ik een paar uur met de mensen van daar samengezeten. Bij fitness voor autosport is het belangrijkste volgens mij dat je kracht moet opbouwen zonder dat de soepelheid eruit gaat. En natuurlijk niet te veel kilos erbij he, dan ga je trager. Vooral het bovenlichaam, van onderrug tot nekspieren inclusief armen komen aan bod. Maar vergeet zeker de benen niet, en de scheen/kuitspieren voor het gas geven en remmen. Je bovenbenen om je klem te zetten in je stoel met de buitenkant van je been ect. Eigenlijk een complete training met de nadruk op je bovenlichaam. En vergeet de conditie niet he Ik denk wel dat je in de betere fitnesszaak hierover nog meer info kan krijgen. Ik ga in de o2gym in Tongeren. Als je wil kan ik mijn programma wel eens op papier zetten. mvg, Jo Smets |
|
||||
|
||||
Als dat enigzins mogelijk is om dat te doen zou dat zeer fijn zijn. Je kan dat doorsturen via e-mail. Voel je nu wel niet verplicht om dat te doen .
|
|
||||
|
||||
bij zijn herstel in 1999 na zijn crash in de safari rally
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|