De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 20-02-2006, 15:19
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Opnieuw beginnen ... en nieuw hier

Al jaren aan modelbouw gedaan, maar met een kleine spruit erbij heb ik mijn bouwdozen moeten opbergen. Het laatste project waaraan ik begonnen ben is een Porsche 910 van Tamiya op schaal 1/12. Ik ben niet zo'n bouwdozen freak ... geef mij maar super detailing en veel zelf bouwen.

Toen ik wegens plaatsgebrek mijn hobbykamer moest opgeven ben ik begonnen met mini-z ... kleine telegeleide wagentjes waar de carrosserien zelf gelakt kunnen worden. Als jullie er enkelen willen zien ... www.mini-z.be

Maar bij het zien van dit alles begint het weer te jeuken. Die 910 haal ik deze week van onder het stof ... en begin er weer aan. Als ik plaats vind en die kleine vingertjes kan blijven ontlopen!
Reply With Quote
  #2  
Old 20-02-2006, 23:05
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by gulfclk
Al jaren aan modelbouw gedaan, maar met een kleine spruit erbij heb ik mijn bouwdozen moeten opbergen.
Oei, een kind verandert je leven, zeggen ze... Maar ik vind dat je daarin niet mag overdrijven. Hier loopt een kleine van twee jaar rond. Dat manneke heeft er alleen voor gezorgd dat ik wat minder tijd voor heb, maar helemaal stoppen? NO WAY !! Heb ik zelfs niet gedaan toen ik huwde... Maar okey, ik begrijp je wel natuurlijk, want je moet ook wat tijd in je kleine steken...

Hier heb ik trouwens geluk dat ons kereltje ook al gek is op "crossauto's" en dat hij dus met veel aandacht naast me zit mee te volgen wat ik doe. Of hij komt iedere 5 minuten langs met "papa doen?"

Quote:
Originally Posted by gulfclk
Als ik plaats vind en die kleine vingertjes kan blijven ontlopen!
Misschien alles wat extra hoog plaatsen of een brede tafel gebruiken waar de kleine net niet aan kan? Ik heb dat ook moeten uitvissen hoor. Maar ik heb weer een groot geluk: het is zo'n braaf manneke, die houdt zijn vigertjes thuis en raakt niks aan. Nu maar hopen dat het zo blijft. En vooral: steeds je voorzorgen nemen...

Succes met je bouwproject !!
Reply With Quote
  #3  
Old 20-02-2006, 23:20
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ik heb even zitten rondneuzen op die site, en goeiemorgen!! Ik ben onder de indruk van die projecten!
Wees welkom hier. Neem je tijd om even rond te kijken. En amuseer je vooral!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2006, 10:04
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by Loeten
Oei, een kind verandert je leven, zeggen ze... Maar ik vind dat je daarin niet mag overdrijven. Hier loopt een kleine van twee jaar rond. Dat manneke heeft er alleen voor gezorgd dat ik wat minder tijd voor heb, maar helemaal stoppen? NO WAY !! Heb ik zelfs niet gedaan toen ik huwde... Maar okey, ik begrijp je wel natuurlijk, want je moet ook wat tijd in je kleine steken...

Hier heb ik trouwens geluk dat ons kereltje ook al gek is op "crossauto's" en dat hij dus met veel aandacht naast me zit mee te volgen wat ik doe. Of hij komt iedere 5 minuten langs met "papa doen?"



Misschien alles wat extra hoog plaatsen of een brede tafel gebruiken waar de kleine net niet aan kan? Ik heb dat ook moeten uitvissen hoor. Maar ik heb weer een groot geluk: het is zo'n braaf manneke, die houdt zijn vigertjes thuis en raakt niks aan. Nu maar hopen dat het zo blijft. En vooral: steeds je voorzorgen nemen...

Succes met je bouwproject !!
Hoi Loeten,

het probleem is niet zozeer dat ik tijd heb moeten inboeten om wille van onze 2-jarige dochter, maar meer om wille van het plaatsgebrek. Superdetailing vraagt nogal veel plaats soms en je moet dingen kunnen laten liggen. Dus, mijn hobby kamer is nu kinderkamer, maar dat heb ik er graag voor over.
Je kan van geluk spreken dat jullie zoontje overal afblijft ... als ik mijn mini-Z koffer durf openen zit onze kadee al op mijne schoot om mee met papa te knutselen. Zalig, maar ...

In ieder geval ... blij dat er nog forums bestaan waar positief gewerkt wordt. Op de meeste andere mini-z forums is er dikwijls een slechte sfeer.

Bedankt Dominique voor je commentaar. Waarschijnlijk ben je onder de indruk van mijn eigen ontworpen chassis, de CT-03. Daar zit ook veel werk in hoor.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2006, 11:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
W E L C O M E !! in deze hoek van het Vlaamse net waar modelbouwgekte altijd wel ergens aanwezig is. Veel plezier!!!

Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2006, 18:06
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by gulfclk
Hoi Loeten,

het probleem is niet zozeer dat ik tijd heb moeten inboeten om wille van onze 2-jarige dochter, maar meer om wille van het plaatsgebrek. Superdetailing vraagt nogal veel plaats soms en je moet dingen kunnen laten liggen. Dus, mijn hobby kamer is nu kinderkamer, maar dat heb ik er graag voor over.

Aaaaah ikke begrijpe... Ja je hobbykamer kwijtspelen, das al wat minder leuk natuurlijk. Maar je krijgt er wel een nieuwe hobby voor in de plaats met zo'n bengel ;-) Je moet inderdaad bij zo'n mini's nu en dan wat laten liggen. Heb trouwens je site even bekeken, en idd, ook ik ben onder de indruk. Knap werk! Hier zit ik gewoon in de woonkamer te bouwen. Ons bureau maakt daar deel van uit. Natuurlijk is dat niet zo netjes als er bezoek is, maar okey, vrouwlief ziet me liever hier zitten dan op café

See ya !
Reply With Quote
  #7  
Old 21-02-2006, 18:46
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ook van mij een hartelijk welkom!

Enne... als ik dat hier zo allemaal lees begin ik te beseffen hoe verwend ik ben met mijn permanente werkplaats...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	werkbank.jpg
Views:	77
Size:	131.1 KB
ID:	918  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 21-02-2006, 18:58
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake
Enne... als ik dat hier zo allemaal lees begin ik te beseffen hoe verwend ik ben met mijn permanente werkplaats...
Hier, hij begint het ook door te hebben ...
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #9  
Old 21-02-2006, 20:08
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Ik dacht effekes dat ik daar een matras zag liggen ...

In ieder geval welkom op DePaddock !

Straks gaat den Andy nog moeten verbouwen ...

Last edited by Pat; 21-02-2006 at 20:10.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-02-2006, 22:37
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Hmmm moet ik me misschien ook eens aanschaffen of zelf in elkaar knutselen, we zijn dan ook modelBOUWER he, hihi..

Hoewel dit niet echt prachtig zou staan in ons bureau en woonruimte... Zoiets moet je in een aparte ruimte opstellen, maar dan zit ik weer alleen. En dat was net de reden waarom wij de pc en toebehoren in de woonkamer geplaatst hebben... We misten elkaar te vaak (hehe)
Reply With Quote
  #11  
Old 22-02-2006, 08:15
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by Sennake
Ook van mij een hartelijk welkom!

Enne... als ik dat hier zo allemaal lees begin ik te beseffen hoe verwend ik ben met mijn permanente werkplaats...
Mijn hobbyruimte zag er gelijkaardig uit, alleen nog een draaibankje met freesmachientje erlangs.

Komt wel ooit terug ...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.