De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Links... of rechts!
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-01-2008, 19:38
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
WORK IN PROGRESS "The Japanese way...."

http://sl-blag.blogspot.com/2007/11/...al-videos.html


enjoy
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #2  
Old 30-01-2008, 21:33
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Als ge hem bezig ziet hoe hij automotives spuit met amper of soms helemaal geen bescherming: goe bezig !
Als die lang gaat leven, dan vreet ik mijn sloefen op.

Wel nen chique Subaru die hij gemaakt heeft, dat wel
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-01-2008, 22:44
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Heb even zitten kijken, maar verloor al snel de interesse. Een filmpje van 09 minuten, waar je 2 minuten op wat anders moet zitten kijken is nu precies niet mijn ding van iets bijleren. Direct to the point zou wat leuker zijn.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-01-2008, 23:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Heb even zitten kijken, maar verloor al snel de interesse. Een filmpje van 09 minuten, waar je 2 minuten op wat anders moet zitten kijken is nu precies niet mijn ding van iets bijleren. Direct to the point zou wat leuker zijn.
Idem ditto: ik wou het filmpje zien van de Mercedes CLK en ik kreeg alleen maar Ferrari's te zien, en dus werd het filmpje gestopt. Als ik meer tijd heb zal ik wel eens wat meer geduld hebben.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 31-01-2008, 19:23
jpscelica's Avatar
jpscelica jpscelica is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2007
Location: Wieringerwerf, NL
Posts: 18
Heren,
heb zojuist part 2 van het 'CLK filmpje' bekeken. Helaas, zo heb ik moeten constateren dat m'n Japans vwb woord en geschrift, niet meer wat het is geweest. Maw ik versta er geen bal van, laat staan dat ik van de mooie gekrulde letters worden kan maken.

Ben benieuwd of één van jullie het merk GP1 kent. De beste man spuit twee verschillende lagen blanke lak (naar ik vermoed) achtereen op de zwarte body en over de decals.

Heeft iemand een idee wat voor soort verf dit kan zijn, het lijkt ook niet schadelijk voor de gezondheid want de beste man spuit z'n model zonder enige vorm van bescherming.

Ik hoor het graag
THX
jpscelica
Reply With Quote
  #6  
Old 31-01-2008, 21:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Voor wat betreft de bescherming. De grondlaag heeft hij alleszins aan/in de cabine gespoten, en eigenlijk doe ik niet meer. Andere en extra bescherming gebruik ik dan niet. Wat me ook verwonderd is het feit dat hij rustig aan de werktafel kan zitten spuiten. Niet dat dat een onoverkomelijk probleem is, want hij spuit in fijne lagen, maar stof...? Ik kan me echt niet voorstellen dat die geen stofdeeltjes in zijn modellen heeft als ie zo zit te spuiten.

Bovendien worden de afgewerkte modellen altijd wat overbelicht getoond en de beelden volgen elkaar relatief gezien snel op. Ik zou ze toch echt wel eens van dichterbij willen bekijken, zijn modellekes, want ik denk dat door de filmtechnieken er aardig wat onzuiverheden zullen verborgen blijven.

Trouwens, het lijkt wel een productie atelier te zijn waar iedereen wat aan een tafeltje zit te rommelen.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-01-2008, 22:33
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
Als ik het goed begrepen heb zijn het uittreksels van een modelbouwprogramma op Fuji TV. Opmerkelijk toch, ik zie VTM, VRT of VT4 zo nog niks doen
Vandaar dat het ook een beetje TV blijft en Guido je hebt gelijk als je zegt dat de afwerking moeilijk ten volle te zien is.

De filmkes van de GT40 vind ik wel ietsje educatiever en best grappig (man en vrouw die tesamen een model maken).
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #8  
Old 31-01-2008, 23:25
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Voor wat betreft de bescherming. De grondlaag heeft hij alleszins aan/in de cabine gespoten, en eigenlijk doe ik niet meer. Andere en extra bescherming gebruik ik dan niet.
Als je het filmpje bekijkt waarin hij een Subaru spuit met (ik meen te hebben herkend) Gunze-lak, dan wordt er wel degelijk een hele dikke laag gespoten, zonder enige vorm van afzuiging, noch gelaatsbescherming. Hij draait zijn stoel een kwartslag en spuiten maar!
Is dat gezond? Hij doet maar, maar ik liever niet
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.