De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 22-08-2012, 16:05
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Ik deel de mening van RKG: proto's zijn zeker een stap in de goede richting. Als je ziet pakweg Oreca er eentje bouwt mag je toch vermoeden dat er een markt is voor dit soort wagens. Bovendien krijg je hierdoor een wedstrijd die danig verschilt van de andere open 24 uurs races zoals bijvoorbeeld Dubai.

De veiligheid is inderdaad wel een aandachtspunt waar ik zelfs geen kenner van ben. Begin september zullen we zien hoe het loopt! Mij maakt het niet uit wie wint maar hopelijk een podium met zowel proto's als GT's!
__________________
Reply With Quote
  #32  
Old 22-08-2012, 19:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Proto's en Gt's, dat gaat toch ook goed in Le Mans?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #33  
Old 22-08-2012, 19:38
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Maar goed dat er proto's zijn want hoeveel deelnemers
hadden er anders aan de start gestaan.
Reply With Quote
  #34  
Old 22-08-2012, 19:51
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Was misschien van plan deel te nemen met "ordinaire' clio, maar gezien het aantal proto's en GT's lijkt me dit geen goed idee. Misschien rijden we dan 'alleen' rond en dan duren 24 uren lang.
Blijkbaar is de tijd van de kleine toerismes toch echt voorbij... en als er iets gebeurt tussen ons en een andere deelnemer, dan zijn we sowieso de schandpaal van de 'grotere' jongens. Het is niet dat ik dit gewoon ben in de spiegels te kijken, heb ik in de Touring Cup,BTCS,Dunlop, ...ook moeten doen. Maar het is vlug gebeurd hé...
Let wel: ik zeg niet dat we niet welkom zijn van de organisatie. Ik twijfel er niet aan dat we dit zeker zijn, maar het is nu eenmaal zo.
nb: Met de Seat in de huidige configuratie is de 24 uren zelf geen optie.
Maar verder hoop ik dat deze race terug heropleeft. Deze jaarlijkse traditie verdient dat en naar mijn mening is dit dit jaar terug het geval qua aantal, wat ook nodig is om het geheel aantrekkelijk te maken voor de toeschouwers.
Dus de proto's erbij is zeeeeeeeeeer positief.

Sportieve groetjes,

Bart
__________________
http://www.bart-vandenbroeck.be

Last edited by bart VDB; 22-08-2012 at 19:58.
Reply With Quote
  #35  
Old 22-08-2012, 22:39
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Hebben in VdeV in het verleden proto's en GT/tourings ook niet samen gereden?
Reply With Quote
  #36  
Old 22-08-2012, 23:42
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Ook duurt het festival 2 dagen dit jaar en dat is teveel.
Ik ga - wegens tijdgebrek - niet in op je volledige post, maar had graag toch even gereageerd op dit punt van kritiek. Een man achter de schermen van Circuit Zolder vertelde mij tijdens het weekend van de 24 Uur van Spa dat mensen een stimulans nodig hebben om ook op zondag naar het circuit te komen. Wat is er immers nog gaande op zondagmiddag tijdens de 24 Uur van Spa en Zolder? Bitter weinig, in Spa was er strijd om de zege, maar in Zolder was het de laatste jaren niet veel soeps. Door het festival nu ook op zondag te laten plaatsvinden, lijkt mij de kans groter om ook dan goed gevulde tribunes te zien. Over de overlast kan ik me niet uitspreken, aangezien ik vorig jaar niet in Zolder was en er ook dit jaar niet kan bij zijn. Jammer.

Quote:
Originally Posted by BSOT View Post
Wees gerust en zelfs met 2 wagens. Nooit alles geloven wat mensen zeggen en schrijven is de boodschap.
Ik zou toch even graag Turbomagazine.be verdedigen hier. Aan de stijl te zien is dit duidelijk een persbericht, en geen artikel dat door één van ons geschreven is. Joost heeft vorige week zelf een artikel online geplaatst betreffende de etmaalrace op Zolder, met daarin geen enkele vermelding over een eventuele aanwezigheid van Guess Racing. En gelijk heeft hij.

Mvg
Reply With Quote
  #37  
Old 23-08-2012, 06:04
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Hebben in VdeV in het verleden proto's en GT/tourings ook niet samen gereden?
Maar natuurlijk. In Duitsland AVD 100 Meilen Rennen ook.
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com
Reply With Quote
  #38  
Old 23-08-2012, 11:55
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
proto's, gt's en touring cars gaan een super mix maken...

gevaarlijk? 24u Spa met allemaal wagens die even snel gaan, DAT is gevaarlijk want dan moet je risico's nemen bij het inhalen...

proto's te laag? Op donderdagen rijden alle types samen op het circuit, van Formule ford tot GT... spiegels kijken en voor de proto's enkel inhalen als er voldoende ruimte is... bij aanraking zal de proto meer schade hebben, dus moeten zij maar wat voorzichtiger zijn.

met langzame wagens u niet welkom voelen? Ik reed in 1999 de 24 uren met de BMW 325 van Vande velde met Vanina Ickx en Alexandra VdVelde... we stonden 59ste op de grid en 16de ofzo in onze klasse... we waren ruim 20 seconden langzamer dan de snelste wagens... en toch stonden we op het podium als 3de in de klasse en 16de algemeen... Er is geen reden om NIET deel te nemen met een Clio of dergelijk, enkel excuses. Het veld zou ideaal zijn met nog een 15 tal extra Clio's,BMW's,...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #39  
Old 23-08-2012, 12:27
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Ik vind ook niet dat de tragere wagens moeten thuisblijven. Ze horen er zeker thuis.

Vroeger had je ook de vipers en corvettes, en dan reden er ook tragere wagens mee.

Ik begrijp wel dat je niet gaat meerijden met een clio, als je de enige clio bent in het veld.
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #40  
Old 23-08-2012, 12:43
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Quote:
Originally Posted by BSOT View Post
Lol Alfa boy
Toch enkele opmerkingen hierbij.
1/ Enkel proto's dit jaar was niet mogelijk. Daarvoor was er te laat een akkoord, waren er reeds overeenkomsten met GT's getekend en waren wij er ook nog niet klaar voor.
2/ Wat betreft gevaarlijk... als FIA het gevaarlijk zou gevonden hebben dan hadden ze ons nooit de toestemming gegeven. Jawel, het dossier is wel degelijk tot bij de FIA gegaan.
3/ Als jij de wagens niet ziet in jouw wagen dan komt dit omdat je niet in de spiegels kijkt. Je ziet een proto toch aankomen, en als deze ineens uit je spiegel verdwenen is dan is de kans vrij groot dat hij naast je hangt. De verlichting brand op circuit, al onze wagens zijn uitgerust met LED verlichting op de rolkooi om de zichtbaarheid voor de andere piloten te vergroten, enz...
4/ Verder draaien de GT 3's en de proto's dezelfde rondetijden wat het gevaar ook al een pak minder maakt
5/ 24H Spa gezien? Daar rijden enkel GT's en als ik het autokerkhof na de race gezien heb dan stel ik me daar toch ook vragen bij. Die zitten wel allemaal op dezelfde hoogte.

No hard feelings maar alvorens te oordelen moet je eerst met zo een wagen gereden hebben vind ik. Zij die er met gereden hebben weten wel beter en staan aan de start voor 1/3 van het budget en met dezelfde rondetijden.
even bij punt 3 : Ik heb altijd het compliment gekregen dat ik goed in m'n spiegels kijk van Pro's en niet de minste ... ik blijf wel op m'n lijn zoals het hoort .
Maar als ik op donderdagtraining Formule Fordjes voorbijreed en die bleven slipstreamen onder m'n uitlaat om dan in 90° binnendoor te gaan dan schrok ik me rot ja ...

Ik wil gerust eens met eentje rijden, maar ik zal enkel maar betalen om met eigen merken te rijden en als't gratis is dan nog niet met 'n concurrerend merk (Marcos 24u 2001 was geen concurrent) .

Dus voor een gratis race met 'n SOT stap ik direct in recht uit pensioen !
Reply With Quote
  #41  
Old 24-08-2012, 07:50
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Er bestaan geen SOT wagens met Alfa motoren momenteel. Het staat je natuurlijk altijd vrij een Super 7 of proto te voorzien van een dikke Alfa V6.

Wat betreft gratis rijden...het zijn concurrerende merken dus dat zal niet gaan hè
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com
Reply With Quote
  #42  
Old 25-08-2012, 14:08
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
VDS met een Wolf voor Raphaël van der Straten zelf, Marc Hallaert, Jean-Marc Bourdouch, Christophe Geoffroy en René Brugmans. Zijn vijf piloten toegelaten trouwens?

Vraag me ook af of dit een invloed heeft op de Z4's. Het lijkt me van niet maar je weet maar nooit!
__________________
Reply With Quote
  #43  
Old 25-08-2012, 14:46
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Ik geloof dat ze niks met elkaar te maken hebben. Raphaël van der Straten is toch van vds adventure ford mustang niet?
Reply With Quote
  #44  
Old 25-08-2012, 15:24
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Ik geloof dat ze niks met elkaar te maken hebben. Raphaël van der Straten is toch van vds adventure ford mustang niet?
Teams hebben inderdaad niets met elkaar te maken.

De namen van de proto's lopen vlot binnen. Maar vind dat het op GT/touring gebied nog maar mager is.
__________________
www.krisgilissen.net

Last edited by RKG; 25-08-2012 at 15:24.
Reply With Quote
  #45  
Old 25-08-2012, 16:05
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Teams hebben inderdaad niets met elkaar te maken.

De namen van de proto's lopen vlot binnen. Maar vind dat het op GT/touring gebied nog maar mager is.
Vlot zou ik niet echt durven zeggen het is trekken en sleuren om de wagens te bemannen maar elk uur komt er wel een bevestiging binnen. De tijd dat ze met 3 rijden is qua budget al eventjes voorbij dus rijden ze met 5 waardoor je voor elke wagen 2 extra piloten nodig hebt.

Qua bezetting: inderdaad, teams mogen de wagens met max. 6 bezetten.
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.