De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-07-2009, 15:18
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
Crash Massa

Goede beelden op youtube,

http://www.youtube.com/watch?v=xhXX98aEV98

Weet niet hoe lang ze er zullen blijven staan

En ondertussen zijn ze niet meer te zien...

Last edited by Luuk S; 27-07-2009 at 20:35. Reason: typo
Reply With Quote
  #2  
Old 25-07-2009, 16:54
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Net als de crash van Surtees, een stom ongeluk
Gelukkig is hier een iets betere afloop...
Reply With Quote
  #3  
Old 25-07-2009, 19:20
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Massa's toestand zou stabiel zijn, maar zal morgen niet starten.
Eens benieuwd of ferrari toch een vervanger mag inzetten.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-07-2009, 22:13
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
Hij zou na neurotrauma onder sedatie gehouden worden tot morgen.
In combinatie met deze foto:

http://www.flickr.com/photos/39552156@N05/3756014004

en dit bericht:
who drives for Ferrari - was airlifted to hospital in Budapest where officials said he is in a "life-threatening but stable" condition after an operation on a skull fracture.

He was hit by a spring which came off the Brawn GP car driven by fellow Brazilian Rubens Barrichello and then crashed into a tyre wall at 170mph.

"The condition of the driver is serious, but stable," said a spokesman at Budapest's AEK Hospital.

The hospital's chief doctor Peter Bazso added: "At the moment he's under anaesthetic and will be woken up on Sunday."

http://news.sky.com/skynews/Home/Wor...=searchresults


Maak ik me zorgen over hem

PS

http://www.flickr.com/photos/39552156@N05/3755262143/

Mij valt hier het volgende op, hoewel ik moet toegeven dat de regels omtrent extractie mij niet volledig bekend zijn, hij wordt mét helm, maar zonder halskraag uit de wagen gehaald...

Last edited by Luuk S; 26-07-2009 at 00:40. Reason: Nog dingen bedacht
Reply With Quote
  #5  
Old 25-07-2009, 22:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Luuk S View Post
Schokkend!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 25-07-2009, 23:13
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
Mark, zijde serieus?
Wilde u dit vragen via PM, maar mailbox zit vol...

Last edited by Luuk S; 25-07-2009 at 23:14.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-07-2009, 23:26
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Als ik die foto bekijk besef ik pas hoe close Massa bij een "Senna-crash" gekomen is...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 25-07-2009, 23:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Luuk S View Post
Mark, zijde serieus?
Wilde u dit vragen via PM, maar mailbox zit vol...
Serieus, ben echt geschrokken van de foto. Vanmiddag, per toeval, live de beelden gezien en het zag er allemaal redelijk standaard uit voor een F1-crashke. Naderhand de onboardbeelden gezien en toen het gevoel gekregen van: mmm, dat kon weleens anders aflopen.

Als je nu diverse sites en berichten leest bekruipt me een soort Ronnie Peterson achtig iets. Laten we hopen van niet........

Benieuwd hoe Massa uit deze crash gaat komen, denk niet we hem dit jaar nog terugzien in een F1-wagen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-07-2009, 23:51
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Tegenstrijdige berichten momenteel, maar het merendeel eerder positief. Wat ik uit verschillende websites (gaande van bbc, cnn, gazetta dello sport, Ferrari en godbetert de gva) heb kunnen halen, is samengevat dat de operatie positief verlopen is en zijn toestand 'serious but stable' is. Nu, daar zit naar mijn mening een flinke contradictie in; want hoe kan iets tegelijk ernstig en stabiel zijn ? 1 conclusie: grote kans op blijvend letsel maar zijn leven is niet in gevaar. Volgens Barrichello's twitter 'slaapt' Massa momenteel en wacht hij een volgende CT-scan af morgenvroeg.

Als je die foto's bekijkt, lijkt het me duidelijk dat zijn linkeroog de meeste schade zal meedragen. Ik vraag me af of we Massa ooit nog achter een F1-stuur zien kruipen. Hersenbeschadiging is namelijk hard; éénmaal iets geraakt, is het kapot en kan je voor de rest van je leven evengoed je evenwicht, zicht of andere specifieke functies verliezen. Volgens de gazetta kan je bij een dergelijk letsel al snel 3 tot 4 maanden revalidatie nodig hebben. Ook wordt er vermeld dat artsen meestal binnen een periode van maximum 3 dagen kunnen vaststellen wat het resultaat zal zijn.

Na de crash was Massa bij bewustzijn (hoewel hij toch een goeie minuut buiten bewustzijn moet zijn geweest geteld vanaf de inslag tot de bandenstapel) en totaal verward; volgens Barrichello sprak Massa niet met de pitmuur en ratelde hij in schock en paniek door terwijl hij naar zijn hoofdwond tastte. Beelden bevestigen dit ook.

Op 'sportief' vlak worden de volgende weken interessant. Badoer en Gené lijken me tweederangskeuzes. Mag ik volop dromen van een vervroegde overstap van Alonso naar Ferrari, of een vrijgekochte Sutil die zijn talent al enkele keren bewees in een inferieure India-roestbak ? Valentino Rossi ? Bruno Senna ? De markt is wijd open.

Maar laat Massa maar snel weer oke worden. Ik heb hem nooit dé pefecte f1 coureur gevonden, maar bij zo van die momenten denk je toch altijd terug aan wat hij de voorbije jaren voor positieve dingen heeft laten zien. En dan moet je gewoonweg concluderen dat hij in feite de WK van 2008 was, en niet die jongeman waar we dit jaar zo weinig van horen.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-07-2009, 00:05
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Luuk S View Post
.......................

Mij valt hier het volgende op, hoewel ik moet toegeven dat de regels omtrent extractie mij niet volledig ( bekend zijn, hij wordt mét helm, maar zonder halskraag uit de wagen gehaald...
Gaat ook moeilijk met helm en HANS-systeem nog aan. Van zodra men zijn helm had verwijderd heeft hij wel een halskraag aan gekregen.
http://www.hbvl.be/nieuws/sport/moto...e-crash-3.aspx
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #11  
Old 26-07-2009, 00:09
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
@ Mark: begrepen, sarcasme is u in andere topics niet vreemd en via "the internets" kan ik natuurlijk uw gezicht niet zien.

Heb natuurlijk niet het hele internet afgezocht, maar:

Lijkt mij een gevalletje bloeding intracranieel dat geopereerd werd, met zwelling van de hersenen. Ze laten hem 24h "slapen" nemen daarna een CT-scan om te kijken hoe gezwollen zijn hersenen zijn, om te kijken óf ze hem wakker kunnen laten worden

Nog steeds bezorgd...

Last edited by Luuk S; 26-07-2009 at 00:20. Reason: typo
Reply With Quote
  #12  
Old 26-07-2009, 00:10
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Ik denk niet dat deze foto van Massa (met zijn geblesseerde oog) enige nieuwswaarde heeft.
Ik erger er mij telkens dood aan, aan deze voyeurs welke bij ieder ongeval in eerste positie staan met hun mobieltje of fototoestel en dan kwijlend van de sensatiezucht maar afklikken.
Het lijkt hen een kick te geven.
Het ergste van al vind ik dan nog om hun sensatiezucht te willen laten delen door de anderen via You tube.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-07-2009, 00:15
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Ach, aangezien het maar om één foto gaat denk ik niet echt dat het hier om voyeurisme gaat. Toen Senna crashte cirkelde er ook een helikopter rond de Williams met een inzoomende camera.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #14  
Old 26-07-2009, 00:19
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Gaat ook moeilijk met helm en HANS-systeem nog aan. Van zodra men zijn helm had verwijderd heeft hij wel een halskraag aan gekregen.
http://www.hbvl.be/nieuws/sport/moto...e-crash-3.aspx
Snap ik, maar nek is volgens mij niet stabiel met HANS alleen

@ Camso: erger je je aan mij omdat ik deze foto linK?
Heb dit alleen gedaan omdat in eerste instantie alle berichten goed nieuws over FM gaven. Ik had na het zien van de beelden op TV in combinatie met deze foto de indruk dat er meer dan een schrammetje aan de hand was.
Ik link verder alleen de youtube-beelden zodat mensen deze eventueel kunnen downloaden en achteraf nog eens bekijken, voordat Bernie en de zijnen rervoor gezorgd hebben dat de filmkes verdwijnen...

@Mark 23.45, als ik mij goed herinner ben jij ook baanpost en zou je net als mij een vervelend gevoel bekruipen op het moment dat een marshal met gekruiste armen teken doet naar de camera

Last edited by Luuk S; 26-07-2009 at 00:35. Reason: reactie camso toegevoegd, reactie mark toegevoegd
Reply With Quote
  #15  
Old 26-07-2009, 00:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Eerder op de avond stelde de medisch directeur van het ziekenhuis, Peter Baszo, dat de coureur in levensgevaar zou zijn. Ferrari spreekt dit met klem tegen. Volgens de renstal is de toestand van Massa stabiel en ligt hij op de afdeling intensieve zorg.

http://www.nu.nl/sport/2048719/toest...a-stabiel.html
Uitgegeven: 25 juli 2009 22:20
Laatst gewijzigd: 25 juli 2009 23:58
Een redelijk vers bericht waar we een positief signaal in kunnen lezen. Hoe Massa eruit gaat komen gaan we vanzelf vernemen. Christiano Da Matta is destijds ook van ver terug gekomen. Hoop doet leven.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.