De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
  #1  
Old 24-11-2006, 19:42
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 108
Thumbs up Nieuwe formule klasse in Nederland ? Formule BRL ?

Zo te zien komt er in Nederland een nieuwe formule klasse met een V8- motor van ongeveer 500 pk in een Reynard chassis .

En wie gaat dat op poten zetten ?? juist ja Harry Maessen van de BRL V6 klasse.
Zo'n man moet je koesteren.
info hier : http://www.brl-v6.com/brl-v6.htm
Reply With Quote
  #2  
Old 24-11-2006, 20:02
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Reynard chassis, dus dat zijn 2e hands Champcar wagens?

Dit doet me enigzins denken aan dat mislukte Formula Chrysler kampioenschap van begin jaren '00. Waren dat ook geen Reynard chassis'?

Ik ben alleen bang dat dit kleine startvelden op gaat leveren.


EDIT: Ik lees in het artikel dat het inderdaad om de Formule Chrysler wagen gaat.

Een eigen ontwikkelde V8 met 500 pk...binnen niet al te lange tijd een BRL-V6 met V8 motor?

Last edited by FIRE; 24-11-2006 at 20:11.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-11-2006, 00:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Is er uberhaupt behoefte aan een dergelijke klasse in de Benelux of Europa? Welke coureurs heeft men op het oog? De dikke buiken of de jonge honden? Waarom zou een klasse die destijds jammerlijk geflopt is nu wel een succes zijn? Welke talentvolle jonge hond gaat nu in een dergelijke klasse rijden? Die gaan voor de F3 klassen of een stapje hoger.........

Wat betreft de wagen. We gaan dus een concept uit eind jaren negentig revitaliseren? Toen al onbetrouwbaar in die 5 of 6 races die ze gereden hebben omstreeks 2000/2001. Sterker nog, we gooien er nog een pak PK's bij.

Nee, ik zie er totaal geen brood in. Wederom zonnige uitspraken van onze olijke Harry uit Noord-Limburg. Die BRL BTCS zag er toch ook zo hoopvol uit voor 2007 Iemand nog iets gehoord?

De enige die hiermee opschiet is die voormalige Brabantse F1 teameigenaar die zijn schuur heeft opgeruimd. Ooit eens race van die wagens gezien tijdens het randprogramma van de FIA GT 2001 in Zolder. Zie ze nog alle vier vertrekken Geloof dat Kumpen ooit eens een race op Zandvoort gewonnen heeft in deze klasse. Die race werd voortijdig afgevlagd........hij was de enigste die nog rond reed. Nee, volgende anekdote in het verhaal van de sprookjesverteller uit Venray.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 25-11-2006 at 00:52.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-11-2006, 01:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Wij zijn gelukkig in de gelegenheid geweest om deze Formule auto met alle bijbehorende rechten in de BRL te krijgen

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5326
Prachtige zin uit een persbabbel die toch enige taalfoutjes bevat. Welke rechten? De klasse ligt al jaren op zijn gat en Reynard bestaat alleen nog uit een curator.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-11-2006, 14:26
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 108
Mark ik lees in dat stuk alleen maar dat hij gaat proberen deze klasse op te zetten .
Waarvan ik alleen maar kan zeggen hoedje af als dat gaat lukken .
En met welk materiaal , en waar het vanaf komt zal mij eerlijkgezegd worst wezen .
En als ik dan jouw reactie lees , denk ik alleen maar wat ben jij een gefrustreerd iemand .
Ps vraagje aan jouw Mark , wat doe jij eigenlijk voor de Autosport , behalve bepaalde personen en circuits de grond inboren ???
Reply With Quote
  #6  
Old 25-11-2006, 14:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by tony s View Post
En als ik dan jouw reactie lees , denk ik alleen maar wat ben jij een gefrustreerd iemand .
Ps vraagje aan jouw Mark , wat doe jij eigenlijk voor de Autosport , behalve bepaalde personen en circuits de grond inboren ???
Wees gerust ik heb geen frustraties Zou niet weten waarover. Ik heb gelukkig geen belangen in de autosport, vandaar dat ik daarom lekker mijn gedachten de vrije loop kan laten. Positief, negatief of realistisch..............dat mag toch nog wel? Of moeten we alles door een roze bril bekijken? Moeten we ons beter voordoen dan dat het is in de realiteit. Als het goed is zal ik het zeggen. Als het slecht of ondoordacht is zal ik het ook zeggen. Jammer, maar er gebeuren op dit moment meer slechte dingen in de autosport dan goede.

O ja, wat doe ik voor de autosport?
- 15 weekends per jaar geheel voor nop langs de baan staan, als eigenwijs oranje mannetje, om autosportwedstrijden mogelijk te maken.
- Heel wat vrije uurtjes aan dit forum en de vzw besteden, samen met de collega bestuursleden en moderatoren, om het voor iedereen bereikbaar te houden
- En vooral autosport-consument !! Boekjes, tijdschriften, tickets, hotel-overnachtingen, vrij rijden, versnaperingen op het circuit.

En wat doet Tony S?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-11-2006, 15:24
Martijn03's Avatar
Martijn03 Martijn03 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2006
Location: Venlo, NL
Posts: 5
Heerlijke discussie,
Mischien heeft deze klasse geen bestaansrecht.
Maar er is verder in NL ook niks behalve de Formule Ford.

Maar laat het maar eens gaan, in het eerste jaar BRL-V6 zeiden ook veel dit kan niks worden. Maar 3 jaar later staat er toch zeker voor NLse begrippen een mooie raceklasse.

Ook al heb ik me pas net geregistreerd maar volg het forum al een tijdje.
En ook in het 2007Champcar topic heeft Mark zich al uitgelaten over de BRL.
We zien wel wat er tijdens de Champcar rijd op Assen en Zolder.
Ben er zeker van overtuigd dat de BRL er dan bij zal zijn.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-11-2006, 15:32
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 108
[QUOTE=Mark;

En wat doet Tony S?[/QUOTE]

Om te beginnen Mark , ik begin niet direckt een project dat nog op poten gezet moet worden bij voorbaat af te kraken wat jij wel doet .
En die Harry Maessen die jij zo oneerbiedwaardig sprookjes verteller noemt , heeft toch wel uit het niets een van de betere race klasse's in de benelux uit de grond gestamd .
En jij Mark weet net zogoed als ik, dat in deze tijd (milieu ,geluidsoverlast , protesten ) het een hele prestatie is om jouw droomen werkelijkheid te laten worden in de autosportwereld ( nieuw circuit , raceklasses , etc )
En als je je ergens voor inzet en het mislukt ben je dan een fantast of sprookjesverteller ?
Mark ik ben maar een eenvoudige autosportfan die elk jaar wedstrijden in Nederland , Belgie , Engeland en USA bezoekt , en dat vind ik genoeg .
Reply With Quote
  #9  
Old 25-11-2006, 15:44
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Reynard chassis, dus dat zijn 2e hands Champcar wagens?

Reynard heeft toch ook wat meer gemaakt dan Champcars?
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 25-11-2006, 23:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by tony s View Post
En jij Mark weet net zogoed als ik, dat in deze tijd (milieu ,geluidsoverlast , protesten ) het een hele prestatie is om jouw droomen werkelijkheid te laten worden in de autosportwereld ( nieuw circuit , raceklasses , etc )
En als je je ergens voor inzet en het mislukt ben je dan een fantast of sprookjesverteller ?
.
Ik kraak niks af, ik stel alleen kritische vragen. De BRL wil dus eventueel geld pompen in een nieuwe formule-klasse? Heel mooi. Graag zelfs! Maar waarom met ouwe zooi? Bestel dan een nieuw concept bij Tatuus, Van Diemen, Dallara of bij welke constructeur dan ook. Je gaat toch niet met youngtimer materiaal van een failliete constructeur een nieuwe klasse opzetten? Ben ik nu gek geworden of snap ik er helemaal niks van?

Zoals in andere threads vermeld vind ik de BRL een prima klasse...........alleen kan ik weinig waardering opbrengen voor de gevoerde "pers-politiek". De mening mag ik toch nog wel hebben? Vertel gewoon de dingen die waar zijn en niet alle hersenspinsels en mogelijke projecten. Zoals die flater rondom BRL en BTCS.

De term sprookjesverteller? Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt gehad in de afgelopen jaren om De Limburger of het Limburgs Dagblad te lezen. Dan kan ik je nog wel een leuk BMW sprookje uit Venray vertellen (Overigens geloofde de provincie Limburg maar al te graag deze sprookjes, het verhaal zit van twee kanten niet goed).

Nieuw circuit bouwen? Zal wel moeten, het huidige heeft nooit een legale status gehad. Dat heeft niet veel met dromen te maken mijn inziens
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 25-11-2006, 23:50
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Niks dan bewondering van mijn kant voor Harry Maessen. Heb de man onlangs leren kennen en we organiseren op zijn circuit onze finales van de BENELUX Driftseries.
Hij leeft voor de autosport en heeft de mooiste raceklasse van de benelux uit de grond gestampt.
Ik geloof ook is dit Formulewagen concept. Als Maessen het organiseert zal het naar autosportnormen betaalbaar zijn zoals de BRL.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #12  
Old 13-02-2007, 20:26
Martijn03's Avatar
Martijn03 Martijn03 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2006
Location: Venlo, NL
Posts: 5
Na lange tijd toch weer wat nieuws over de BRL formule wagen.
http://www.autosport.nl/actueel/news...44&rubriek=nat
Reply With Quote
  #13  
Old 24-01-2008, 21:20
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 108
formule BRL

News ?
http://www.racexpress.com/index.php?...tikel&nid=9717
Reply With Quote
  #14  
Old 24-01-2008, 23:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Aardig initiatief, echter ik vraag me af of hier een markt voor is.
Reply With Quote
  #15  
Old 24-01-2008, 23:32
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Vandaag ben ik ff gaan kijken naar de IT na t school. Ondanks de enorme hoeveelheid water op het circuit vond ik het toch wel een plezier om die wagens te zien rijden. Ze leken mij bovendien toch behoorlijk snel te zijn, in de mate van het mogelijke natuurlijk met al die regen. Maar hetgeen mij het meest aantrok aan die wagens was toch wel het geluid. Prachtig gewoon! Hopelijk zijn ze er volgende week opnieuw bij (met beter weer dan?)
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.