De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Afgewerkte modellen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 07-09-2003, 22:28
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
AMG Mercedes C-klasse DTM D2 - Tamiya 1/24

Hier ben ik ook al even aan bezig, maar heb op het werk ook een collega-plekker en heb zijn digicam even kunnn lenen over de middag om wat foto's te nemen. Kunnen jullie ook meekijken hoever ik er nu mee zit. Al flink opgeschoten maar toch nog wat werk met de decals en de afwerking.

Het interieur
De stoel met gordels is reeds bevestigd en cf-decals aangebracht op de midden tunnel en de deurpanelen. Het dashboard is nog niet begonnen en ook hier zal er cf-decal gebruikt worden. Tevens zou ik, eventueel als ik er tijd en goesting voor vind, ook nog wat kabeltjes enz. "trekken"







Reply With Quote
  #2  
Old 07-09-2003, 22:31
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Motorkap
De motorkap is bijna klaar. Een lamp moet er nog gedaan, nog enkele decals, de afsleephaak en , natuurlijk, de Mercedes ster. Het model wordt 'curbside' gedaan, dus aan de motor heb ik verder geen aandacht besteed, wegens niet zichtbaar. Deze C-klasse zal deel uit maken van een collectie van 5, waarvan 4 curbside en 1 'full open'. De Promarkt, wordt full open, maar is voor volgend jaar.



Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2003, 22:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Wielen
De wielen zijn opgeschuurd en geverfd, ook een ventieltje toegevoegd maar dat moet nog een beetje aangepast. Verder nog de decals en detailbeschildering.



Koetswerk
Alle decals zijn bijna geplaats. Alhoewel de decals kleine scheurtjes vertoonde, viel alles nog redelijk goed mee. Door uitvoerig gebruikt van MicroSet overigens. De scheurtjes zijn nog zichtbaar, maar een goeie laag vernis, zal dit wel oplossen.





't begint al op een C-Klasse D2 te lijken

Reply With Quote
  #4  
Old 28-10-2003, 00:05
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Even een kleine update van de werkzaamheden.

De 4 wielen zijn nu volledig af en daarmee ook het chassis. Ventieltjes bijgewerkt, wheathering aangebracht alsook een beetje belettering voor een realistischer effect.



Ook de motorkap is nu volledig af, op de sleephaak na.



Wat moet er nog gebeuren? De carosserie moet nog gevernist om de decals te 'verzegelen', dan de afwerking zoals gummi, strips, carbon hier en daar, de achtervleugel, het dashbord en de raampjes. Lijkt veel, maar dit project begint nu toch op zijn einde te lopen. Met het vernissen nog als grootste hindernis

Bij de volgende update zal ie wellicht af zijn, maar misschien niet meer voor de 15de.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-11-2003, 02:41
Seņor Bigfrit's Avatar
Seņor Bigfrit Seņor Bigfrit is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2003
Location: Kampenhout
Posts: 50
Hola Guido, da begint echt wel meer en meer op een meesterwerkske te lijken!

De detaillering van de wielen is echt iets om fier op te zijn, mercie vor de info, kan ik misschien bij n later model ook eens al die verschillende kleinigheden aanbrengen .

Olivier
Reply With Quote
  #6  
Old 28-12-2003, 01:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Heb dit weekend deze D2 afgewerkt en ik moet zeggen dat het mij tegengevallen is op het laatste.

Bij het afplakken van de rubberen dakstrips, die in halfblinkend zwart moeten, is het misgegaan. Ik gebruik hiervoor de gewone Tamiya tape, en alhoewel ik dmv herhaalde opplak bewegingen op de tafel, de lijmsterkte al aardig wat gereduceerd had, is bij het verwijderen een stukje van de vernis meegekomen D2 letters incluis en dit ter hoogte van de dakrand tussen de strips en de deurstijlen. Heb de rest dan met de losse hand gedaan en ... enfin ben er niet al te happy mee.

Dit is echt een kit geweest waar zoveel kleine dingetjes mis mee gegaan zijn. Ne maandag morgen kit zeg maar. Foto's volgen maandag, als ik tenminste Sennake zijn 'kodakske' eens mag lenen.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-12-2003, 01:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Huudo
Dit is echt een kit geweest waar zoveel kleine dingetjes mis mee gegaan zijn. Ne maandag morgen kit zeg maar. Foto's volgen maandag, als ik tenminste Sennake zijn 'kodakske' eens mag lenen.
Tuurlijk datte. En het spijt me te moeten horen dat het op het einde misgegaan is. Ik hoop dat de schade nog te repareren valt.

En anders (ik weet natuurlijk niet hoe groot de beschadigde oppervlakte is) kan je er nog altijd een helm en handschoenen opleggen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 28-12-2003, 02:05
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Sennake
Tuurlijk datte. En het spijt me te moeten horen dat het op het einde misgegaan is. Ik hoop dat de schade nog te repareren valt.

En anders (ik weet natuurlijk niet hoe groot de beschadigde oppervlakte is) kan je er nog altijd een helm en handschoenen opleggen
De schade valt wel mee hoor, van op een afstandje, zeg maar als je gewoon rechtstaat met model op de tafel is er van de verdwenen vernis eigenlijk niet zo veel te zien. Er zat nog een laagje onder de decals en die heb ik met wax een beetje "opgewaardeerd". Er zijn enkele D2 logootjes verdwenen, tussen de strips en de venster, dus op het kleine gedeelte. De grote oppervlaktes zijn intakt.

Dat is niet zo het probleem, wel de met de losse hand geverfde dingen omdat ik niet goed meer durfde afplakken... Maar ik zal het wel weer overdrijven in mijn moment van eerste ontgoocheling. Eens hij "verdwijnt" in de collectie van 5 stuks, zal er niemand het nog merken. Heb nog geprobeerd om D2 logo's te recupereren van een CLK-DTM, maar die zien grijs en niet wit.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-12-2003, 02:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
En voila, hier zijn dan de foto's. Met dank aan Sennake voor het ter beschikking stellen van zijn toestel. Natuurlijk waren we veel te druk bezig met babbelen, modellen kijken, in dozen snuffelen enz. en toen we de foto's gingen maken was't donker buiten. We hebben dan maar een on the spot een fotostudiootje geīnstalleerd, maar desondanks is de belichting niet echt super. In de eerste reeks heb ik met flitslicht getrokken. In de tweede reeks zonder om een beetje met de lichtinval te experimenteren.

commentaren welkom natuurlijk

Foto Reeks 1







Ook een fotootje gemaakt met het Sonax zusje.


Last edited by Guido; 30-12-2003 at 02:34.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-12-2003, 02:33
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Foto Reeks 2






Op naar het volgende model!

Heb de Hyundai Accent WRC EVO3 aan de kant (moeten) schuiven. Nu ligt er een Tamiya Subaru Impreza WRC 2002 op de plank. Later meer.

Last edited by Guido; 30-12-2003 at 02:40.
Reply With Quote
  #11  
Old 30-12-2003, 18:55
Seņor Bigfrit's Avatar
Seņor Bigfrit Seņor Bigfrit is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2003
Location: Kampenhout
Posts: 50
Welwel...

eindelijk nog eentje af, maar wat voor eentje!

Shit, nu moet ik een kwijlvodje kopen voor mijn toetsenbord te kuisen...


Olivier
Reply With Quote
  #12  
Old 30-12-2003, 21:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Gooi de volgende keer eens een wit laken over de lampen............krijg je mooi diffuus licht, zie je de verlichtingsbron niet terug in het model Voor de rest zou ik zeggen: koop die camera maar over

Ennuh, knap werk........waar zit dat foutje dan?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 30-12-2003, 22:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Toch ook even via het forum laten weten hoezeer ik deze prachtstukken weet te appreciëren, Huudo, want ik heb ze gisteren uitgebreid mogen bewonderen IRL en hierdoor zou ik nog glad vergeten je te feliciteren

Bij deze dus
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #14  
Old 30-12-2003, 23:22
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Leopoldsburg
Posts: 344
Ik denk als je niets had gezegd over het D2 ongelukje dat het voor een amateur modelbouwer zelfs niet opvalt, je had eventueel ook gewoon de andere kant kunnen fotograferen, dan had je wel de Klaus niet op de foto staan maar ook het foutje niet. Iemand die over zo een prulleke valt he, die noemen ze hier een komma (en nog een woord erachter rijmend op keuken )
Voor de rest is het echt sjiek

Last edited by Snelle Japie; 30-12-2003 at 23:24.
Reply With Quote
  #15  
Old 30-12-2003, 23:40
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Zijn dat eigenlijk wel de juiste velgen? Mijn 1/18 model van de Sonax Mercedes heeft van typische BBS-velgen...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.