De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-04-2005, 20:39
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
3° Ronde van het Meetjesland

Ze volgen elkaar snel op in de beginfase van het kampioenschap. Op 30 april 2005 (aanstaande zaterdag dus) heeft de 3° Ronde van het Meetjesland plaats.

Meer info : http://www.altena-vzw.be/Documents/I...sland_2005.pdf

Ik vind namelijk geen website van de Cameleon Racing Club.

Het is voor 99 % zeker dat Ann en ik hier aan de start zullen zijn...

Wie nog ???

C U
Reply With Quote
  #2  
Old 26-04-2005, 11:32
Tigerracing Tigerracing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2002
Location: Deurne
Posts: 50
Sorry mannen, alhoewel we ons goed geamuseerd hebben zullen we er niet bij zijn. Veel plezier, Marc en Mady
Reply With Quote
  #3  
Old 26-04-2005, 20:33
thrust ssc thrust ssc is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Location: waasland
Posts: 90
En ik ben controle post(2x) : dus als je mij ziet zit je misschien op de goede weg , of misschien NET niet !!!!!!!!!!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 27-04-2005, 12:41
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Wij laten deze kelk aan ons voorbijgaan maar zijn ervan overtuigd dat Ann en Pascal een fijn resultaat zullen behalen, succes. Jullie hoeven niet altijd naar de GB te rijden om tevreden terug te keren

jan en wouter, in mentale voorbereiding op de cabriotoer
Reply With Quote
  #5  
Old 01-05-2005, 13:40
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Nadat we donderdag nog eens geoefend hadden tijdens de MAK-rittensportinitiatie vertrokken we zaterdag tijdig naar Aalter. Het is namelijk een stukje rijden maar achteraf bleek het wel de moeite...

Tijdig aangekomen in de mooie kantine van voetbalclub SK Bellem konden we na een natje en een droogje om 19.33 uur van start. Deel 1 bestond uit een bol-pijl, ingetekende lijn en bol-pijl meest rechtdoorlopend. In een prachtige streek kwamen we zeer mooie situaties tegen. Heel wat valstrikken maar de organisator had ervoor gezorgd dat je na een fout altijd terug op je pootjes terecht komt. Zo hoort het... In de ingetekende lijn twijfelden we enkele keren en gokten dan maar. Het was dus weer afwachten of we goed gekozen hadden.
Maar de co (ik dus) maakte twee cruciale fouten. Bij het begin en einde van de ingetekende lijn moest de afstand tot op 10 meter nauwkeurig worden ingevuld. Ik gebruik zeer weinig klad en vul alles meestal onmiddellijk op het cotroleblad in. Nu dus niet. De hiervoor aangehaalde, moeilijke passages in de ingetekende lijn, schreef ik dus in het klad. Alvorens ze in te schrijven op het controleblad vulde ik mijn kilometerstand in. Sowieso 30 punten dus...
De tweede fout was een domme berekeningsfout van de ideale rijtijd. De ideale rijtijd moest meerdere malen berekend worden in deze rit. Door een wat rommelig nota-systeem, heb ik hier dus een fout gemaakt. Dat zou ons kostbare punten opleveren. Dus enkele punten ontdekt die we zeker moeten verbeteren.

Deel 1 eindigde opnieuw in de kantine en na ongeveer een half uurtje pauze moesten we terug van start. Bol-pijl, ingetekende lijn, bol-pijl meest rechtdoorlopend, ingetekende lijn, bol-pijl meest rechtdoorlopend stonden op het menu. Opnieuw vol met valstrikken. Gelukkig trapten we er zelf niet te veel in maar zagen we onze concurrenten hier en daar de mist in gaan. Bij dit tweede deel voelden we ons echt goed. Blijkbaar vooral omdat we sommige valstrikken onmiddellijk doorhadden en daardoor op leuke situaties uitkwamen. Deel twee kwam uiteraard terug aan in de kantine en traditioneel hing het ideale controleblad en de uitslag van deel 1 reeds uit.

In deel 1 speelde de twee hiervoor aangehaalde fouten dus de hoofdrol. De kilometerstand op de verkeerde plaats leverde 30 punten op en de verdomde foute berekening leverde 13 punten op. Een totaal van 43 punten. Dat de andere deelnemers ook de nodige kopbrekens hadden gehad bleek uit het feit dat we met deze 43 punten op plaats 3 stonden. Niet slecht dus...

Het was dus wachten op de uitslag van deel 2. We wisten dat het laat ging worden maar omdat we zo goed stonden en omdat we over deel 2 een goed gevoel hadden besloten we om te blijven. Er zat namelijk nog iets aan te komen... En inderdaad : in deel 2 misten we ergens een controle. Na verificatie bleek dat we de rit goed hadden gereden maar gewoonweg een bordje niet hadden gezien. 30 punten en 1 strafpunt op tijd leverde in deel 2 een derde plaats op.

In de einduitslag behaalden we met 74 punten een tweede plaats. De eerste had 62 strafpunten waaruit we enkele conclusies kunnen trekken...

De belangrijkste conclusie is echter dat dit geen gemakkelijk rit was. Hij was echter zeer aangenaam. De streek heeft wat te bieden en ik denk dat er op een zonnige dag als vandaag heel wat wandelaars en fietsers te bespeuren zijn in deze landelijke streek...

Wat de rit betreft wil ik Daniel Bomeré, de organisator, en zijn team feliciteren. Wij zijn dan nog geen anciens maar we kunnen toch al een goede inschatting maken en ik schat deze rit zeer hoog in. Het is één van de mooiste die we al gereden hebben. (al zal onze mooie uitslag hier ook wel voor iets tussenzitten). Alleszins hoop ik er opnieuw bij te zijn volgende editie...

C U
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.