De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-05-2004, 12:41
Il Dottore's Avatar
Il Dottore Il Dottore is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Aartselaar
Posts: 18
Quote:
Originally posted by BMW E46 V8
Ja maar ik denk niet dat dit incident elke race gaat gebeuren Want dat zou ook niet ehct sportief zijn, en wie weet wat voor sancties er daar op volgen of zo
Dat is dus iets waar ik mij al jaren enorm aan stoor : als Schumacher iets voorheeft of door in contact te komen met een andere rijder van de baan gaat, is er altijd wel een reden om de schuld bij iemand anders te leggen.
Ondertussen mag de *** wel alles en iedereen die in zijn buurt komt met geschifte manoeuvers van de baan rammen. Begrijpe wie begrijpe kan.

Hopelijk komt Villeneuve volgend jaar terug en krijgt Montoya bij McLaren een iets beter vehikel dan wat ze dit jaar uit hun mouw hebben geschud ...

[mod]
edit: Dergelijk taalgebruik is niet gewenst, a.u.b. de FAQ doorlezen!
[/mod]

[mod2]
lees vooraleer je post de regels van deze thread ff door
http://forum.depaddock.eu/showthread...933#post101933
[/mod2]
__________________
Purple Greetz,
Il Dottore.
www.raceshots.be - kristof@raceshots.be

Last edited by airco; 26-05-2004 at 15:04.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-05-2004, 16:39
BMW E46 V8's Avatar
BMW E46 V8 BMW E46 V8 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Leuven, Vlaams Brabant
Posts: 133
Nee ik zei niet specifiek dat Micheal Schumacher geen sanctie kon krijgen. Maar ja ik weet niet zo veel over die regels van sancties en dergelijke. Dus Laat die uitleg maar over aan iemand die het wel weet, 1 van de moderators misschien of wie dan ook
__________________
vroem vroem tuut tuut
Reply With Quote
  #3  
Old 25-05-2004, 22:00
hagasan's Avatar
hagasan hagasan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Boom
Posts: 21
Eigenlijk kan ik niet anders dan mij aansluiten bij il dotore. Ook ik stoor mij daar al enkele jaren mateloos aan.
__________________
www.raceshots.be-geert@raceshots.be
Reply With Quote
  #4  
Old 26-05-2004, 01:48
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
ik ook volledig, mijn schumi - haat is ontstaat in '94 toen hij Hill van de baan ramde in de laatste en beslissende race om de wereldtitel! Hij maakt daar een fout, komt dan toch zonder nadenken de baan terug op en stuurt tegen Hill op ...
Dan '97 met Villeneuve in Jerez, goed dat hij daar zelf eens in zen kuiltje gevallen was!

en zulk een remmaneuver achter de safety car, is ook niet zijn eerste keer. In 2000 in Monza heeft hij dat nog gelapt, toen reed Button achter hem en die moest uitwijken tot in de gras en verloor zo enkele plekken!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #5  
Old 26-05-2004, 07:12
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
The Interceptor, er is duidelijk een gebrek aan kennis bij jou inzake beide ongevallen ...

Hill gaf later toe dat hij beter had moeten wachten omdat MS niet meer kon sturen omdat zijn stuurinrichting kapot was. MS had sowieso moeten opgeven, maar Hill wilde absoluut MS inhalen in die bocht. Begrijpe wie begrijpe kan.

Jacques Villeneuve blijkt uit telemetriegegevens (die collega in bezit heeft) 10 meter NA zijn rempunt te remmen. Hij had die bocht dus nooit gehaald. Zijn geluk was dat Michael de deur sloot en zijn rijlijn behield net zoals andere racers zouden doen, want anders was onze Canadees onherroepelijk van de baan gevlogen.

Over het huidige incident, check the other topic. Ik ga niet zeggen dat MS GEEN schuld treft in de andere 2 incidenten, maar de anderen gaan ZEKER ook NIET vrijuit.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-05-2004, 08:15
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally posted by Gilles
Hill gaf later toe dat hij beter had moeten wachten omdat MS niet meer kon sturen omdat zijn stuurinrichting kapot was. MS had sowieso moeten opgeven, maar Hill wilde absoluut MS inhalen in die bocht. Begrijpe wie begrijpe kan.

Kom, kom, niet zeveren. Hill heeft dat achteraf gezegd, toen hij de beelden gezien had. Op het moment dat MS van de baan afging, zat Hill nog achter de bocht en hij had helemaal niet gezien dat MS de muur geraakt had, laat staan dat zijn wagen beschadigd was. De reactie van Hill was daarom niet meer dan normaal : hij wou profiteren van een moment dat MS in moeilijkheden zat, niet wetende dat die grote problemen had. Iedereen zou vermoedelijk hetzelfde hebben gedaan.

Of MS opzettelijk Hill uit de race ramde, dat weet ik niet en spreek ik me niet over uit, maar dat zou me niet verbazen.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 26-05-2004, 09:12
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845


We zitten hier weer te janken over dingen van 8 jaar geleden ... Deze dingen zijn voorbij ....

IK zal de eerste zijn om toe te geven dat Schmacher in zijn carriere al een hele rits fouten heeft gemaakt (wie niet ?) .... Maar het heeft geen zin om daar tot in het eindeloze over door te bomen wie al dan niet medeschuldige was. ( linkje naar de FAQ betreft dit item )

Graag terug aansluiten bij de discussie die de topicstarter is begonnen
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 26-05-2004, 13:55
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Airco, is het niet mogelijk om dit af te splitsen naar een nieuw topic, waar we nog eens naar hartelust kunnen discussieren over deze soort van oude koeien. Dan krijgen anderen misschien eens een andere blik te zien, een blik die ze door de jaren heen nooit hebben gezien, of feiten waarvan ze nog nooit hadden gehoord?

Wie kan Schumcher stoppen? Dit stond ook op een ander forum en daar antwoordde ik reeds: JPM met daarachter: waarschijnlijk met één of ander ongeluk ...
Reply With Quote
  #9  
Old 26-05-2004, 15:03
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
OK onder een aantal stricte voorwaarden:
[list=1][*]De hele discussie gebeurt met een verzorgd taalgebruik zonder scheldwoorden of pejoratieve benamingen[*]Bedoeling is om je stelling (voor of tegen) met zoveel mogelijk argumenten (beelden, foto's, verklaringen) te onderbouwen. Post die beelden/foto's er ook bij zodat een en ander verifieerbaar wordt. Aan meningen zonder argumentatie hebben we in deze thread niks.[/list=1]

Vanaf dat deze thread dreigt te vervallen in een over en weer schelden gaat er onverbiddelijk een slotje op.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 26-05-2004, 15:34
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Om meteen maar wat olie op het vuur te gooien :

ik herinner me nog een actie van dit heerschap in Canada een aantal jaren geleden. Hij kwam uit de pitstraat en rijdt Frentzen (die reed toen met zo'n rode Williams ; weet niet meer welk jaar dat was) doodleuk van de baan. Het alternatief was mogelijk kostbare seconden verliezen achter Heinz-Harald. "Niet gezien" was zijn laconieke commentaar.
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 26-05-2004, 15:36
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Jippie! Hier wacht ik al lang op maar ik durf er zelf nooit aan te beginnen.

Voor alle duidelijkheid: ik ben een neutraal toeschouwer. In de tien jaar dat ik de F1 volg (wat gezien mijn jeugdige leeftijd al lang is ) heb ik nog nooit een echte favoriet gehad. Schumacher heb ik echter nooit kunnen uitstaan. Ik heb geen vooroordelen tegen Duitsers of zo: ik heb wel vele goede redenen.

Schumacher is een goed piloot, daar gaat het niet over. Mijn respect voor de mens Schumacher zit echter ver onder het vriespunt sinds 1 mei 1994. Eén van de eerste F1-momenten die ik me nog herinner, veruit het zwartste. Terwijl de hele wereld wist dat Ayrton Senna elk ogenblik ging overlijden stond de heer Schumacher op het podium te juichen. Omdat hij zijn derde GP op rij gewonnen had? Ik weet het niet... Door de jaren heen ben ik er steeds meer van overtuigd geraakt dat het was omdat hij van zijn belangrijkste concurrent verlost was. Hetzelfde jaar nog ging hij ook op sportief vlak over de schreef. Het Hill-incident was wat mij betreft een regelrechte aanslag: Schumacher was duidelijk in de fout gegaan, en moest voorrang verlenen. Drie jaar later deed hij hetzelfde nog eens over en werd (eindelijk) terecht bestraft, wat fans ook mogen beweren. Nog een mooie indicatie van Schumachers fair play kwam er in Canada '98. Schumacher kwam uit de pits, moest voorrang geven aan Frentzen, maar duwde die letterlijk de muur in. Zijn uitleg, "ik had hem niet gezien", klonk bekend in de oren. Het incident tijdens Monza '00 ging wat mij betreft ook iets verder dan het uitschakelen van een concurrent: het hele veld wist dat een Marshal op sterven lag, en meneer doet een noodstop die Jenson Button op enkele centimeters na een tweede slachtoffer doet maken. Een laatste indicatie van Schumachers toestand kwam er vorig jaar, toen hij op de dag dat zijn bloedeigen moeder stierf een GP reed en won alsof er niks gebeurd was.

Ik denk dat mijn mening over de meest succesvolle piloot ooit het best samengevat werd door Damon Hill: "Michael Schumacher, dat is geen mens maar een machine."
Reply With Quote
  #12  
Old 26-05-2004, 15:44
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Mario
Om meteen maar wat olie op het vuur te gooien :
....
dit heerschap
Lees regel 1:
Dit heerschap is duidelijk pejoratief

laat het voor iedereen een waarschuwing wezen ....

Verder nog deze opmerking (ook voor Nicki_Mks)
De bedoeling is dat we een en ander weldegelijk gaan ondersteunen met foto's/beelden/getuigenverklaringen/....

Anders krijgen we een zoveelste over en weer gegooi met incidenten zonder veel inhoud.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 26-05-2004, 16:45
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Ik zal maar in de verdediging van de Heer Schumacher zetelen.

Case One: Canada:
MS kwam de pitstraat uit, zij aan zij met HHF. Als je dan in je spiegel kijkt, dan zie je niemand ... lijkt me logisch als de wagen er helemaal naastzit. Wat er toen in zijn hoofd omging weet ik niet, maar de schuld ligt volledig bij Schumacher. Hij ging daar in de fout, enkel was het volgens mij niet een bewuste fout.

Case 2: Het Damon Hill verhaal. Al ooit proberen te sturen met een kapotte stuurinrichting? Werkt niet echt naar behoren lijkt me. Had Hill 1 bochtje zijn testosteron ingehouden, dan was hij wereldkampioen geworden. Hill gaf zelf toe dat hij had moeten wachten en dat MS op dat moment niet kon sturen.

Quote:
MS heeft gedaan wat hij moest doen. kijk,... MS maakt een fout, pakt de muur en kaatst de baan op. Hill komt het hoekje en ziet MS vanop hat gras de rijlijn opstrompelen. EN WAT DOET HILL!! Hij will eerst links buitenom terwijl MS zelf die lijn opzoekt, Hill besluit dan binnedoor te gaan in een gat dat hij nooit zou krijgen. Die bocht was MS's bocht, niet Hill's. Met vuile banden en 7km/u minder topsnelheid had Hill hem eenvoudig kunne clinchen op het Brabham Straight. Het sluiten van de deur was de professionele move. Het feit dat Hill dacht recht te hebben op MS' rijlijn illustreert alweer Hill's kinderlijke naïviteit.
Case 3: Het Monza incident. Acceleren, alles dichtgooien. Niets zo belangrijk in Monza als bij een herstart warme remmen te hebben voor een goed rempunt in de 1ste chicane. Wat doe je dan? Natuurlijk, op de rechte lijn voor de parabolica je remmen eens testen en opwarmen. Daaraan kan je je in principe toch verwachten? Het is helemaal niet zo onlogisch als het lijkt. Dit is een spelletje dat Schumacher het beste onder de knie heeft, en dé manier om een afstand te maken met je achtervolger. Button reed toen zijn eerste jaar en zat er even met zijn gedachten niet bij, dat MS zoiets zou doen. Jammer genoeg werd Jenson toen het slachtoffer van zijn op dat moment nog gebrek aan ervaring.

Case 4: MS rijdt nadat zijn moeder stierf. Michael is wel de persoon die samen met zijn broer op het vliegtuig stapte na de kwalificatie om zijn zieke moeder te bezoeken. Maar het is niet zo makkelijk om als regerend wereldkampioen zomaar even te zeggen: ik rijd niet dit weekend. De fans wat je op dat moment een beetje in de steek laat -tuurlijk, ze hebben begrip voor de situatie, maar betalen ooohhh zoveel geld voor dat ticketje-. Hij zei na de race: mijn moeder zou gewild hebben dat ik zou racen, en dat ik zou winnen. Want tenslotte, wat willen de ouders liever als dat hun kinderen succes hebben? Had je gewild dat Michael thuis lag te huilen voor een foto? Welk verschil had het gemaakt? Hij bewees de wereld hoe mentaal sterk hij wel niet is, en dat hij even zijn emoties aan de kant kon zetten om de rest van zijn leven (dat bij Ferrari) niet in de steek te laten. Michael heeft een geweten, daar ben ik getuige van ... Hij heeft die race gewonnen voor zijn moeder, wees daar maar zeker van!

Case 6:

Quote:
Wat Jerez betreft: Villeneuve verdiende de titel omdat hij de aanslag van MS had overleeft, MAAAAR!! indien MS er wel in geslaagd zou zijn geweest om JV's lafhartige mannouevre te counteren met een tegenaanval in diezelfde bocht ben ik van mening dat de titel MS toekwam. lafhartig: 15m voorbij je ultieme rempunt remmen zoals JV in Jerez deed is geen kunst, dat is een aanslag, dat is dom, dat is ondoordacht, maar het draaide uit in JV's voordeel. Zou het lafhartige mannouevre anders zijn uitgedraait, dan gunde ik MS de titel in 97.
Reply With Quote
  #14  
Old 26-05-2004, 16:55
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Schumacher duwde Alonso vorig jaar op het gras in Silverstone tegen een gevaarlijk hoge snelheid ook...
Reply With Quote
  #15  
Old 26-05-2004, 17:15
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
ik hou mij voorlopig in heel de discussies nog ff afzijdig .... Toch al ff dit ....

Case 4: Is het daar aan ons om te oordelen of een piloot al dan niet mag rijden ???

Dat is een beslissing die je zelf neemt (eventueel in samenspraak met de stervende zelf). Bovendien is het zo dat het overgrote merendeel van de belgen nog gaat werken terwijl ouders/grootouders op sterven liggen ....
Waarom ??? Omdat op sterven liggen iets is dat nu eenmaal lang kan duren ..... Kan op enkele uren duren .... Maar ook dagen/weken/maanden ....
Ik ben ervan overtuigd dat je stervenden moet bijstaan (hebben zowel ralf als Michael zoveel mogelijk gedaan(oa na de kwalificaties)) .... Maar of dat betekend dat je alle verplichtingen moet laten liggen
__________________

Last edited by airco; 26-05-2004 at 17:18.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.