De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 25-08-2003, 21:21
wiljo wiljo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2003
Location: vinkel (nederland)
Posts: 140
niveau coureurs

Met Bert Login deel ik de mening dat er dit jaar (te) veel coureurs waren die bleek van onvoldoende ervaring hebben gegeven. Ik zou niet weten hoe je zoiets kunt uitsluiten maar dat er iets moet gebeuren is evident. (Nog) zwaardere ongevallen kunnen anders niet uitblijven en dat verdiend de mooiste race van het jaar niet.
  #2  
Old 25-08-2003, 21:40
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Dat de groten blij zijn dat er enkele kleinere zijn met centen in de Belcar, anders konden ze met 7 wagens de 24H rijden.

Niveau te laag voor sommigen, overstappen naar FIA GT.

Anderzijds mooie reclame van Bert voor de TC en de sprinterscup.
Aan sommigen hun tijden te zien zullen ze het nog knap lastig krijgen, zelfs in de TC.
  #3  
Old 25-08-2003, 23:10
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Re: niveau coureurs

Quote:
Originally posted by wiljo
Met Bert Login deel ik de mening dat er dit jaar (te) veel coureurs waren die bleek van onvoldoende ervaring hebben gegeven. Ik zou niet weten hoe je zoiets kunt uitsluiten maar dat er iets moet gebeuren is evident. (Nog) zwaardere ongevallen kunnen anders niet uitblijven en dat verdiend de mooiste race van het jaar niet.
Alle respect voor Bert Longin (en dat meen ik) maar dan mag hij mij wel eens komen uitleggen hoe die zogenaamd trage piloten het dan moeten leren?

En er is nog altijd FIA GT voor iemand als Bert Longin, daar rijden veel minder onervaren piloten mee... maar daar wint hij dan niet ook...
  #4  
Old 25-08-2003, 23:23
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Ik trek hier geen partij en de cirkel is meer dan vicieus,
in TC kan je veel leren en je goed amuseren maar buiten de kenissen de mama's de pappa's ikzelf en een handvol andere mensen is er geen kat, leg maar eens aan een sponsor uit dat hij daar geld voor geeft en met zijn klanten naartoe komt.
Belcar heeft een hoopwagens die onder de 1,40 draaien op Zolder en een aantal wagens die naargelang de piloot niet onder de 1,50 geraken.
De snelle mannen naar de FIA GT sturen likt me niet echt een schitterend idee, de gentlemen drivers die met de broodnodige centen komen naar de TC verwijzen is ook geen oplossing, money makes the world go around ( including race cars )
Er is een aantal jaren geleden al eens ingegrepen met de licenties als ik me niet vergis, je moet eerst een aantal races gereden hebben om in de 24 te mogen aantreden, maar waar met je de lat leggen,
Enkel een rondetijd zegt niet veel, de betere piloten met de mindere wagens zouden er het slachtoffer van kunnen worden,
Als ik de commentaar op pitstop goed begrepen heb zitten ze niet verveeld met het snelheidsverschil maar met de onzekerheid over de lijn ( Trage houdt ideale lijn en snelle ervoorbij of trage van de ideale lijn om de snelle door te laten ) hierover een duidelijk statement zou al iets kunnen helpen denk ik. Of in de briefing een soort gedragscode per bocht Bianchi, trage houdt de lijn, Villeneuve trage maakt plaats enz
  #5  
Old 25-08-2003, 23:32
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by FLAT6
Of in de briefing een soort gedragscode per bocht Bianchi, trage houdt de lijn, Villeneuve trage maakt plaats enz
tja, maar dan moet er wel geluisterd worden hé
  #6  
Old 25-08-2003, 23:42
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Toen ik aan de 24 uren deelnam , eind jaren tachtig (7de in 1985 en 3de in 1989), was het snelheidsverschil tussen de eerste en laatste auto misschien 12 à 15 sekonden. We reden ook allemaal, zeker de 'snelle' auto's met een NORMALE lichtbundel . Alles verliep perfekt en we hielden ook rekening met jongens die niet onmiddelijk goed uit de voeten konden met hun auto of moesten wennen aan de nacht.

Nu rijden de Heren toppiloten met supersnel materiaal en draaien konstant snelle tijden,. De anderen moeten dan maar uit de weg gaan , maar vraag eens even aan zo'n gast met een BMW wat hij in zijn spiegel ziet !!!! Ik sprak met Joe turbo Aerts, reeds meer dan twintig jaar deelnemer aan deze 24 uren, ex-winnaar en van alle markten thuis. De grote en krachtige lichtbundel van de snelle auto's maken als het ware een lichtblok in je achteruitkijkspiegel. Je weet niet meer waar die auto is en hoe dicht hij achter jou zit. Los het maar op ...... De snelheid van de topwagens naar beneden halen is één zaak, een beetje begrip is twee en doe ook iets aan die verlichting, anders heb je binnenkort nog 20 auto's aan de start..........................

Nu voor alles is er een oplossing, kijk maar even naar de 24 uren van de Nurburgring, al worden daar ook regelmatig SUPERsnelle wagens van de baan gereden door gedubbelden !
  #7  
Old 25-08-2003, 23:46
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Ik zou beginnen met in het technisch reglement te verplichten van de lampkes uit de pinkers te halen ...
  #8  
Old 26-08-2003, 01:08
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Er wordt inderdaad overdreven met de lichten. Maar hoe kan je bepalen wat er maximum aan verlichting mag geplaatst worden? Standaard verlichting zou een oplossing kunnen zijn maar dan zullen er veel piloten een stuk trager gaan rijden dan nu omdat ze "minder" zien. Voor mij zou het mogen ofwel maximum 2 extra lichten maar dan wel met duidelijke bepaling van maximale sterkte. Een beperking is wel nodig naar mijn bescheiden mening.
__________________
http://www.skylimitevents.com
  #9  
Old 26-08-2003, 01:26
YUCCA's Avatar
YUCCA YUCCA is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2003
Location: Le Mans
Posts: 5
[QUOTE]Originally posted by guy
[B]Toen ik aan de 24 uren deelnam , eind jaren tachtig (7de in 1985 en 3de in 1989), was het snelheidsverschil tussen de eerste en laatste auto misschien 12 à 15 sekonden. We reden ook allemaal, zeker de 'snelle' auto's met een NORMALE lichtbundel .

GOE GEZEGD GUY-ke !!

Die piloten van de snellere wagens zouden eens moeten beseffen dat ze met hunne "kerstboom" altijd te laten branden een véél groter risico op ongeval lopen omdat ge werkelijk ONMOGELIJK kunt zien of er nu 2 of 3 wagens achter U zitten, en of ze nu 10 of 30 meter achter U zijn ; niets kunde nog zien !!! Gewoon standaard lichten (met 150 watt lampen erin) en eventueel één paar KLEINE verstralers erop is méér dan genoeg om uwe weg te vinden , geloof me . (zeker in Zolder ; daar is de helft van de omloop toch al verlicht door de paddock-lichten ) Anders moeten die gasten eens dringend hun ogen laten nakijken hoor ! ! En dat gezaag altijd over die snelle en trage auto's is trouwens DIKKE BULLSH*T : het is aan de snellere auto's (en ik schrijf opzettelijk niet "piloten" !!) om in te schatten of ze in kunnen halen of niet ; anders moeten ze maar wachten tot NA de bocht ! Die zever altijd van niveau-verschil en snelheidsverschil is er al honderd jaar en op alle omlopen van het melkwegstelsel ; hebben jullie soms liever van die "spannende" koersen waar iedereen even snel in een treintje achter elkaar rijden (stijl F3000) maar dan 24 uur achteréén ?????????
Zowel in Daytona , op de Ring of in Le Mans zijn er snelle en tragere mannen en auto's ; in Le Mans is dat snelheidsverschil nog vééééél groter, en daar rijden ook wel amateurs mee hoor ! 't is tenminste zo dat het publiek nog eens een inhaalmaneuver kan zien .

Zo, dat moest nu echt eens van mijn hart zie ! !
  #10  
Old 26-08-2003, 02:00
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Wat het niveau van de piloten betreft kunnen we toch enkele opmerkingen maken :

Telkens er een aanrijding is tussen een snelle en een langzamere deelnemer wordt bijna altijd enkel naar het verhaal van de "snelle" geluisterd en deze geeft dan ook meestal de schuld aan de langzamere, wat tevens een eenvoudig excuse is. Alsof snelle piloten geen fouten maken??? In de Belcar zijn er dit jaar meer auto's geplooid door "snelle" piloten dan door "langzame" piloten...

De teams rijden bijna allemaal met 4 piloten die dan ook allemaal een "budget" moeten meebrengen. Als er dan geen "goede" piloten gevonden worden met budget wordt er al snel een "onervaren" piloot gekozen zolang er maar betaald wordt. Ook in de "grote" teams waar er vaak gereclameerd wordt over de andere deelnemers gaat men vaak over tot het inzetten van extra wagens als er zich piloten aanbieden met budget, vooral omdat ze er financieel een goede zaak mee doen.

Ik persoonlijk vind dat we niet zoveel moeten zeuren over het niveau, als er alleen al een beetje meer respect zou zijn op de piste tussen de verschillende piloten dan gebeurden er minder aanrijdingen en bleef het voor iedereen plezant. Van al de piloten in de BELCAR zijn er maar heel weinig met het beroep van piloot, voor het grootste deel is het een hobby en dat wordt weleens vergeten. Zelf heb ik ook al miserie gehad met "onervare" piloten, gelukkig zonder serieuze gevolgen, maar ik ben nog steeds van mening dat tijdens een 24 uren race iedereen wil finishen.
"To finish first, first you have to finish" zou normaal gezien het motto moeten zijn voor zo'n race...

In de tijden dat de 24 uren races gereden werden door slechts 2 piloten per wagen was het een echte uithoudingsproef, tegenwoordig met 4 piloten is het een aaneenschakeling geworden van sprints.

Laat alles toch gewoon zijn beloop gaan en heb gewoon een beetje meer respect voor de andere deelnemers, dan is iedereen gelukkig......
__________________
http://www.skylimitevents.com

Last edited by A.J.; 26-08-2003 at 02:07.
  #11  
Old 26-08-2003, 06:16
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Iedereen is hier altijd maar bezig over snelheid en respect, maar eigenlijk is het zoals AJ schrijft. Toen ik vorig jaar meereed waren wij de kleine garnaal van 2002. Chris vertelde me de achterruit en de spiegels af te plakken omdat die mannen met hunnen kertsboom steeds alles laten branden. En het was zo ; ik kan jullie beloven dat je niets ziet als die grote jongens afkomen. Blijkbaar hebben ZIJ het nodig om veel licht te maken, anders zien ze niet en kunnen ze geen snelle ronden draaien.

Het ganse gebeuren ligt hem dus in het respect voor materiaal en medemens. In de TC zitten we ook met rondeverschillen van om en bij de 15 à 20 seconden, en als Schreurs of die mannen van US Carworld met hunne Porsche afkomen, dan wachten die mannen tot na de bocht om op het rechte stuk dan weg te scheuren.

Het steeds moeten in de spiegels kijken is een afmatting op zich, de snellere moeten maar met meer verstand rijden. Aanrijdingen heb je altijd, maar om het inderdaad steeds op de kap van de tragere te zitten is heel dom. Ik herinner me dat Anthony Kumpen na de race vorig jaar tegen me zij, jullie als tragere waren niet het probleem, het zijn diegene die in de bochten gaan twijfelen die het probleem vormen.

Kom maar eens kijken naar de 10 uur allemaal, de show van de 24 H is het niet, maar het respect en de sfeer tussen de teams zit er dan goed in.

Al die zogezegde namen, die 1 keer per jaar meerijden, al die zogezegde namen die sprintraces rijden en dan zomaar de 24H gaan rijden, een oplossing zou kunnen zijn: verplicht 1 jaar TC rijden om dan de 24H te mogen rijden. Kwestie van respect, wedstrijdritme en ervaring op te doen tijdens 5 x 4 H en 1 x 10 H.

Last edited by Driesco; 26-08-2003 at 06:20.
  #12  
Old 26-08-2003, 08:22
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Dit is een eeuwig probleem maar de zogenaamde snellere piloten zouden toch moeten onthouden dat:

- het niet de echte toppers (Vosse - Goossens - Euser...) zijn die 'zagen' maar wel de subtoppers, zonder hierop namen te kleven.
- er zonder een hoop gentlemen-drivers helemaal geen 24 uren zouden zijn...
- dat ook zij ooit in de weg hebben gereden
- er licentieproeven bestaan en dat er dit jaar minstens één iemand geweigerd is
- snelheidsverschillen inherent zijn aan dit soort wedstrijden, wil je dat niet ga dan ETCC of DTM rijden en bewijs je zelf daar eens.
- zij ook wel eens fouten maken bij het inhalen
- als je jezelf bestempeld als goede piloot dan maakt het inhalen van minder getalenteerde collega's daar deel van uit
....

Leven en laten leven, dit is letterlijk toepasbaar want de toppers zorgen voor de uitstraling en de gentlemen-rijders zorgen voor een 'de body van de wedstrijd', beiden zijn eigenlijk afhankelijk van elkaar,

Joost
  #13  
Old 27-08-2003, 09:34
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Ten Oosten van Antwerpen
Posts: 256
Thumbs up Chou

Onze Chou heeft dat deez jaar goe gedaan, en aangezien hij geen extra kosten voor polyester heeft kan hij der ene opdoen den dinsdag.
  #14  
Old 27-08-2003, 10:46
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by joost

- als je jezelf bestempeld als goede piloot dan maakt het inhalen van minder getalenteerde collega's daar deel van uit
....


joost, jij zou het toch moeten weten

jan
  #15  
Old 27-08-2003, 12:42
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Een goeie piloot zou moeten weten dat het voor tragere deelnemers dubbel zo moeilijk is en dat hij in het donker met al het licht niet weet wie er nu juist achter hem rijdt en daardoor misschien de deur dichtdoet. Zo liggen afgeven op tragere deelnemers is toch wat overdreven vind ik.

Misschien is een systeem waardoor bijvoorbeeld de eerste tien op de grid bijvoorbeeld gele lichten krijgen (het omgekeerde van fia gt waar de n-gt's gele lichten hebben) een mogelijkheid. Maar dit kan dan weer voor problemen zorgen indien bvb een viper problemen in de kwalifs heeft en hierdoor slechts een elfde tijd realiseert... Niet gemakkelijk!
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.