De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 01-01-2005, 19:29
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
BMW 1 reeks by G&A Racing: work in progress pictures!

Hier een paar foto's van de 1 reeks waar het team momenteel aan bezig is om dit jaar in de Belcar mee aan te treden. Zoals je kan zien is er nog wel heel wat werk aan maar ze geven toch al een idee van hoe ze er gaat uitzien. Updates zullen volgen in de komende maanden. Enjoy







Op onze homepage http://www.GnA-racing.be staan er nog een paar meer.

Last edited by Scapa; 01-01-2005 at 20:09.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-01-2005, 20:36
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Dat ziet er zeer veelbelovend uit Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-01-2005, 20:42
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Hopelijk veranderen jullie toch wel heel wat ten opzichte van het standaardmodel. Want bij Top Gear is deze BMW toch wel redelijk afgebroken.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #4  
Old 01-01-2005, 20:52
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by raceboy
Hopelijk veranderen jullie toch wel heel wat ten opzichte van het standaardmodel. Want bij Top Gear is deze BMW toch wel redelijk afgebroken.
Als je de foto's eens goed bekijkt, denk ik dat je je daarover geen zorgen moet maken!
Reply With Quote
  #5  
Old 01-01-2005, 23:14
Buzzbomb's Avatar
Buzzbomb Buzzbomb is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Noord-Brabant
Posts: 59
Mooi project! Leuk om de voortgang zo te zien

"Want bij Top Gear is deze BMW toch wel redelijk afgebroken."

En daarom is het niks? :s

Ik vind hem gaaf, ziet er erg goed uit in het echt.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-01-2005, 23:22
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Buzzbomb
Mooi project! Leuk om de voortgang zo te zien

"Want bij Top Gear is deze BMW toch wel redelijk afgebroken."

En daarom is het niks? :s

Ik vind hem gaaf, ziet er erg goed uit in het echt.
Hola, dat heb ik niet gezegd he. Bij top gear bleek alleen dat de wegversie een slechte wegligging had. Dat wil je dus niet in je koersauto overbrengen he. Maar als ze er zo aan werken, zal het wel in orde komen. Het enige wat niet geod kome is naar mijn smaak de look. Ik vind de M1 echt niet mooi.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #7  
Old 02-01-2005, 00:17
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Ik heb juist in alle tests tot nu toe gelezen dat het veruit de beste rijderswagen is in z'n klasse. Qua wegligging versloeg hij de Ford Focus, tot nu toe altijd de maatstaf qua wegligging.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-01-2005, 00:43
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
De 1 heeft een zeer geavanceerde ophanging. Die op onze wagen zal natuurlijk wel verschillen van de gewone wegversie. Als ik het goed voorheb staat een 3,2L (400 pk) met een sequentiële versnellingsbak ook niet in de cataloog

ps: Top Gear is op het vlak van tests allesbehalve een referentie. Auto's die niet van Engelse makelij zijn krijgen het altijd iets harder te verduren, zeker indien een concurrent in Engeland gebouwd wordt. Nog niet opgevallen?
Reply With Quote
  #9  
Old 02-01-2005, 01:23
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
Quote:
Originally posted by raceboy
Hola, dat heb ik niet gezegd he. Bij top gear bleek alleen dat de wegversie een slechte wegligging had. Dat wil je dus niet in je koersauto overbrengen he. Maar als ze er zo aan werken, zal het wel in orde komen. Het enige wat niet geod kome is naar mijn smaak de look. Ik vind de M1 echt niet mooi.
met alle respect voor top gear, maar dat vind ik nu eens echt belachelijk. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over de ophanging van de 1, integendeel zelfs. Ik dacht dat die ging aanleunen bij het karakter van de Mini, en die ophanging is super, voor een baanwagen uiteraard!

wat de G&A 1 reeks betreft : bangelijk project, wordt weer iets deftig, ik heb het al lang gezien
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 02-01-2005, 11:27
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Gaat een vreed beestig baksken worden.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-01-2005, 15:52
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Scapa
De 1 heeft een zeer geavanceerde ophanging. Die op onze wagen zal natuurlijk wel verschillen van de gewone wegversie. Als ik het goed voorheb staat een 3,2L (400 pk) met een sequentiële versnellingsbak ook niet in de cataloog
Wat is nou het voordeel van zo'n 1 Serie tov een 3 Serie BMW. Kan me voorstellen dat een iets grotere 3 Serie sedan met zo'n zware motor een betere wegligging heeft.



Quote:
Originally posted by Scapa
ps: Top Gear is op het vlak van tests allesbehalve een referentie. Auto's die niet van Engelse makelij zijn krijgen het altijd iets harder te verduren, zeker indien een concurrent in Engeland gebouwd wordt. Nog niet opgevallen?
Vooral Duitsers...
Reply With Quote
  #12  
Old 02-01-2005, 16:05
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by FIRE
Wat is nou het voordeel van zo'n 1 Serie tov een 3 Serie BMW. Kan me voorstellen dat een iets grotere 3 Serie sedan met zo'n zware motor een betere wegligging heeft.

Een belangrijke reden om voor de 1 serie te kiezen was denk ik het feit dat een nieuw en origineel model is. De 3 serie verandert binnenkort dus het zou een beetje dom zijn om daar nu nog een race-versie van te maken. Toen ik de auto voor het eerst zag deed ze me onmiddellijk denken aan de Z3 van Beliën.
Reply With Quote
  #13  
Old 02-01-2005, 16:57
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
How how, voor we topgear helemaal afmaken... De 1 werd geroemd om zijn speciaal uiterlijk en voor zijn wegligging!

Alleen ging de 1 de boot in als het op afwerking aankwam (erg goedkoop plastiek en indrukbaar dashboard...), als het op ruimte aankwam (weinig plaats achteraan en weinig kofferruimte) en vooral qua prijs! Het ging er dan ook om dat de wagen ondanks zijn ferme meerprijs ook niks wezenlijks meer biedt dan de concurrentie, zeker als je de belangrijkste factoren in dat segment bekijkt: ruimte, kwaliteit en betrouwbaarheid... En dan mag de wagen dan nog een goeie wegligging hebben of een fris uiterlijk, in dat segement van wagens ben je dan geen goede koop!

Dus in volgens mijn bescheiden mening legden ze daar precies de vinger op de wonde van deze 1-reeks!

Maar back on topic: heel erg leuk project!! Ook al vind ik de 1 een afzichtelijke wagen, dit project vind ik dan weer erg leuk! Hoe diverser het startveld, hoe beter! Is dit trouwens de eerste race-1? Of zijn er nog mensen die nog aan dergelijke project werken in binnen- of buitenland?
Reply With Quote
  #14  
Old 02-01-2005, 17:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Lambo
Is dit trouwens de eerste race-1? Of zijn er nog mensen die nog aan dergelijke project werken in binnen- of buitenland?
Tuurlijk, the Germans again http://www.team-dose.de/

Een diesel voor de Langstreckenpokal op de Nürburgring.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 02-01-2005, 17:43
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: España
Posts: 286
Quote:
Originally posted by Maarten
met alle respect voor top gear, maar dat vind ik nu eens echt belachelijk. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over de ophanging van de 1, integendeel zelfs. Ik dacht dat die ging aanleunen bij het karakter van de Mini, en die ophanging is super, voor een baanwagen uiteraard!

wat de G&A 1 reeks betreft : bangelijk project, wordt weer iets deftig, ik heb het al lang gezien
Wadde!? De mini een goede ophanging??? Is het daarmee dat een Yaris met zo'n 120pk sneller is dan een mini met 163pk??? Alle piloten zijn het eens; een mini is geen echte race-wagen. Oke voor op de baan hoor je mij niets zeggen, maar het circuit is toch iets anders. En in de Belcar rijdt niemand met een baan ophanging eronder.

En wat is een goeie ophanging voor de straat?? Zacht, geruisloos, banden slijtage zolaag mogelijk,.... .
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.